برج پیزا،جالبترین آثارتاریخی ودیدنی ایتالیا – گوناگون

سه‌شنبه 6 آبان 1399 گوناگون
برج پیتزا

انچه درباره ی برج پیتزا باید بدانیم:

درباره برج پیتزا :

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، یکی از جالبترین آثار تاریخی و دیدنی ایتالیا ,برج پیزا می باشد.این برج با ۸۵ متر طول و ۱۴۵۰۰ تن وزن در دوره رنسانس در شهر پیزا در ایالت توسکنی کشور ایتالیا در طول ۱۷۶ سال ساخته شد.

برج پیزا ۵۵ متر ارتفاع دارد,این برج سالانه بر انحراف آن اضافه می شود و دلیل ساخت این برج استقرار و قرار دادن یک ساعت بزرگ روی آن می باشد که بعد از احداث آن انحراف پیدا می کند.

چگونگی ساخت برج پیتزا :

در جهان چند برج کج داریم که مشهور ترین آن برج کج پیزای ایتالیا است.کارشناسان معماری بر این باورند که این برج تا ۸۰ سال آینده فرو می ریزد و سالانه تقریبا ۲٫۵ سانتیمتر به سمت زمین کج می‌شود.

ساختن این برج سال ها طول کشیده است و معماران زیادی برای ساختن این برج کار کرده اند.در سال ۱۱۷۴ میلادی معماری کارآزموده به نام بونامو ساختن این برج را شروع می کند که بعد از ساختن ۱۲ متر از این برج ,به انحراف بودن این برج پی می برد.بعد از آن در سال ۱۲۳۴ معمار دیگری به نام بناناتو برای ادامه ساختن این برج اقدام می کند .بناناتو تا سقف چهارم این برج کار می کند و بعد از آن از ادامه کار انصراف می دهد.

بعد از سال ها معماری دیگری دو سقف دیگر آن کار می کند ,ولی به دلیل انحراف داشتن از پایه برج او هم از ادامه کار کردن آن انصراف می دهد.بعد از گذشت یک قرن معمار دیگری به نام نامپیزانو ساخت برج را به انتها می رساند.

در گذشته شایع شده بود که این برج از ابتدا قرار بوده است که کج ساخته شود,اما دانشمندان ثابت کردند که این مساله صحت ندارد.در طول سالهای ساخت این برج با استفاده از مصالح های گوناگون سعی کردند از انحراف بیشتر این برج جلوگیری شود اما تلاش ها بی اثر مانده است.

جزییات ساخت برج:

برج پیزا ایتالیا از سال ۱۱۷۴ علاقه مندان و گردشگران زیادی به خود جذب کرده است.این برج با ۸۶۳/۵۵ متر ارتفاع در ۸ طبقه که قطر بیرونی این بنا ۴۸۴/۱۵ متر و قطر داخلی ۳۶۸/۷ متر است.

اولین طبقه این برج از سنگ‌های مرمر سفیدرنگ در آن به کار رفته است,کارشناسان و مهندسین این گونه بیان کرده اند که ۳ متر از زیر بنای این برج نقص دارد که زیر ساخت آن باعث شده است این بنا کج شود.در حال حاظر و بعد از گذشت جنگ جهانی و همچنین زلزله های که در این شهر رخ داده است ,این برج فرو ریخته نشده است.

استشمام گیاهان

استشمام بوی برخی از گیاهان باعث خوش اخلاقی تان می شوند

جذاب ‌ترین عکس های نجومی ۲۰۲۰

جذاب ‌ترین عکس های نجومی ۲۰۲۰

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا