بزرگترین دشمن موفقیت و خوشبختی چیست

چهارشنبه 7 خرداد 1399 موفقیت

 بهتر است بگویم بزرگترین دشمنان موفقیت و خوشبختی انواعی از احساسات منفی شما هستند.احساسات منفی ،شما را به زمین می زنند و شما را از پای در می آوردو همه شادی و لذت زندگی شما را نابود می کنند .به جرئت می توان گفت که احساسات منفی در طول تاریخ ،بیشتر از بیماری طاعون به مردم ضرر رسانده اند.اگر می خواهید به واقع شاد و موفق باشید،یکی از مهم ترین هدف شما این است که ،خود را شر  از احساسات منفی خلاص کنید.اگر چگونگی این کار را یاد بگیرید.میتوان به آینده ی شما امید وار بود.

احساسات منفی ،ترس،افسوس خوردن ،غبطه،حسادت ،احساس حقارت و در نهایت خشم،اغلب تحت تاثیر چهار عامل خارجی صورت میگیرد. وقتی این عوامل را شناسایی و آنهارا  از اندیشه خود حذف می کنید،احساسات منفی خود به خود متوقف می شوند و احساسات مثبت عشق،آرامش،شادی اشتیاق جای آنها را پر می کند و همه زندگی تان را تغییر  می کند.

1. توجیه نکنید:

اولین ریشه مشکلات که سبب احساسات منفی می شود ،توجیه کردن است .تا حدی خود و دیگران را توجیه کنید که حق دارید،وگرنه احساس منفی در شما خواهدماند با شما دمخور خواهد شد .اگر عصبانیت خود را از بین نبرید ،پیوسته با شما خواهد ماند.به همین دلیل است که افراد عصبانی همیشه می خواهند با ذکر دلیل ثابت کنند که ،حق دارند عصبانی باشند.

برای مثال ممکن است کسی تحت تاثیر شرایط بد اقتصادی ،بیکار شود .ممکن است شما از تصمیم رئیس شرکتشان ناراضی باشید و  بعد بخواهید با ذکر  دلیل بگویید که رئیس تان تصمیم منصفانه یی نگرفته است.حتی ممکن است برای تلافی اقدام کنید،علیه او اقدام قانونی کنیدبهتر است شما در آن هنگام به خود بگویید :”بسیار خوب من بیکار شدم .این اتفاقات زیاد می افتد.موضوع شخصی در میان نیست،همیشه کسانی هستند که که شغلشان را از دست می دهند و من فکر می کنم.بهتر است دست با کار شوم و شغل دیگری پیدا کنم”.

احساسات منفی خود را از بین ببرید و آرام شوید و با  توجه بیشتری تلاش کنید تا مجددا به بازار کار بر گردید.به محض آنکه توجیه کردن را کنار بگذارید ،به شخص مثبت تر و موثرتری تبدیل می شوید.

2. دلیل نیاورید:

دومین مسبب احساسات منفی در شما آوردن “دلیل” است .وقتی شما توجیه می کنید،می خواهید دلایل جامعه پسندی برای یک اقدام ضد اجتماعی ارائه دهید. برای اینکه کارتان را توجیه کنید ،دلیل می آورید .توضیحی ارایه می کنید که به نظر موجه می رسد  و این در حالی است که می دانید در  حادثه یی که افتاده ،نقش و سهم داشته اید. این توجیه کردن ،احساسات منفی را در شما زنده نگه می دارد.با توجیه کردن و دلیل آوردن ،همیشه می خواهید شخص دیگری یا موقعیتی را مسبب مشکل پیش آمده معرفی کنید.در واقع شما با این روش نقش قربانی را پیدا می کنید و شخص دیگر یا سازمان دیگری را  ظالم و بد معرفی می نمایید.

3. به فراسوی نظرات دیگران بروید:

سومین مسبب احساسات منفی ،توجه داشتن بیش از اندازه به رفتار دیگران در مقابل خودتان است .تصویر ذهنی برخی را صرفا طرز محبت دیگران و یا حتی حالت نگاه شخص می سازد.این اشخاص ارزش های شخصی سوای نظر دیگران برای خود قایل نیست اگر این نقطه نظرات دیگران ، به هر دلیلی منفی باشد،قربانی، بلافاصله احساس خشم ،خجالت ،شرم،حقارت و حتی افسردگی و نا امیدی می کند .به همین دلیل است که روانشناسان می گویند :”هر کاری که ما انجام می دهیم ، برای آن است که احترام دیگران را به دست آوریم ویا حداقل احترامی را که از قبل بوده را تثبیت نماییم.”

4.دیگران مسئول نیستند:

چهارمین علت احساسات منفی – که از همه بد تر است -سرزنش کردن است .وقتی در نشست های “درخت احساسات منفی “ر ا ترسیم می کنم .تنه درخت را به سمت سرزنش دیگران و سایرین را مقصد مسائل بودن نشان  می دهم .وقتی تنه درخت را قطع می کنیدتمامی میوه ها یا به عبارتی تمام احساسات منفی آن بلا فاصله می میرد

اینده در دستان شماست ،آن را خلق کنید

از اسرار زوج های موفق

از اسرار زوج های موفق

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا