با این سه روش، بر ترس هایتان غلبه کنید

دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 موفقیت

با این سه روش، بر ترس هایتان غلبه کنید

شاید شنیده باشید که گفته می‌شود، هر چه ریسک بزرگتری بپذیرید، پاداشی ارزشمندتر را دریافت خواهید کرد. اما تصمیماتی که در لحظات سخت و دشوار می‌گیرید، می‌تواند شما را به موفقیت برساند. گاهی اوقات، اینکه از مسیر خود منصرف شوید و چشم پوشی از چیزی که ممکن است به دست آورید کنید، می‌تواند شما را در همان مسیری که تاکنون پیموده‌اید نگه دارد، اما هرگز نمی‌تواند شما را در زندگی به جلو برد؛ وضعیتی که قطعاً مورد قبول هیچکدام از ما نیست.

1. چشمان خود را ببندید و آنچه در صدد دستیابی به آن هستید را تصور کنید 

ممکن است احمقانه به نظر برسد اما چشمان خود را ببندید، نفسی عمیق بکشید و خود را در حین انجام کاری که تمایل به انجام آن دارید یا باید انجام دهید تصور کنید. تصور این سناریو می تواند پیروزی بر انجام آن را به نظر ساده تر و سهل الوصول تر کند.

با این سه روش، بر ترس هایتان غلبه کنید

با این سه روش، بر ترس هایتان غلبه کنید

2. احساسات خود را تخلیه کنید

هیچ ایرادی ندارد. کاری که قصد انجامش را دارید ممکن است خیلی دشوار یا خیلی ترسناک به نظر آید و باید زمانی را برای تخلیه این احساسات در اختیار داشته باشید. گریه کنید، فریاد بزنید و یا فقط چند دقیقه به آرامی نفس بکشید تا احساسات شما در خصوص آنچه پیش رو دارید تخلیه شود. سپس آماده ادامه راه شوید.

3. روی مسیر تمرکز کنید، نه روی مقصد

پس از آنکه از نظر ذهنی برای رویارویی با چالش پیش رو آماده شدید، برای آنکه موفقیتتان تضمین شود باید بیاموزید که روند انجام کار را مورد توجه قرار دهید. حتی اگر مسیر دستیابی به هدف دشوار است، به دنبال لحظاتی که می تواند در شما ایجاد خشنودی و شعف کند بگردید و بیاموزید که قدر چالش هایی که در زندگی پیش می آید را بدانید. پیروزی پس از رویارویی با ترس و غلبه بر آن طعمی شیرین و دلپذیر دارد. مسیر شما به سوی موفقیت با گام گذاشتن در مسیر رشد و تعالی معنا پیدا می کند.

روی مسیر تمرکز کنید، نه روی مقصد

روی مسیر تمرکز کنید، نه روی مقصد

خلاصه راه های مقابله با ترس

ترس‌ها قسمتی از زندگی انسان‌ها هستند و معمولاً برای محافظت از خودمان و اطرافیانمان بروز می‌کنند. اما در برخی موارد، این ترس‌ها به گونه‌ای شدید می‌شوند که مانع از انجام کارهایی که می‌خواهیم بشویم. در ادامه چند راهکار برای مقابله با ترس‌های خود بیان شده است:

1. تشخیص ترس: ابتدا باید تشخیص دهید که ترس شما چیست و از کجا برای شما پیش آمده است.

2. تحلیل ترس: سعی کنید برای خودتان تصویری از این ترس را به دست آورید و بررسی کنید که آیا این ترس برای شما واقعی است یا خیر؟

3. تلاش برای ارتقای اعتماد به نفس: با تمرین و تلاش برای انجام کارهایی که ترس شما را برانگیخته‌اند، می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

4. استفاده از تکنیک‌های تنفسی: تکنیک‌های تنفسی، مانند تنفس عمیق و مرتب، می‌توانند به شما کمک کنند تا در مواجهه با ترس‌های خود آرامش بیشتری بدست آورید.

5. مشاوره: در صورتی که ترس شما به گونه‌ای شدید است که مانع از انجام کارهایی که می‌خواهید بشوید، بهتر است به یک مشاور مراجعه کنید و با او درباره راهکارهایی که برای مقابله با ترس‌هایتان وجود دارد، صحبت کنید.

 

12 عادتی که حتما باید ترک کنید

12 عادتی که حتما باید ترک کنید

4 راه‌ حل برای سحرخیز شدن

4 راه‌ حل برای سحرخیز شدن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا