افراد بسیار موفق که در مسیر خود بارها شکست را تجربه کرده‌اند

پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 موفقیت
افراد بسیار موفق که در مسیر خود بارها شکست را تجربه کرده‌اند

افراد بسیار موفق

همه افراد موفق در بتدا بار ها و بارها شکست خورده اند و همین شکست ها باعث شده که امروز فردی موفق باشند. همه افراد باید شکست بخورن تا بدون ترس به جلو بروند و موفق شوند

 

 

۱-چارلز داروین

چارلز داروین (Charles Darwin) مردی که سبب شد به ساخت‌وساز دنیا آفرینش و تکامل خودمان پی ببریم یک دانش‌آموز متوسط بود و به همین خاطر حرفه پزشکی را رها کرد. به همین خاطر به مطالعه طبیعت روی آورد و مقاله “پیدایش گونه‌ها” را به رشته تحریر درآورد. او بود که سبب شد شیوه نگرش ما به طبیعت تغییر پیدا کند.

 

۲-سر جیمز دیسون

آیا تابه‌حال پیش آمده هنگامی که چیزی را متوجه نمی‌شوید احساس بدی به شما دست دهد؟ این حس را با عدد ۵،۱۲۶ ضرب کنید تا متوجه شوید جیمز دیسون (James Dyson) چه حسی داشت هنگامی که ۱۵ سال به ساختن جاروی بدون کیسه وقت صرف کرد و به هیچ نتیجه‌ای نرسید. تا اینکه سرانجام آن را ساخت و به ثروت ۴,۵ میلیارد دلار رسید.

افراد بسیار موفق

افراد بسیار موفق

۳-مایکل جردن

مایکل جردن (Michael Jordan) در هنگام مدرسه از تیم بسکتبال دبیرستان اخراج شد، یا او در آن هنگام چندان خوب نبود و یا اینکه مربی‌اش اشتباه کرد. ولی او بعدها به بزرگ‌ترین بازیکن بسکتبال تاریخ تبدیل شد و شش جایزه قهرمانی و پنج MVP دریافت نمود. او بعدها گفت: من در هنگام فعالیت بیش از ۹۰۰۰ ضربه را از دست دادم. حدود ۳۰۰ بازی را از دست دادم. در ۲۶ بازی می بایست ضربه آخر را می‌زدم و ناموفق بودم. بارها و بارها در زندگی شکست خورد. و به همین خاطر است که موفق شدم.

 

۴-الویس پریسلی

تو به‌جایی نمی‌رسی پسر، می بایست به همین‌جا برگردی و کامیون را برانی. این سخنانی بود که الویس پریسلی (Elvis Presley) پس از اولین اجرای خود در Grand Ole Opry شنید و پس‌ازآن اخراج شد. ولی او به‌جای شنیدن و گوش دادن به این سخنان به بزرگ‌ترین ستاره دنیای موسیقی تبدیل شد.

 

۵-وینسنت ونگوگ

در عصر امروز هر اثر ونگوگ (Vincent Van Gogh) حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. ولی ونگوگ در دوره خود مشکلات گوناگونی داشت. او در دوره زندگی‌اش تنها اثر “تاکستان سرخ” را به فروش رساند که کمی قبل از مرگش رخ داد. متأسفانه دیگران از استعداد هنری‌اش سود بردند نه خودش.

 

۶-تئودور سوس گیسل

این نویسنده مورد علاقه کودکان که دکتر سوس نامیده می‌شود کتاب اولش توسط ۲۷ ناشر گوناگون رد شد. کتاب‌های او (Theodor Seuss Geisel) که برای این ناشران مناسب نبودند و رد شدند، ۶۰۰ میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر دنیا فروخته شدند.

۷-استفان کینگ

ازآنجایی‌ که خیلی از نویسندگان موفق در آغاز توسط ناشران رد شدند، کتاب موفق “کری” (Carrie) از استفان کینگ (Stephen King) بیش از ۳۰ بار رد شد. او هم این کتاب را دور انداخت. ولی همسرش کتاب را از سطل زباله بیرون آورد و او را وادار کرد که به دنبال انتشار آن برود. در نتیجه اولین کتاب او چاپ شد.

 

۸-آبراهام لینکلن

شکست‌های لینکلن (Abraham Lincoln) بسیار زیاد و متنوع بودند. او یک‌بار با رتبه کاپیتان عازم یک جنگ شد ولی در پایان به پایین‌ترین رتبه نظامی نزول یافت. بعد در طی چندین فعالیت تجاری شکست خورد. بعد به دنیای سیاست رفت و در آنجا هم به‌عنوان یک مقام سیاسی شکست خورد تا اینکه به ریاست جمهوری رسید.

 

۹-جری ساینفیلد

ساینفیلد (Jerry Seinfeld) قبل از رسیدن به موفقیت یک کمدین بود که اولین اجرای استندآپ کمدی او چندان خوب نبود. او با دیدن جمعیت ترسید و شو که شد و صحنه را ترک کرد. ولی او به‌جای اینکه قبول کند که طنز مناسب او نیست بیشتر تلاش کرد و به یکی از موفق‌ترین کمدین های تاریخ تبدیل شد.

 

۱۰-کی رولینگ (J.K. Rowling) قبل از رسیدن به موفقیت یک مادر مطلقه تنها و افسرده بود که حین مطالعه رمان می‌نوشت. ولی او حالا یکی از پولدارترین زنان دنیا است که درباره شکست‌های خود این‌گونه می‌گوید: امکان ندارد در زندگی خود شکست نخورید، مگر اینکه تمام مدت به شکست نخوردن فکر کرده و زندگی نکرده باشید، که دران صورت هم از دم شکست خورده هستید.

 

۱۱-اپرا

اپرا وینفری (Oprah Winfrey) یکی از شخصیت‌های میلیارد دلاری آمریکا است که شبکه تلویزیونی خود را دارد ولی می بایست بدانید که او در اولین برنامه تلویزیونی‌اش در بالتیمور اخراج شد. در سال گذشته او طی یک سخنرانی در هاروارد این‌گونه گفت: چیزی به نام شکست وجود ندارد. شکست بخشی از تلاش زندگی است تا ما را در مسیر دیگری قرار دهد. او برای اینکه مطمئن شود از هیچ برنامه‌ای اخراج نخواهد شد شبکه تلویزیونی خود را افتتاح نمود.

 

۱۲-استیون اسپیلبرگ

این شخصیت سینمایی ۹ میلیارد درامد خالص و سه جایزه اسکار دارد ولی این نابغه سینما دو بار از دانشکده هنر دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اخراج شد. این دانشکده برای اعتراف به‌اشتباه خود یک ساختمان به نام استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) ساخت.

افراد بسیار موفق

افراد بسیار موفق

۱۳-توماس ادیسون

در یکی از عجیب‌ترین و ناامیدکننده‌ترین موارد آموزشی معلمان توماس ادیسون (Thomas Edison) به او گفتند که او آن‌قدر کندذهن است که نمی‌تواند چیزی یاد بگیرد. ادیسون بیش از ۱۰۰۰ اختراع داشت که در میان آن‌ها گرولیفون و لامپ برق هم وجود دارد. پیشرفت‌های علمی او سبب شد که معلمان او به‌اشتباه خود پی ببرند.

 

۱۴-آلبرت انیشتین

اگر چه اسم وی با هوش و ذکاوت همراه است ولی برای خود او چنین نیست. او در کودکی تا سن چهارسالگی حرف نمی‌زد، تا هفت‌سالگی نمی‌خواند و تصور می‌کردند که عقب مانده است. ولی آلبرت انیشتین (Albert Einstein) جایزه نوبل را برنده شد و نگاه دنیا به فیزیک را تغییر داد. احتمالاً در چهار سال اول به این فکر می‌کرد که بهترین سخن برای حرف زدن چیست.

 

۱۵-والت دیزنی

آیا می‌توانید دوران کودکی خود را بدون دیزنی تصور کنید؟ در صورتی که والت دیزنی (Walt Disney) به گفته‌های ویراستار روزنامه گوش داده بود این اتفاق رخ می‌داد. ویراستار به او گفته بود که او قوه تخیل و ایده‌های خوب ندارد. ولی والت ایده‌های خود را به کار برد و نام خود را ماندگار کرد.

 

 

قدرت باور نکردنی تلقین

قدرت باور نکردنی تلقین

خصوصیات یک مدیر خوب و موفق چیست

خصوصیات یک مدیر خوب و موفق چیست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا