استشمام بوی برخی از گیاهان باعث خوش اخلاقی تان می شوند

شنبه 10 آبان 1399 گوناگون
استشمام گیاهان

رابطه مستقیم بوبایی با خوش اخلاقی

تحقیقات و جستجو نشان داده که حس بوییدن , رابطه مستقیمی با ذهن و بدن دارد. زمانیکه انسان اعصاب بویایی خود را تحریک کند سیستم limbic را در مغز خود فعال میکند که روی حافظه و روحیه فرد اثر میگذارد . این ارتباط برای بودرمانی که یک سنت سلامتی طبیعی است مفید بوده که با استفاده از بوی گیاهان انجام میشود .بوهای گیاهان گوناگون می توانند روی خوش اخلاقی انسان تاثیر بگذارد و انها را مهربان کند. براساس نتایج بدست امده از تحقیقات دانشگاه فرانسه به عنوان مثال تاستشمام بوی نان موجب مهربانی شما میشود در حقیقت بوی نان افراد را نرم تر میکند.

ازمایش روابط بو با رفتار

در این ازمایش از 8 نفر داوطلب استفاده کردند که دو نفر از انها جلوی نانوایی و دونفر از انها جلوی فروشگاه لباس بایستند . بعد از افراد دیگر خواستند تا تظاهر به گم شدن چیزی که از کیفشان افتاده مانند کلید یا کیف پول و … در نتیجه 70% کسانی که جلو نانوایی بودند به انها کمک کردند تا وسیله گمشده را پیدا کنند درصورتیکه 55% از کسانی که جلوی فروشگاه لباس بودند کمک کردند .

تاثیر فوق العاده نعناع در ایجاد انگیزه

محققان پی بردنند که بوی نعنا مخصوصا برای ورزشکاران موجب انگیزه و باعث خلق و خوی بهتری میشود.

آیا قهوه باعث استرس میشود؟

محققان کره جنوبی در یک ازمایش روی موش های ازمایشگاهی دریافتند بو کردن قهوه موجب ازبین رفتن استرس و اظطراب میشود.با استشمام قهوه استرس را به حداقل ترین میزان خود میرسانید و احساس شادمانی و طراوت بیشتری بدست بیاورید

قهوه

قهوه

مرکبــات رایحه های شادیی بخش

مرکبات خاصیت های زیادی برای بدن دارند و استشمام بوی مرکباتی مانند پرتغال و لیمو موجب زیاد شدن انرژی ودر نتیجه شادی و نشاط میشود این دو رایحه شادی بخش را دست کم نگیرید و از انها غافل نشوید .

افسردگی به وسیله یاسمن درمان میشود و همچنین انبساط خاطر با اکالیپوس , گریپ فروت هم گزینه مناسبی برای شادمانی و هوشیاری است

 

1- میتوانید از روغن انها استفاده و روی شقیقه ، گردن یا نقاطی دیگر از بدن خود بمالید.

2- روشی دیگر، این داروهای گیاهی را با اب بجوشانید و با بخار ان بخور دهید .

 

چنگیز جلیلوند دوبلور سینما در گذشت

چنگیز جلیلوند دوبلور سینما در گذشت

برج پیتزا

برج پیزا،جالبترین آثارتاریخی ودیدنی ایتالیا - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا