بهترین رژیم غذایی

چهارشنبه 4 اسفند 1400 سلامت
بهترین رژیم غذایی

بهترین رژیم غذایی

بهترین رژیم غذایی, رژیمی است که ویتامین ها ،املاح ، مواد مغذی و کالری مورد نیاز بدن شما را تأمین می کند – مواد مغذی وجود دارد که شما باید از مواد غذایی (بنام مواد مغذی ضروری) بدست آورید زیرا بدن شما قادر به ساخت آنها نیست.مثلا پتاسیم و منیزیم مورد نیاز بدن از طریق تغذیه تامین میگردد و یا  کبد شما می تواند کلسترول ایجاد کند و پوست شما می تواند ویتامین D را از  آفتاب دریافت کند.

برای دستیابی به یک رژیم متعادل ، شما باید  از 5 گروه غذایی زیر استفاده کنید ، ومصرف  غذاهای چرب   فرآوری شده را به حداقل برسانید.

بهترین رژیم غذایی

بهترین رژیم غذایی

سبزیجات

کارشناسان توصیه می کنند نیمی از بشقاب شما را در هر وعده غذایی با سبزیجات پر کنید. و مطمئن شوید که انواع سبزیجات را می خورید. طبق گفته USDA ، هر هفته باید از هر یک از این زیر گروه ها سبزیجات بخورید: سبز تیره ، قرمز و نارنجی ، نشاسته ای و حبوبات.

میوه ها

میوه های تازه ، یخ زده یا خشک را انتخاب کنید ، هرچند به این نکته توجه داشته باشید که میوه خشک بیشتر از کالاهای تازه و یا منجمد در خود کالری دارد و آب آن را محدود یا از بین می برد.

پروتئین ها

پروتئین ها را انتخاب کنید ، و اطمینان حاصل کنید که از زیر گروه های مختلف متنوعی تغذیه می کنید: غذاهای دریایی ، مرغ ، تخم مرغ ، آجیل ، دانه ، حبوبات و محصولات سویا. گوشتهای فرآوری شده (بیکن ، ژامبون و غیره) و مرغ فرآوری شده را محدود کنید.

بهترین رژیم غذایی

بهترین رژیم غذایی

لبنیات

متخصصان مصرف لبنیات بدون چربی یا کم چربی را  بسیار توصیه می کنند. اگر نمی توانید لبنیات را بخورید یا نخورید ، اطمینان حاصل کنید که مواد لبنی مهم (کلسیم و ویتامین D) لبنیات از سایر غذاها تهیه می کنند.

سدیم

شما باید هر روز کمتر از 2300 میلی گرم سدیم مصرف کنید.تحقیقات نشان می دهد هنگامی که انواع مختلفی از گروه های غذایی فوق را می خورید ، این یک الگوی غذایی سالم ایجاد می کند ، و این می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 ، چاقی ، انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد و حتی ممکن است از اختلالات شناختی خودداری کند. حتی آماری وجود دارد که خوردن یک رژیم غذایی ناسالم (و غیرفعال بودن جسمی) را با علل اصلی مرگ در ایالات متحده مرتبط می کند.

 

 

خواص دانه چیا

خواص دانه چیا

عفونت کرم حلقه ای

عفونت کرم حلقه ای

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا