» برگزیده » اشتباهاتی که در زمان رژیم گرفتن روی وزن شما تاثیر می گذارند

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۴:۰۲

 کد خبر: 157476
 104 بازدید

اشتباهاتی که در زمان رژیم گرفتن روی وزن شما تاثیر می گذارند

اشتباهاتی که در زمان رژیم گرفتن روی وزن شما تاثیر می گذارند
اگر هنوز شلوار مور علاقه تان را نمی توانید بپوشید، عدد ترازو تغییری نکرده و یا وزن تان به مقدار خیلی ناچیزی کاهش پیدا کرد، احتمالا یکی از اشتباهات زیر را در فرایند رژیم گرفتن مرتکب می شوید. 

برای کاهش سریع وزن رژیم غذایی سخت انتخاب می کنید
گریپفروت

تصمیم می گیرید خیلی سریع ۱۰ کیلو از وزن خود را کم کنید، بنابراین یک رژیم غذایی خیلی سخت را انتخاب می کنید. شاید در برنامه غذایی تان چیزی به جز گریپفروت یا سوپ کلم نداشته باشید، به این ترتیب روزانه کمتر از ۱۰۰۰ کالری به بدن خود می رسانید که به اندازه کافی وزن کم می کنید.

 اما وقتی کالری خیلی کمی به بدن می رسانید، سرعت متابولیس یا سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می کند. زمانی که کالری در بدن کم است، بدن کالری موجود را با سرعت کمی می سوزاند و معمولا وزن بالا می رود.

نخوردن صبحانه
 صبحانه سالم

به نظر می رسد صبحانه نخوردن یک روش ساده برای کم کردن کالری است، اما نخوردن صبحانه باعث می شود بقیه روز گرسنه شوید و این مسئله منجر به خوردن میان وعده های خارج از برنامه در محل کار یا پرخوری در هنگام نهار می شود و کالری دریافتی بدن به یک باره فزایش پیدا می کند. 

اما صبحانه ای که سرشار از پروتئین و فیبر است، می تواند گرسنگی را در طول روز سرکوب کند. در حقیقت بررسی ها نشان داده اند افرادی که هر روز صبحانه می خورند، وزن سالم تری دارند. 


از دست دادن نظم میان وعده ها 
کار با کامپیوتر

شاید شما فقط کالری وعده های اصلی را در نظر بگیرید، اما پس کالری میان وعده ها چطور؟ شاید در طول روز فقط چند عدد چوب شور و یک برش کیک خورده باشید، اما بهتر است بدانید تمام این خوراکی های کوچک که به چشم نمی آیند و فراموش می شوند کالری دارند. 

اگر در مسئله میزان کالری دریافتی جدی هستید، بهتر است تمام کالری هایی که در طول روز دریافت می کنید در تلفن همراه خود یا در یک دفترچه یادداشت کنید.


نخوردن میان وعده 
آجیل

همانطور که بی برنامگی در خوردن میان وعده باعث افزایش وزن می شود، انتخاب ساعات منظم و دقیق برای خوردن میان وعده ها تاثیر معکوس داشته و به کاهش وزن کمک می کند. افرادی که بیشتر از سه وعده غذایی کوچک و سبک و میان وعده های سالم می خورند، بهتر می توانند گرسنگی خود را کنترل کرده و وزن کم کنند. خوردن میان وعده باعث می شود سوخت و ساز بدن افزایش یابد، به ویژه اگر میان وعده پروتئینی باشد. 

خوردن کمی آجیل و مغزی جات یک میان وعده سالم و سرشار از پروتئین است. بررسی ها نشان داده اند افرادی که آجیل را به عنوان میان وعده انتخاب می کنند، وزن ایده آل تری دارند. 


مصرف بیش از حد مواد کم چرب 
کاپ کیک

محصولات کم چرب نقش مهمی در رژیم غذایی دارند، فقط به یاد داشته باشید که غذای کم چرب با غذای کم کالری کاملا متفاوت است. چند تکه کیک کم چرب  کالری بیشتری نسبت به یک تکه کیک معمولی دارد. بهترین روش برای تعیین میزان چربی، قند و کالری دریافتی بررسی کردن برچسب روی محصولات است. 


نادیده گرفتن کالری نوشیدنی ها 
نوشیدنی

در محاسبه میزان کالری دریافتی اکثر ما کالری نوشیدنی ها را به حساب نمی آوریم و این کاملا اشتباه است. یک فنجان قهوه، یک لیوان آبمیوه و نوشابه همگی داری کالری هستند که به سرعت جذب بدن می شوند. 


آب کافی نمی نوشید 
آب نوشیدن

این یکی از ساده ترین اشتباهات در رژیم گرفتن است که می توان به راحتی آن را حل کرد. آب برای کالری سوزی ضروری است. اگر بدن کم آب شود، سوخت و ساز بدن افت می کند و کاهش سوخت و ساز بدن یعنی عدم کاهش وزن. بنابراین به یاد داشته باشید همراه هر وعده غذایی و میان وعده یک لیوان آب بنوشید. 


مصرف نکردن لبنیات 
لبنیات

برای کسانی که رژیم می گیرند، شیر پرچرب، پنیر و بستنی غذاهای ممنوعه محسوب می شوند، اما کنار گذاشتن کامل لبنیات تاثیر معکوس بر بدن دارد. برخی بررسی ها نشان داده اند زمانی که بدن کلسیم کافی دریافت می کند، چربی بیشتری می سوزاند و زمانی که دچار کمبود کلسیم می شود، چربی بیشتری تولید می کند. 

به نظر می رسد مکمل های کلسیم داری چنین تاثیری نیستند، بنابراین حذف کامل لبنیات از رژیم غذایی هم گزینه درستی نیست. بهتر است لبنیات کم چرب مصرف کنید تا مزیت های آن برخوردار شوید. 


نیاز به خوردن در زمان رانندگی 
رانندگی کردن

بسیاری از ما بعد از اتمام کار و در هنگام رانندگی، به ویژه رانندگی طولانی، عادت به خوردن یک خوراکی یا نوشیدنی داریم. اما توصیه می شود خوراکی انتخاب شده از نوع سالم آن باشد. بدترین گزینه در این شرایط انتخاب فست فود است چرا که بدن به راحتی به خوردن فست فود عادت می کند. به علاوه بررسی ها نشان داده اند افرادی که بیشتر از دو بار در هفته فست فود می خورند، بیشتر از سایر افراد دچار اضافه وزن هستند. 


انتخاب یک هدف رویایی و غیر واقعی 
زنی در حال لباس پوشیدن

کاهش وزن ۱۰ کیلوگرم در یک ماه احتمال خیلی زیاد با شکست روبه رو می شود. در درجه اول اگر بدانید قادر به انجام چنین کاری نیستید، ممکن است هرگز آن را شروع نکنید. اگر شروع کنید و در یک ماه ۳ کیلو وزن کم کنید، به جای شادی و رضایت ممکن است ناامید شوید. بنابراین برای موفقیت، داشتن یک هدف منطقی و قابل دسترسی کاملا ضروریست. اگر در مورد میزان کاهش وزن مورد نظر خود مطمئن نیستید، با متخصص تغذیه صحبت کنید.

منبع:سیمرغ


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : برگزیده , سلامت
ن
Bilit Arzan Bilit Kish
ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.