احتمال تولید خودروهای مرسدس بنز در ایران – فناوری

شنبه 30 دی 1396 فناوری

بر اساس شنیده‌ها، قرار است تولید چند مدل از محصولات مرسدس بنز به‌عنوان یکی از دستاورهای پسابرجامی، از اوایل سال آینده در ایران آغاز شود.

 چند سال پیش بود که به دلیل تحریم‌های گسترده‌ی جهانی علیه کشورمان، بسیاری از خودروسازان مهم جهان مانند پژو و رنو عطای حضور در ایران را به لقایش بخشیدند و کشورمان را ترک کردند. اکثر شرکای تجاری خودروسازان داخلی که از قاره‌های اروپا و آسیا بودند، از ایران خداحافظی کردند؛ اما چشم بادمی‌های چینی از خلأ ایجادشده و البته فرصت و پتانسیل بی‌نظیر بازار ایران کمال استفاده را بردند و بازار خودروهای خارجی و مونتاژی در ایران را قبضه کردند.

اما پس از تلاش‌های گسترده و انجام توافق هسته‌ای موسوم به برجام میان ایران و شش قدرت جهانی؛ هرچند آهسته اما به‌تدریج شاهد گشایش‌هایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت خودروسازی هستیم. از آن جمله می‌توان به بازگشت فرانسوی‌ها به ایران و انعقاد قراردادهای جدید با خودروسازان داخلی اشاره کرد. شرکت رنو طبق قراردادی با ایدرو، قرار است به‌زودی ساخت کارخانه تولید محصولات خود در سایت بنرو را آغاز کند. از سوی دیگر، هیوندای کره جنوبی با کرمان موتور قرارداد طولانی‌مدت همکاری به امضا رساند و در جدیدترین خبر، کرمان موتور از تولید خودروی النترا در ایران و واردات ۳ محصول جدید با نام‌های آزرا، کونا و i30 خبر داد.

حالا پس از گذشت بیش از ۲ سال از تفاهم‌نامه‌ی هسته‌ای موسوم به برجام، خبری خوب برای صنعت خودروسازی ایران به گوش می‌رسد. بر اساس شنیده‌ها، بازیگر جدید در صنعت خودروسازی ایران، این‌ بار از مهد خودروسازی اروپا و کشور آلمان خواهد آمد.

مرسدس بنز AMG E63

طبق اخبار رسیده، به‌زودی تولید سواری‌های مرسدس بنز در ایران آغاز خواهد شد. این اقدام در راستای اقدامات پس از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی صورت می‌پذیرد. به نظر می‌رسد توافق نهایی بین ایران خودرو و گروه خودروسازی دایملر آلمان برای تولید مدل‌های پایه از کلاس C و E مرسدس بنز در ایران از اوایل سال ۱۳۹۷ صورت پذیرفته است و پس از سال‌ها، شاهد حضور یکی از برجسته‌ترین خودروسازان جهان در کشورمان خواهیم بود.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن هستند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است از چند ماه بعد سالانه ۲۵۰۰ دستگاه خودروی مرسدس بنز در ایران تولید شود که اکثر این خودروها مدل‌های اقتصادی بنز خواهند بود. شروع تولید محصولات بنز در ایران با درصد داخلی‌سازی ۲۰ درصد شروع و به مرور زمان افزایش خواهد یافت.

بیش از ۲ دهه پیش، خط تولید چند خودروی بنز در شرکت ایران خودرو وجود داشت و به نظر می‌رسد این شرکت، در حال بروزرسانی خطوط تولید است تا از سال آینده، تولید چند محصول مرسدس بنز در کشورمان آغاز شود. 

benz c200

 تنها زمان به ما ثابت خواهد کرد که تولید محصولات مرسدس بنز در ایران، به کجا خواهد رسید. اما نکته‌ی حائز اهمیت آن است که خودروسازی کشورمان به‌شدت از نبود کیفیت، فناوری و طراحی رنج می‌برد و تنها راه حل این بحران، تعامل با شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان، مثل مرسدس بنز آلمان است.

هرچند اگر تولید محصولات بنز در ایران از سال آینده به واقعیت بپیوندد؛ بحث قیمت خودروهای این شرکت در کشور و توان خرید آن از سوی مردم به شدت زیر سؤال است.

نظر شما درباره فعالیت مرسدس بنز در ایران چیست؟ به نظر شما این شرکت معتبر جهانی بالاخره پس از سال‌ها دوری به بازار کشور بازخواهد گشت ؟ آیا تولید محصولات گران‌قیمت مرسدس بنز، برای مردم ایران اهمیت دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع : زومیت

کدام شهر بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین متروی دنیا را دارد؟ - فناوری

هسل بلاد دوربینی با قابلیت ثبت تصاویر ۴۰۰ مگاپیکسلی معرفی کرد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا