برای خوردن سحری اشتها ندارم

یکشنبه 28 فروردین 1401 سلامت
برای خوردن سحری اشتها ندارم

برای خوردن سحری اشتها ندارم؛ چه کنم؟

سحری یکی از وعده های مهم در ماه رمضان است ، متاسفانه بسیاری از افراد در وعده سحری اشتها ندارند و مجبور میشوند آن را حذف کنند . حذف کردن سحری عوارض زیادی در پی دارد بنابراین باید برای حل این مشکل بی اشتهایی هرچه زودتر چاره ای بیاندیشید. در ای مطلب دستورالعمل هایی را برای افرادی که در وعده سحر اشتهایی به خوردن غذا ندارند، آوردیم

 

افطار سبک میل کنند:

باید توجه داشته باشید برخی از بی اشتهایی در وعده سحری به علت مصرف مواد غذایی پر کالری در وعده افطار است. روزه داران در افطار از مصرف غذاهای سنگینی مانند حلیم، شله زرد، کله پاچه و آش که از توان هضم معده خارج است، اجتناب نمایند و افطاری را به صورت سبک و در حد نان و پنیر و سبزی یا گردو مصرف کرده، وعده شام را نیز حذف کرده یا در حد بسیار کم و سبک میل کنند.

غذاهای مقوی مصرف کنید:

اگر هنگام سحری اشتهای کمی دارید ترجیحا غذاهای مقوی مصرف کنید تا اگر غذای کمی هم مصرف نمودید، باعث حفظ انرژی فرد در طی روز گردد. بهترین غذا در وعده سحر، مصرف غذاهای سرشار از پروتئین به همراه کربوهیدرات است که دیرتر از معده تخلیه می شود.
آب زیاد ننوشید:

نوشیدن آب زیاد معده را پر میکند و اشتهای شما را کم خواهد کرد تنظیم فواصل بین مصرف مایعات، عدم مصرف مایعات سرد و انتخاب نوع غذای کم چرب در بهبود اشتها در ماه رمضان کمک می کند.

فعالیت بدنی را بالا ببرید:

اگر در ماه رمضان فعالیت های خود را کاهش میدهید همین امر باعث میشود اشتها کاهش یابد. هرگونه حرکت فیزیکی گرسنگی را تحریک می کند پس در ماه رمضان به صورت معقول حرکات ورزشی را انجام دهید.

زودتر از خواب بیدار شوید:

برای رفع بی اشتهایی وعده سحر به روزه داران توصیه می شود که شب های ماه رمضان کمی زودتر بخوابند تا بتوانند حداقل یک ساعت قبل از اذان از خواب بیدار شوند تا اشتهای آنان تحریک شود. روزه دارانی که پس از بیداری سریع باید شروع به خوردن غذا کنند، بی میل تر بوده و اشتهای کمتری دارند. برای خوردن سحری باید وقت گذاشت و به آن اهمیت داد.

 

برای خوردن سحری اشتها ندارم

برای خوردن سحری اشتها ندارم

سالاد و میوه بخورید:
بعد از بیدار شدن از خواب و هوشیار شدن در سحرهای ماه مبارک رمضان خوردن را با میوه و سالاد شروع کنید تا اشتهایتان باز شود و بتوانید غذا بخورید.

سکنجبین یا شربت به بنوشید:
افرادی که در وعده سحر میلی به خوردن ندارند بهتر است در وعده سحر برای رفع بی اشتهایی و افزایش میل به غذا قبل از خوردن سحری کمی سکنجبین یا شربت به مصرف کنند.

غذای خیلی خشک مصرف نکنید:
مصرف غذای خیلی خشک در وعده سحر اشتها را کمتر می کند پس بهتر است در وعده سحر غذاهای خورشت دار و کمی آبکی میل کنید، حتما توجه داشته باشید که غذا را خیلی خوب بجوید تا فرآیند هضم خوب انجام شود.

شربت خاکشیر بنوشید:

خاکشیر یکی از بهترین گیاهانی که موجب رفع عطش می شود. نوشیدن این شربت سبب کاهش درجه حرارت بدن، تسکین سردرد و رفع بیحالی و سرگیجه ناشی از گرما می شود. علاوه بر این خوردن خاکشیر با آب گرم هم می تواند اشتهای افراد را برای خوردن سحری افزایش دهد.

برای خوردن سحری اشتها ندارم

برای خوردن سحری اشتها ندارم

 

توصیه هایی برای خوردن سحری

  • برای آنکه ترش نکنید در وعده سحری از غذاهای سبک استفاده کنید
  • بعد از سحری حتما راه بروید تا غذا هضم شود ، از بلافاصله خوابیدن خودداری کنید.
  • وعده سحر باید سالم و بی خطر باشد تا هم خوب سیرتان کند و هم انرژی لازم بدن برای چندین ساعت را تامین کند
  • ازمصرف شیرینی جات در وعده سحری خودداری کنید زیرا باعث گرسنگی و افت قند می شود.
  • مصرف ادویه زیاد نیز در وعده سحر سبب افزایش گرسنگی و تشنگی در طی روز می شود.
  • بهتر است وعده های سحری دارای مواد مقوی کبد و معده باشد. غذاهایی که حاوی زعفران، کمی کشمش باشد یا خلال ها مثل خلال بادام و پسته و خلال پرتقال می تواند قوت بیشتری در بدن ایجاد کند.
  • غذاهای خمیری همچون ماکارونی یا غذاهای غلیظ مثل کله پاچه در وعده سحر می تواند عطش روز بعد را بیشتر کند.
بیماری پسوریازیس

بیماری پسوریازیس

اسرار زیبایی پوست جنیفر انیستون

اسرار زیبایی پوست جنیفر انیستون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا