ابرخودروی الکتریکی پینین فارینا، سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود

دوشنبه 27 فروردین 1397 دسته‌بندی نشده

 

شرکت اتوموبیلی پینین‌فارینا تا سال ۲۰۲۰ از یک ابرخودروی الکتریکی رونمایی می‌کند که در زمانی کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پینین‌فارینا (Pininfarina)، بیشتر  به خاطر طراحی‌های لوکس و سوپراسپرت خود مشهور است تا به ساخت خودرو؛ اما به نظر می‌رسد این خودروساز ایتالیایی تحت مالکیت گروه هندی ماهیندرا تبدیل به یک خودروساز متمرکز بر تولید خودروی الکتریکی شود. تا سال ۲۰۲۰ یک مدل ابرخودروی الکتریکی به‌عنوان اولین محصول برقی این شرکت وارد بازار خواهد شد و پس از آن محصولات بیش‌تری خواهند آمد.

به گفته‌ی نشریه هندی بیزینس استاندارد، گروه خودروسازی ماهیندرا به شرکت پینین‌فارینا اجازه داده است که مدل‌های اختصاصی خود را طراحی‌، مهندسی و تولید کند. این برند تجاری ایتالیایی روی تولید مدل‌های با عملکرد بالا و لوکس الکتریکی تمرکز خواهد کرد. فناوری خودروی الکتریکی برای ساخت مدل‌های پینین‌فارینا از دانش گروه ماهیندرا گرفته می‌شود که این تجربه را از حضور در مسابقات فرمول E کسب کرده است.

پائولو پینین‌فارینا، مدیر عامل این شرکت، در نمایشگاه خودروی ژنو امسال به خبرنگاران گفت:

پینین‌فارینا تمرکز خود را روی ساخت مدل‌های جدید خود در طول سال گذاشته است. رؤیای پدر و پدربزرگ من، ساخت یک شرکت بزرگ خودروسازی بود؛ حالا من قصد دارم این رؤیا را به حقیقت تبدیل کنم و تمام تلاشم را برای تحقق این هدف به کار می‌گیرم.

گروه خودروسازی ماهیندرا در سال ۲۰۱۵، شرکت طراحی پینین‌فارینا را به قیمت ۱۸۵ میلیون دلار خریداری کرد. از آن زمان تاکنون شرکت ایتالیایی با نمایش خودروهای مفهومی، تلاش خود را برای تولید خودروی سوپراسپرت و مدل‌های الکتریکی تسریع کرده است. جدیدترین خودروهای مفهومی که پینین‌فارینا از آن‌ها رونمایی کرد، شاسی‌بلند K350 و سدان H500 هستند. با این حال به نظر می‌رسد خودروی مفهومی HK GT ساخت هیبرید کینتیک چین، بهترین پیش‌نمایش از نظر پینین‌فارینا برای خودروی سوپراسپرت جدید باشد.

Pininfarina HK GT sport concept / خودروی مفهومی اسپرت HK GT پینین‌فارینا

این خودروی مفهومی فوق‌العاده دارای شکل صیقلی و سیال همراه با یک جفت درهای بالابازشو است که امکان ورود به ردیف صندلی‌ها را فراهم می‌کند. طراحی و مهندسی این عناصر ممکن است چالش سختی باشد؛ اما به هر حال شکل جذاب و قابل‌ توجهی دارد. چهار موتور الکتریکی مجزا از نوع IPM (آهنربای دائم داخلی) مجموع توان خروجی بیش از ۱۰۷۳ اسب بخار برای خودرو تولید می‌کنند. خودروی مفهومیHK GT تنها به ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و قادر است به بیشینه سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. شعاع حرکتی خودروی الکتریکی با استفاده از باتری ۳۸ کیلووات ساعت چندان جالب نیست و به ۱۶۰ کیلومتر با یک بار شارژ محدود می‌شود. برای افزایش شعاع حرکتی خودرو، سازنده قصد دارد از توربین، سلول سوختی هیدروژن یا پیشرانه احتراق داخلی به‌عنوان مکمل سیستم محرکه هیبریدی استفاده کند.

در سال ۲۰۱۷ شایعه‌ای منتشر شد که از قصد ماهیندرا برای فروش خودروهای الکتریکی تحت برند تجاری پینین‌فارینا در بازار ایالات متحده آمریکا و چین خبر داد. آناند ماهیندرا، رئیس گروه صنعتی ماهیندرا، در آن زمان این‌طور به خبر واکنش نشان داد:

رقابت در ایالات متحده مانند آهنگ قدیمی فرانک سیناترا است که اگر شما بتوانید آن را جایی بسازید، می‌توانید آن را در هر جای دیگری بازسازی کنید. بنابراین هنگامی که خودروهای خود را در بازار ایالات متحده آمریکا فروختید، این مسئله شما را مجبور می‌کند که برای رقابت بیش‌تر آماده شوید.

Pininfarina HK GT sport concept / خودروی مفهومی اسپرت HK GT پینین‌فارینا

چند سال از دست‌یابی گروه خودروسازی ماهیندرا به ۷۶ درصد سهام کنترلی خانه طراحی معروف و شرکت مهندسی ایتالیایی می‌گذرد و به نظر می‌رسد که این گروه برنامه‌های زیادی برای پینین‌فارینا در سر دارد. اوایل این هفته گروه خودروسازی ماهیندرا اعلام کرد که برند تجاری جدیدی با نام اتوموبیلی پینین‌فارینا (Automobili Pininfarina) با محوریت تولید اروپایی در زمینه طراحی‌، مهندسی و تولید خودروهای لوکس راه‌اندازی کرده است. گفته می‌شود که خانه طراحی پینین‌فارینا، مسئول طراحی خودرو برای خودروساز تازه‌کار خواهد بود.

تمرکز این خودروساز بیش‌تر روی تولید شاسی‌بلندهای کاملا الکتریکی عنوان شده است؛ اما اولین مدل تولیدی آن به بخش کاملا متفاوتی از بازار خودرو تعلق دارد. مایکل پرشکه، رئیس شرکت خودروسازی نوپای اتوموبیلی پینین‌فارینا، به اتوموتیو نیوز اروپا گفت اولویت برند جدید تولید یک ابرخودروی الکتریکی خواهد بود. پرشکه قیمت ابرخودروی لوکس تولیدی را که احتمالا طی سال ۲۰۲۰ وارد بازار اروپا خواهد شد، حدود ۲.۴۷ میلیون دلار برآورد کرد

پرشکه می‌گوید:

این محصول یک هایپرکار واقعی خواهد بود که می‌تواند با یک بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. هنوز جزئیات مربوط به سیستم محرکه ابرخودروی الکتریکی پینین‌فارینا و نام آن مشخص نیست؛ اما این ابرخودرو به اندازه‌ای قدرت خواهد داشت که بتواند در زمانی کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این هایپرکار دقیقا می‌تواند به‌عنوان رقیب نسل دوم تسلا رودستر با زمان صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۱.۹ ثانیه خود را مطرح کند. به‌عنوان یک یادداشت جانبی بگویم که ایلان ماسک وعده داده است به کمک بسته ویژه اختیاری، رودستر تسلا را به سطح بالاتری منتقل خواهند کرد.

تسلا رودستر tesla roadster 2020

مقاله‌های مرتبط:

رئیس برند خودروسازی پینین‌فارینا جزئیات اولیه‌ی برنامه‌های این شرکت برای تولید خانواده شاسی‌بلند را اعلام کرد؛ طبق گفته‌های پرشکه، ارزان‌ترین مدل شاسی‌بلند حدود ۱۸۵,۲۰۰ دلار قیمت دارد. پرشکه همچنین به استفاده از ۸۸ سال تجربه پینین‌فارینا در طراحی خودرو اشاره کرد و امیدوار است که همزمان با مشارکت گروه خودروسازی ماهیندرا، تجربه حضور در مسابقات فرمول E بتواند باعث بهبود کیفیت خودروهای الکتریکی این خودروساز نوپا شود.

در حال حاضر ابرخودروی الکتریکی آینده پینین‌فارینا و تسلا رودستر برای کسب عنوان سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان در سال ۲۰۲۰ رقابت می‌کنند. باید تا آن روز منتظر ماند تا ببینیم کدام‌یک از این دو خودروی الکتریکی می‌توانند عنوان سریع‌ترین را کسب کنند. یکی دیگر از خودروهای فوق‌العاده‌ای که احتمالا بتواند این عنوان را کسب کند، ابرخودروی ژینگ موبیلیتی ساخت تایوان است. ابرخودروی قدرتمند میس R ساخت شرکت ژینگ موبیلیتی، به لطف پیشرانه‌ی برقی ۱۳۴۰ اسب بخار، در کمتر از ۲ ثانیه (۱.۸ ثانیه) به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت پایه این ابرخودروی آف‌رود حدود یک میلیون دلار برآورد شده است و تا سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

منبع : زومیت

قوانین جدید اتحادیه اروپا برای کنترل خودروسازان

جذاب ترین سدان های لوکس در بازار جهانی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا