تحقیقات نشان می‌دهند برای ترک عادات بد و جایگزین رفتار جدید بین چهل روز تا هشت ماه وقت لازم است.

ترک رفتار های ناپسند

بیشتر مردم به‌طور مزمن کارهای خود را عقب می‌اندازند.، زیرا با کنترل شخصی خود مشکل دارند و نمی‌توانند به‌درستی برنامه  آینده خود را اجرا کن

۱- برای شروع کار یک لیست کامل از اهداف کوچک و آسان تهیه کنید و لیستی از عادات ناپسند خود داشته باشید .

۲- در ابتدای کار با ترک عادت کوچک آغاز کنید و همزمان تلاش نکنید چند عادت را باهم ترک کنید

۳-در تلاش برای ترک عادت ها سعی کنید با انسانهایی که با آنها ارتباط دارید صحبت کنید از هدفتان به آن ها بگویید تا انگیزه شما بیشتر شود . زیرا این کار شما را مسئولیت‌پذیرتر و موفقیت شما را بیشتر می‌کند.

۴-یک رفتار، زمانی تبدیل به عادت می‌شود که در حافظه ناخودآگاه شما نقش  بگیرد و تبدیل به رفتار روزانه شود. درواقع ما نصف کارهای روزانه خود را بر اساس عادت انجام می‌دهیم.

۵-برای اینکه هدفتان را فراموش نکنید و مدام به فکر ترک عادت باشید یادداشت هایی  و موارد گوشزد کننده در جاهای پر تردد منزل و میز محل کار یا موبایل خود قرار دهید

ترک رفتار های ناپسند

۶- برای موفق شدن در راهی که پیش گرفته اید در مرحله اول باید با خودتان روراست باشید و سپس محرک‌ها را از زندگی خود بیرون ببرید.مثلا برای اینکه زمان فوتبال ناخن خود را نجوید یک آدامس در دهان بگذارید .

۷- یکی از کارهایی که میتوانید برای ترک عادت ناپسند انجام دهید پر کردن زمان آزاد با تفریحات و خوردن تنقلات سالم است مثلا زمانی که احساس کردید نیاز دارید سیگار بکشید یک عدد سیب گاز بزنید یا تخمه بخورید .

۸- تأیید شدن یک راه قدرتمند برای کنار گذاشتن عادات بد است. به خودتان دلداری بدهید و مدام تکرار کنید من ارزش تغییر کردن را دارم و هر چیزی که نیاز دارید به شما بگویند برای خودتان زمزمه کنید .

۹-  شکست دادن عادت‌ها  بد یک فرآیند سخت است و باید قدرت تغییر را عمیقا در خودتان پیدا کنید. هیچ تمرینی بهتر از مدیتیشن نمی‌تواند شما را در این راه به شما کمک کند. اگر تازه‌کار هستید آرام شروع کنید. به یک مکان دور از هیاهو و خلوت بروید و ذهن خود را خالی کنید. روی نفس کشیدن تمرکز کنید

۱۰- اگر در اطرافتان دوست صمیمی خواهر یا برادری دارید که رابطه شما با آن خوب است و عادت بد مثل شما دارد می توانید پیشنهاد دهید که همزمان باهم این رفتار  ناپسند را کنار بگدارید این کار به شما حس رقابت و انگیره زیادی میدهد و درصد موفق شدنتان را بالا می برد و

اگر در طول زمان ترک عادت  دچار لغزش شدید، به خودتان سخت نگیرید از خدای بزرگ کمک بگیرید و با همت قویتر به سمت هدف خود حرکت کنید.

اما اگر اشتباه کردید،اجازه ندهید کل پیشرفتتان از بین برود. دوباره به مسیر بازگردید و در نظر داشته باشید که هیچ‌کس کامل نیست.