آیا استفاده از لپ‌تاپ‌ ها باعث ناباروری مردان می شود؟

سه‌شنبه 23 دی 1399 سلامت
 استفاده از لپ‌تاپ‌ ها

استفاده از لپ‌تاپ‌ ها چه مشکلی برای مردان ایجاد می کنند !

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی زندگی روزمره دست خوش تغییرات زیادی شده  و انجام کلیه امور مربوط به شغل ، دانشگاه و یا کارهای شخصی اعم از خرید و خدمات بانکی همه و همه با سیستم مجازی انجام می گیرد .

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که در خودرو یا زمانی که در صندلی انتظار نشسته اید به انجام کارهایتان توسط لپ تاب بپردازید و هرگز به این فکر نکرده باشید که شاید این مدل استفاده از لپ تاب برای بدنتان مضر باشد .

 استفاده از لپ‌تاپ‌ ها

بهترین حالت استفاده از لپ‌تاپ‌ ها برای مردان

امروزه میلیون‌ها نفر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. هم‌چنین بخش مهمی از مردانی که لپ تاپ‌ دارند در سنین باروری هستند. مردانی که لپ‌تاپ‌ها را روی پاهای خود می‌گذارند و ساعات طولانی از آن استفاده میکنند ممکن است با این کار  نادانسته کیفیت اسپرم‌های خود را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

بهترین حالت استفاده از لپ‌تاپ‌ ها برای مردان

آیا استفاده از لپ‌تاپ‌ ها مردان را عقیم می کند؟

 مطالعات  نشان می دهد تعداد اسپرم در مردان غربی طی 40 سال گذشته کاهش چشمگیری داشته  است. برخی نظریه ها در مورد علت وقوع آن وجود دارد

– سیگار کشیدن ، چاقی و استرس و تغذیه و دارو از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار روی سلامت جنسی در بین افراد و از مهمترین علل ناباروری و کم شدن اسپرم در مردان است .

یکی دیگر از علل کم شدن اسپرم ازنظر کیفیت در مردان :مطالعات جدید  نشان می دهد افزایش دمای کیسه بیضه نیز می تواند باعث  آسیب دیدن و کاهش اسپرم از نظر کمی و کیفی باشد.

استفاده از لپ تاپ ها به مدت طولانی و ایجاد گرما بر روی پاها و در نهایت دستگاه تناسلی و بیضه ها در مردان می تواند به گرم شدن کیسه بیضه منتهی شود و به اسپرم ها آسیب برساندو ممکن است درصورت ادامه دار شدن در دراز مدت باعث ناباروری در مردان شود .

 استفاده از لپ‌تاپ‌ ها

طی تحقیقات در نشریه باروری آمریکا  توصیه شده که مردان لپ‌تاپ را روی پاهای خود قرار ندهند و تا جایی که ممکن است آن را روی میز بگذارند. یا از عایق هایی در زیر لپ تاپ استفاده کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد دمای زیر برخی از لپ‌تاپ‌ها بعد از 10 یا 15 دقیقه استفاده بسیار بالا می‌رود، این موضوع نه تنها می‌تواند باعث سوختگی‌های ماندگار روی ران‌ پاها شود، بلکه قدرت باروری مردان را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 هنگامی که کیسه بیضه گرم می شود ، اسپرم تولید شده می تواند شکل دیگری به خود بگیرد که در نفوذ تخمک موثر نباشد و احتمال بارداری را کاهش دهد. عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث گرم شدن کیسه بیضه شود ، مانند وان های آب گرم یا لباس های تنگ ، اما یکی از مواردی که باعث ایجاد بحث شده استفاده از لپ تاپ است.

 استفاده از لپ‌تاپ‌ ها

مردان هنگام استفاده از لپ‌تاپ‌ ها بیشتر در خطرند

در حال حاضر یک ششم زوج های آمریکایی برای فرزند دار شدن دچار مشکل هستند و در 50 درصد موارد مشکل اصلی متوجه مردان است.

تا کنون هیچ مطالعه‌ای که نشان دهد لپ‌تاپ‌ها باعث ناباروری می‌شوند، انجام نشده بود. اما تحقیقات ما نشان می‌دهد حتی یک درجه افزایش دما در اثر استفاده از لپ‌تاپ‌ها می‌تواند روی کیفیت اسپرم مردان تاثیر مخربی داشته باشد.

دکتر شینکین در این باره گفت: البته این بدان معنا نیست که هر شخصی که از لپ‌تاپ استفاده کند دچار مشکلات باروری می‌شود. اما استفاده مداوم از لپ‌تاپ‌ها و قرار دادن آن‌ها روی پا ممکن است برخی مردان را در این زمینه با مشکلاتی روبه رو کند.

به این ترتیب در صورتی که شما لپ‌تاپ را روی پاهای خود قرار می‌دهید بهتر است در زیر آن از پوشش‌های عایق استفاده کنید. البته این کار باز هم نمی‌تواند شما را به طور کامل از دمای بیش از حد لپ‌تاپ‌ها در امان نگاه دارد. بهترین حالت قرار دادن لپ‌تاپ‌ها روی میز است.

 

تهیه غذا در سفر و 10 تا از باید ها و نباید

تهیه غذا در سفر و 10 تا از باید ها و نباید

خواص موم عسل

چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا