از اسرار زوج های موفق

چهارشنبه 7 خرداد 1399 موفقیت
از اسرار زوج های موفق
هیچ انسانی نمی تواند ادعا کند که کامل است و نیاز به تغییر ندارد انسان ها در شرایط مختلف نیازمند کسب اطلاعات و دانش هایی برای رویارویی با آن مسائل  می باشند و به همین خاطر این اطلاعات را یا با مطالعه کردن ، دیدن و تجربه کردن به دست می آورند تا هرچه موفق تر عمل کنند .
در زندگی مشترک هم به همین صورت است اگر می خواهید یک زندگی موفق داشته باشدی باید با آزمون و خطا تجربیاتی کسب کنید و برای موفقیت در زندگی مشترک به بهترین نحو ازاین تجربیات استفاده نمایید .

از ویژگی های یک زوج موفق چه می دانید :

زوج موفق
♦ زوج های موفق در هر حالتی به فکر خوشبختی وشاد کردن  همسر خود و خانواده هستند و به یکدیگر توجه می کنند و به قابلیت های هم اعتماد  کامل دارند .

♦ زوج‌های موفق عاقل هستند و تصمیمات زندگی را با مشورت گرفتن و مطالعه کردن و الگو قرار دادن افراد و زوج های موفق می گیرند از تجربیات بزرگتر ها استفاده می کنند در صورت خطا کردن عذر خواهی می کنند و کارهای اشتباه را تکرار نمی کنند زیرا هدفشان خوشبخت شدن است .

♦ زوج هایی که زندگی مشترکشان دوام بیشتری دارد، به شدت انتقاد پذیرند و ترسی از ایجاد تغییرات مثبت در روند زندگی جهت بهبودی روابط و تدام آن ندارند .زیرا از ملزومات زندگی موفق  ودوام بیشتر زندگی و ادامه رابطه ، زوج ها  داشتن  سازگاری بین زوج هاست .

♦ زوج های موفق سعی می کنند تکمیل کننده هم باشند و مشکلات همدیگر را با مهارت برطرف کنند و با احترام گذاشتن به هم راه را برای داشتن زندگی موفق هموار کنند .

بیشتر بخوانید :از دلایل عدم موفقیت در کارها

♦  زوج های موفق یاد گرفته‌اند کارهایی انجام دهند که شادی را به زندگی خود برگردانند زمانی که زندگی ماشینی و مشکلات اقتصادی جو خانواده را بر هم می زند و روابط را کمرنگ می کند و شادی را از آن‌ها دور می‌کند.زوجی موفق است که برای حفظ زندگی پیش قدم شود و شادی را به خانواده باز گرداند .

♦ وقتی در زندگی کارهای سخت و مشکلات گریبانگیر خانواده می‌شود و زوج‌ها نمی‌دانند چه‌کاری انجام دهند، زوج های موفق ایستادگی می‌کنند و در کنار همسر خود می‌مانند. ریرا مطمئن هستند گذر زمان بهترین راه برای کمک به حل مشکلات است تا با فراهم آوردن فرصتی به مقابله با استرس و غلبه بر مشکلات زندگی مشترک بپردازند.

بیشتر بخوانید :نحوه برخورد با یک نوجوان

♦ از دیگر ویژگی های یک زوج موفق احترام گذاشتن به خانواده های یکدیگر است زیرا احترام متقابل نسبت به طرفین و خانواده های یکدیگر  و تقویت حس مشترک بودن در زندگی از دیگر خصوصیات زوج های موفق است.
یکی دیگر از رازهای  زوج های موفق استفاده از کلمات جادویی است مانند «بدون کمک تو موفق نمی شدم »، «دوستت دارم»، «ممنونم» و «عذر می خواهم»؛ این   کلمات مثبت و  جادویی  در یک رابطه سالم زیاد شنیده می شوند.

♦ زوج های موفق  یاد گرفته‌اند که تلاش برای تغییر رفتار همسر  کاری بیهوده است. اغلب، تنها فردی که می‌توانیم در ازدواج تغییر دهیم خودمان هستیم.پس بری داشتن یک رابطه موفق و پایدار سعی کنیم نقاط ضعف خود را تقویت کنیم .

♦ برای داشتن یک رابطه سالم و قوی و زندگی موفق زوج های موفق خیلی گذشت می کنند و کینه ها را دور می ریزند، اشتباهات گذشته همسر خود را فراموش می کنند فرصت با هم بودن را فراهم می منند . آن‌ها یاد گرفته‌اند که با یک فرد تمام‌عیار ازدواج نکرده‌اند همان‌طور که خود یک فرد تمام‌عیار نیستند.

بیشتر بخوانید :راهکارهای جالب برای سرگرم کردن اعضای خانواده

بزرگترین دشمن موفقیت و خوشبختی چیست

زندگی کودکان بعد از طلاق

زندگی کودکان بعد از طلاق

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا