طرز تهیه مرغ فلورنتاین

شنبه 9 مرداد 1400 آشپزی

ترکیبی رویایی از تکه های مرغ و پنیر آغشته به سس سفید که روی بستری از اسفناج قرار گرفته اند. مرغ فلورنتاین که برگرفته از آشپزی ایتالیایی است این ویژگی را دارد که با سبزیجات پخته ماهی و میگو آماده شود. پیشنهاد میکنیم این غذا را در برنامه زمستانی خود قرار دهید و از مرغ پته بازمانده ازغذای ظهر یا روز قبل تهیه کنید. این کار یکی از بهترین راه های مصرف بهینه غذاهای مانده است.

مواد لازم:

  • سینه مرغ پخته (100 گرم / 200 کالری) 400 گرم خردشده
  • پنیر موتزارلا (100 گرم / 289 کالری) 200 گرم رنده شد
  • شیر (100 گرم / 110 کالری)  200 میلی لیتر
  • آرد (100 گرم / 360 کالری) 2 قاشق غذاخوری
  • کره (100 گرم / 737 کالری) 2 قاشق غذاخوری
  • اسفناج ساطوری (100 گرم / 25 کالری) 300 گرم
  • نمک و فلفل (100 گرم / 0 کالری) به میزان لازم

طرز تهیه:

برای تهیه سس سفید کره را در یک قابلمه روی شعله متوسط داغ کنید.هنگامی که کف کرد و رنگش شفاف شد آرد را اضافه و مخلوط کنید تا کاملا در کره حل شود.پس از 30 ثانیه شیر را اضافه کنید. نمک و فلفل اضافه کرده و روی شعله ملایم دائم آن را هم بزنید تا غلیظ شود.اسفناج را در یک قابلمه با 3 قاشق غذاخوری آب بپزید سپس آبکش کرده و بچلانید تا آبش کاملا گرفته شود.

یک ظرف نسوز را چرب کنید. اسفناج را کف ظرف به صورت یکنواخت پخش کنید.نیمی از پنیر پیتزا را با مرغ و سس سفید مخلوط کنید و مایه را روی اسفناج بریزید.روی آن را با پنیر پوشانده و 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.تا پنیر روی آن آب و برشته شود. با سیب زمینی سرخ کرده یا تنوری و سبزیجات پخته سرو کنید.

نکات:

به این غذا انواع سبزیجات آبپز را اضافه کنید. در بعضی از دستورهای تهیه در سس سفید ریحان ساطوری می ریزند. برای خوش طعم تر شدن مرغ فلورنتاین به مایه مرغ و سس قارچ سیر رنده شده و آبلیمو اضافه کنید. می توانید یک لایه از حبوبات آبپز مانند عدس یا لوبیا را به این غذا اضافه کرده و سیب زمینی کنار آن را حذف کنید.

خواص اسفناج:ترشحات لوزالمعده را افزایش می دهد.اسفناج سبزی مفید برای تقویت اعصاب است.اسفناج برای رفع بیماری آسم و گرفتگی صدا بسیار موثر است.رماتیسم و نقرس را درمان می کند.برای زیاد کردن شیر در مادران شیر ده موثر است. تخم اسفناج ملین و خنک کننده است. تخم اسفناج برای برطرف کردن ورم کبد و یرقان مفید است.

طرز تهیه کیک پرتقالی کاکائویی

gyzatma

گیزاتما/ طرز تهیه خوراک خوشمزه با بادمجان و کدو سرخ شده

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا