از این عادات ثروتمندان جوان تقلید کنید

شنبه 23 اردیبهشت 1402 موفقیت

از این عادات ثروتمندان جوان تقلید کنید

دستیابی به ثروت، از تأثیرگذارترین عوامل در زندگی، به شمار می‌رود. بخشی از آن به دست یافتن به موقعیت‌های مناسب مربوط است، اما بخش عظیمی تحت کنترل خود شماست. افراد ثروتمند، با اختلاف شکل و اندازه دارایی‌هایشان، اغلب عادت‌های مشترکی دارند. این افراد، علاوه بر بیدار شدن هر روز دقایقی زودتر از روز قبل، به عاداتی مانند پس‌انداز کردن، توانایی شناسایی خود، داشتن تعریف درستی از شکست و تعهد در قبال جامعه نیز پایبندند.

در زیر با برخی از این عادات آشنا شوید 

کسب علم

افراد ثروتمند، می‌دانند که به تنهایی نمی‌توانند به موفقیت برسند و یکی از ویژگی‌های بارز آن‌ها، مطالعه مستمر است. زیرا آن‌ها به خوبی می‌دانند که یادگیری و علم، دو عامل حیاتی برای رشد شخصیتی و حرفه‌ای شان هستند. به گفته تام کورلی در کتاب “عادت‌های ثروتمندان”، ۸۵٪ از افراد ثروتمند، ماهانه یک یا دو کتاب در زمینه‌های خودآموزی، رویدادهای جاری، سلامتی-بهداشتی، رهبری، روانشناسی و شغل می‌خوانند.

کسب علم

کسب علم

تعیین هدف

افراد ثروتمند، ذاتاً هدف‌گذار هستند. این اهداف می‌توانند کوچک، بزرگ، فوری، آینده‌نگرانه، دست‌یافتنی و گاهی مضحک باشند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که تعیین اهداف در زندگی‌شان چه نقش مهمی ایفا می‌کند. بر اساس تحقیقات کورلی، ۸۱٪ از افراد ثروتمند، در مقایسه با ۹٪ افرادی که سالانه ۳۰،۰۰۰ دلار درآمد دارند، یک لیست وظایف روزانه دارند. به این معنی که اگرچه یک هدف به تنهایی نمی‌تواند شما را ثروتمند کند، اما حتماً شما را به سمت مسیری پر از موقعیت‌ها هدایت خواهد کرد.

بودجه بندی دقیق

افراد ثروتمند، به دلیل شناخت درست از ارزش پول، در مدیریت آن ماهر هستند و خودساخته می‌باشند. آیا به دسته افرادی متعلقید که در پایان ماه هیچ پس‌اندازی برایشان باقی نمی‌ماند یا هر ریالی را برای خرج‌های روزانه برنامه‌ریزی می‌کنند؟ اگر چنین است، شاید به نظر شما این موضوع خیلی مهم نباشد، اما این عادت می‌تواند در مسیر به دست آوردن ثروت به شما کمک کند.بودجه‌بندی کار سختی نیست. اگر با گام‌های کوچک در این مسیر پیش‌روید و سرمایه‌تان را به درستی خرج کنید، تاثیر آن را در کاهش فشار زندگی‌تان خواهید دید و در این صورت، به جای اینکه نگران خرج فردا باشید، می‌توانید بر روی بیشتر درآمدزایی خود تمرکز کنید.

زود بیدار شوید

انسان‌های تنبل، تا جایی که امکان دارد، تمام وقت را در تخت خود می‌گذرانند و صبحانه‌های ناسالم می‌خورند. سپس با عجله به سمت محل کار می‌روند و گاهی کیف خود را فراموش می‌کنند. اما انسان‌های موفق، بسیار زود از خواب بیدار می‌شوند؛ نه به خاطر اینکه دوست ندارند بیشتر بخوابند، بلکه به دلیل استفاده از منافع صبحانه بهتر و بهینه‌سازی زمان خود.

زود بیدار شوید

زود بیدار شوید

بهداشت فردی

می گویند در دوجا نمی توان درآمدی داشت: بیمارستان و قبر. اگر می خواهید ثروتمند شوید، باید سالم بمانید. اکثر ثروتمندان یک برنامه ی غذایی سالم برای خود دارند.کلید سالم بودن در داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه است. شما باید هر روز 30 دقیقه ورزش فیزیکی داشته باشید و تا می توانید از خوردن غذاهای فراوری شده اجتناب کنید.

نظم

افراد موفق، به مراتب منظم‌تر از افراد ناموفق هستند. در اینجا، منظور از منظم بودن، نه کدبندی پوشه‌های شماست، بلکه برنامه‌روزانه شماست. برای این کار، ۱۰ تا ۲۰ دقیقه از آخرین ساعت کاری خود را برای مرتب‌کردن میز کار، دور‌انداختن زباله‌ها، دسته‌بندی فایل‌های دسکتاپ کامپیوتر و پاسخ‌دادن به ایمیل‌ها اختصاص داده و در نهایت، اولین کاری که باید در صبح انجام شود را به عنوان یادآوری بنویسید.

نظم

نظم

بهره وری هدفمند

بهره‌وری به‌طور خودبخود بوجود نمی‌آید. اگر می‌خواهید هر روزتان مفید باشد، باید قوانین و فرایندهایی تعیین کنید که شما را هر روز به سمت بیشینه بهره‌وری سوق دهد. هر فرد برای خود راه و شیوه‌ای دارد. اما استیو اسکات، کارآفرینی که باور دارد برای کنترل کردن وضعیت خود هر روز دو چیز را حذف کنید؛ اگر جعبه‌ی خالی گوشه‌ی اتاقتان دارید، آن را در سطل بازیافت بیندازید. اگر در حال ترک نوشابه هستید، نیمی از آن چیزی که معمولاً می‌نوشید را بنوشید. هر روز یک چیز را حذف یا دور بیندازید.

و به یاد داشته باشید که از دیگران بیاموزید

خوشبختانه مجبور نیستید همه ی این راه ها را به تنهایی طی و کشف کنید. ثروتمندان زیادی هستند که می توانید از تجربیات آن ها درس بگیرید.

 

7 عادت مالی زنان موفق

هفت عادت روزانه افراد بسیار موفق

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا