اشتباهات بارز در بازاریابی شبکه های اجتماعی

دوشنبه 16 تیر 1399 موفقیت
اشتباهات بارز در بازاریابی شبکه های اجتماعی

حتما تا به حال شما بارها شنیده‌اید ، یکی از بهترین راه های رشد کسب و کارهای کوچک  بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی  است. بازاریاب‌ها و صاحبان کسب و کار در سرتاسر دنیا از رسانه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر برای رسیدن به مشتریان‌ استفاده می‌کنند، و برخی‌ها نیز در این راه به موفقیت رسیده‌اند.

اشتباهات بارز در بازاریابی شبکه های اجتماعی

                                   اشتباهات بارز در بازاریابی شبکه های اجتماعی

از عمده اشتباهات بازاریابی در  شبکه های اجتماعی

۱. تحقیق ناکافی درباره‌ی مخاطبان

 قبل از شروع بازاریابی باید به خوبی در این مورد مطالعه کنید و مطالب مربوط و اشخاص هدف را شناسایی کرده   و اطلاعاتی درباره‌ی مشتریان ایده‌آل‌تان بیابید. دلیل آن‌که این نکته در صدر فهرست اشتباهات بازاریابی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی قرار داده‌ایم، این است که این اشتباه می‌تواند به طور بالقوه کسب و کار‌تان را پیش از آن‌که شروع به شکوفایی کند، از مسیر درست خارج سازد.بیشتر بازاریاب های ناموفق برای  تبلیغات برندشان در رسانه‌های اجتماعی هیچ برنامه‌ی خاصی ندارند و با همین رویه شروع به گذاشتن پست  و تولید محتوا می‌کنند با این امید که مخاطبان بتوانند محتوا و پروفایل آن‌ها را پیدا کنند.

۲. بهره نبردن  از بازخوردهای منفی

انتقاد پذیر باشید تا در هدفتان پیشرفت کنید به جای آن‌که بازخوردهای منفی  مشتریان را به عنوان اخباری ناراحت‌کننده برای کسب و کار‌تان بدانید، باید از آن‌ها به عنوان فرصتی برای رشد استفاده کنید. برخی از متخصصان سعی می‌کنند از زوایای مختلف به بازخوردهای منفی نگاه کنند و به دنبال دلایل ریشه‌ی بروز چنین بازخوردهایی بگردند تا بتوانند کسب و کار‌شان را بهبود ببخشند؛ در حالی‌که برخی دیگر ممکن است آن را به عنوان حملات شخصی و مغرضانه بپندارند.

به علاوه، می‌توانید از این طریق مشکلات بزرگ‌تری را نیز در فرایند فروش‌تان شناسایی کنید و تجربه‌ی مشتریان را از برندتان بهبود ببخشید. گاهی اوقات، بازخوردهایی که در رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید، می‌توانند ظالمانه و ناراحت‌کننده باشند، ولی شما می‌توانید از نظرات آدم‌ها برای بهبود وضعیت برندتان بهره ببرید.

۳. نداشتن یا هویت برند

در کمال تعجب، طبق نتایج برخی آمار، نیمی از آدم‌ها گفته‌اند فیس بوک بر نحوه‌ی تصمیم‌گیری‌شان برای خرید اجناس تاثیر می‌گذارد. این پلتفرم آدم‌ها را دور هم جمع می‌کند، ولی این واقعا شبکه‌ی مصرف کنندگان و برندها است که معاملات را جوش می‌دهد. اگر توانسته‌اید مخاطب هدف‌تان را شناسایی کنید، زمان آن فرا رسیده است از همسویی محتوا و پیام‌های‌تان را هویت برندتان اطمینان حاصل کنید.

به عنوان مثال، شما محتوایی تولید می‌کنید که در آن طی دارید قوانین یک ورزش محبوب را به مخاطبان‌تان یاد بدهید، و هدف شما نیز این است که تجهیزات مربوط به آن ورزش را از طریق وب‌سایت‌تان به صورت الکترونیکی به فروش برسانید. شما باید به مخاطبان نشان بدهید برندتان دارای نگرشی پر انرژی و ورزشی است؛ در غیر این صورت، باید با فروش بیش‌تر و به دست آوردن مشتریان راغب خداحافظی کنید.

۴. اهمیت ندادن به تنوع در محتوا

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که معمولا بیش‌تر بازاریاب‌ها مرتکب آن می‌شوند، این است که تنوع را در محتوای‌شان نادیده می‌گیرند. رسانه‌های اجتماعی دارای بی‌نهایت روش مختلف برای بارگذاری و اشتراک گذاری محتوا برای دنبال کنندگان‌تان هستند. با بارگذاری روزانه‌ی محتوای تکراری و بدون تنوع، نباید فرصت خوبی را که رسانه‌های اجتماعی در اختیارتان گذاشته‌اند، از بین ببرید.

در ابتدای کار، باید تعداد زیادی از بهترین و مفیدترین پست‌های وبلاگی‌تان را به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید با اشتراک گذاری محتوای‌تان در رسانه‌های اجتماعی چنین آماری را یک پله بالاتر ببرید.

۵. فرار کردن از اشتباهات

، باید همیشه به خاطر بسپاریم همه‌ی آدم‌ها در معرض ارتکاب اشتباهات قرار دارند، و ناامید شدن و فرار کردن از آن‌ها می‌تواند هزینه‌ی سنگینی برای‌تان داشته باشد. مهم‌ترین درس عبرتی که از تجربه‌ی ارتکاب اشتباه نصیب‌تان می‌شود این است: در پس هر اشتباه همیشه راهی برای رشد کردن وجود دارد.

به جای آن‌که هر اشتباه یا کار نادرستی را به عنوان یک مانع بر سر راه پیشرفت خود بدانید، باید به دنبال راه‌هایی برای تبدیل مشکل به راه‌حلی برگردید که به کسب و کار و مخاطبان‌تان کمک کند. بدون انجام پژوهش‌های مناسب درباره‌ی مخاطب هدف و کشف هویت برندتان قادر نخواهید بود به دستاورد مطلوبی برسید.

قانون جذب

قانون جذب/کلمات تاکیدی برای بخشیدن دیگران

برای ایجاد رقابت در محیط کار چه کنیم ؟

برای ایجاد رقابت در محیط کار چه کنیم ؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا