بیماری های رایج فصل بهار

سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1401 سلامت
بیماری های رایج فصل بهار

بیماری های رایج فصل بهار

 

یکی از زیبا ترین فصل ها ، فصل بهار است که اکثرا آن را دوست داریم و از هوای آن لذت میبریم اما در کنار همه ی این زیبایی ها ممکن است درگیر مشکلاتی هم در این فصل باشیم که در این مطلب بخشی از بیماری هایی که در این فصل رایج است را به شما معرفی میکنیم.

 

 

بیماری های رایج فصل بهار

بیماری های رایج فصل بهار

 

آلرژی

بهار فصلی است که بیشترین مقدار آلرژن ها در محیط وجود دارند . آلرژن ها اصلی ترین دلیل تحریک کننده بدن می باشند که از گیاه و خاک آزاد میشوند و سرفه و عطسه ایجاد میکنند.البته نباید آن را با سرماخوردگی اشتباه گرفت. آلرژی ها خود به خود برطرف می گردند اما هر زمان که فرد با ماده آلرژن برخورد کند، دوباره آلرژی تحریک می شود.
سرماخوردگی معمولی

اگرفکر میکنید سرماخوردگی فقط مختص به فصل زمستان است کاملا در اشتباهید زیرا فصل بهار هم عاملی برای افزایش سرماخوردگی های رایج و عفونت های ویروسی در انسان ها است. حتی این سرما خوردگی ها ممکن است شیوع بیشتری در فصل بهار داشته باشد.

سر درد

در فصل بهار هوا گرم تر می شود اما باید مراقب باشید که حتی در صورت گرم شدن هوا هم از کولر و لوازم خنک کننده استفاده نکنید زیرا خنکی موجود در منزل و گرمای هوا در بیرون، باعث ایجاد تغییرات شدید دما در بدنتان می شود و می تواند عاملی برای سردرد باشد. پس سعی کنید بدن خود را به هوای بهاری عادت دهید و نگرانی از گرما را در خودتان از بین ببرید.

بیماری های رایج فصل بهار

بیماری های رایج فصل بهار

خس خس سینه و گرفتگی بینی

نوسانات دما در فصل بهار ممکن است بین احساس تعریق و یا حس لرز و سرما، نوسان و تغییراتی ایجاد کند که همین امر دمای بدن را از حالت پایدار خارج می کند و ممکن است مشکلات تنفسی ایجاد کند. آبریزش بینی، گرفتگی بینی، خس خس سینه و سرفه، همگی از علائم این تغییرات دمایی هستند.

 

تب و آنفولانزا

متاسفانه با گرم شدن هوا و رسیدن به فصل بهار ، تب و انفولانزا کاهش پیدا نمی کند زیرا ویروس ها در رطوبت بیشتر رشد می کنند. بنابراین مراقبت ها را فراموش نکنید.

 

بیماری لایم

ذرات ریز که باعث انتقال بیماری لایم می شود در دمای بالای 35 درجه فارنهایت فعالیت بیشتری دارند.

 

آنفولانزای معده

این مشکل معمولاً در هوای گرم تر ایجاد می شود، شیوع دارد و با درد شکم، دل پیچه، حالت تهوع، اسهال و استفراغ همراه است. معمولاً فقط یک روز طول می کشد اما ممکن است سه روز بعد از علائم هم همچنان احتمال انتقال داشته باشد. شستشوی مناسب دست ها عاملی برای جلوگیری از انتقال ویروس است. پس سعی کنید همیشه دست های خود را ضدعفونی کنید و سیستم ایمنی خود را با مصرف ویتامین و مواد مغذی تقویت نمایید.

 

چشم های قرمز یا صورتی

اگر چشمتان در فصل بهار دچار آبریزش یا قرمزی شد ، احتمالاً به عفونت چشم صورتی دچار شده است که باید به پزشک مراجعه شود.

آلرژی حشره

در این فصل گزیده شدن توسط حشرات بیشتر اتفاق می افتد که عاملی برای ایجاد درد، خارش، سوزش و ورم در این نواحی است. همچنین بعضی از حشرات ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک جدی شوند و سلامت فرد را به خطر می اندازند. پس حتماً باید بعد از این گزیدگی ها به پزشک مراجعه کنید.

گلو درد استرپتوکوکی

حتماً باید از این مشکل جلوگیری کنید زیرا این نوع گلو درد از طریق سرفه، عطسه و لمس اجسام مشترک که حاوی بزاق فرد عفونی هستند، انتقال پیدا می کنند. پس باید مراقب باشید که به این افراد نزدیک نشوید و دچار دردسر نگردید.

کبد

نشانه های نیاز به سمزدایی فوری کبد

رژیم کانادایی

رژیم کانادایی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا