احتمال کاهش فروش آیفون در پی تصمیم اپل برای تعویض باتری‌ آیفون‌های قدیمی – فناوری

جمعه 15 دی 1396 فناوری

بر اساس نظر مارک موسکوویتز، تحلیل‌گرِ بارکلی، تصمیم اپل برای پیشنهاد جایگزینی باتری آیفون‌های قدیمی به مشتریان با هزینه‌ی ۲۹ دلار منجر به کاهش فروش آیفون در سال ۲۰۱۸ خواهد شد.

انتخاب مشتریان برای تعویض باتری به‌جای ارتقاء مدل آیفون خود، به‌طور بالقوه سبب کاهش فروش میلیون‌ها آیفون در طول سال ۲۰۱۸ خواهد شد. موسکوویتز تحلیل‌گرِ بارکلی اعتقاد دارد که احتمالا حدود ۷۷ درصد از کاربران آیفون تمایل دارند به‌جای خرید یک آیفون جدید، باتری گوشی خود را تعویض کنند.

آیفون

تصور کنید ۱۰ درصد از ۵۱۹ میلیون کاربر آیفون شامل طرح تعویض باتری با ۲۹ دلار خواهند شد و حدود ۳۰ درصد از آن‌ها تصمیم می‌گیرند که به‌جای خرید یک آیفون جدید، باتری دستگاه خود را تعویض کنند؛ این به معنی خطر کاهش فروش آیفون تا حدود ۱۶ میلیون دستگاه است که سبب کاهش ۴ درصدی تخمین درآمد‌های اپل در سال ۲۰۱۸ خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:

با وجود پیش‌بینی‌های تحلیلی، از آن‌جایی که مواردی مانند ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز گوشی‌های جدید اپل می‌توانند کاربران را به خرید گوشی جدید ترغیب کنند؛ باید منتظر ماند و دید اجرای برنامه‌ی تعویض باتری‌ آیفون در عمل چه تأثیری روی فروش این گوشی هوشمند خواهد گذاشت.

پس از آنکه ثابت شد اپل به‌طور عمدی از طریق به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری سرعت آیفون‌های قدیمی با باتری‌های فرسوده را به‌منظور جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی آن‌ها کاهش می‌دهد، برای جلب نظر مشتریان و جبران اشتباه خود مجبور به پیشنهاد کاهش قیمت تعویض باتری‌های آیفون تا ۶۶ درصد شد.

مشکل مدیریت انرژی در گوشی‌های آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس، آیفون اس‌ای، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اثرگذار است؛ اما تنها در شرایطی که سلامت باتری کاهش یافته باشد. آیفون‌های آسیب‌دیده در حین استفاده با حداکثر توان، مانند زمانی‌که بنچمارک اجرا می‌شود، دچار افت شدید می‌شوند.

آیفون‌هایی که با افت سرعت مواجه شده‌اند، پس از تعویض باتری به شرایط قبلی خود بازمی‌گردند که این موضوع دلیلی بر تصمیم اپل برای تعویض باتری با مبلغ ۲۹ دلار از حالا تا پایان سال ۲۰۱۸ است.

 اپل برنامه‌ی تعویض باتری آیفون‌های قدیمی‌تر ‌را به‌منظور افزایش عمر این گوشی‌ها اجرا کرده است؛ اما تعدادی از منتقدان همچنان ادعا می‌کنند که اپل به‌طور عمدی سرعت گوشی‌های خود را کاهش می‌دهد تا کاربران را به خرید مدل‌های جدید گوشی آیفون ترغیب کند؛ البته شرکت اپل این ادعا را تکذیب می‌کند و می‌گوید: 

هرگز در کاهش عمدی عمر محصولات اپل یا کاهش تجربه‌‌‌ی خوب کاربران به‌منظور ترغیب آن‌ها برای خرید محصولات جدیدمان کاری انجام نداده‌ و نخواهیم داد. هدف ما همیشه تولید محصولاتی است که مشتریان عاشق آن‌ها هستند و ساخت آیفون با بالاترین دوام و طول عمر ممکن، بخش مهمی از این هدف است.

اگر‌چه ممکن است کاهش سرعت‌ آیفون‌های قدیمی از جانب اپل عمدی نباشد؛ اما به هر حال عوارض جانبی آن اجتناب‌ناپذیر است که به همین دلیل، برنامه‌ی تعویض باتری اپل سبب کاهش فروش این شرکت خواهد شد. اپل در حال حاضر با چندین پرونده‌ی حقوقی از جانب مشتریان روبه‌رو است که ادعا می‌کنند به‌علت پایین آمدن سرعت گوشی‌های آیفون قدیمی خود مجبور به خرید آیفون‌ جدید شده‌اند.

برنامه تعویض باتری اپل در طول سال ۲۰۱۸ ادامه دارد و بر اساس شواهد، همه‌ی مشتریانی که تقاضای تعویض باتری برای آیفون‌های مد نظر دهند، با وجود سلامت باتری گوشی خود یک باتری جدید دریافت می‌کنند.

 


منبع : زومیت

مدیاتک سه تراشه جدید از سری Helio X در اواخر ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد - فناوری

انجام چه وظایفی، بهره‌وری شما را در کار از بین می‌برد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا