آنچه باید قبل از خرید روغن حیوانی بدانید

یکشنبه 27 تیر 1400 سلامت ، بازار

چه قدر در مورد روغن حیوانی می‌دانید؟

تا چه حد از خواص روغن حیوانی و عطر و طعم بی‌نظیر آن آگاهی دارید؟

آیا تا به حال از روغن حیوانی در تهیه غذاهایتان استفاده کرده‌اید؟

روغن حیوانی در مقایسه با بسیاری از روغن‌های گیاهی موجود در بازار بهتر و پرخاصیت‌تر است. استفاده از تنها مقدار کمی از این روغن در انواع غذاها، آن‌ها را بسیار خوش‌عطرتر و خوشمزه‌تر می‌کند. پس خوب است که این روغن را تهیه کنید و حداقل هر چند وقت یکبار از آن در تهیه غذاهایتان استفاده کنید تا هم از فواید آن بهره‌مند شوید و هم طعم لذیذتر غذا را تجربه کنید. قبل از اقدام برای تهیه این روغن، نکاتی وجود دارد که لازم است در مورد این روغن بدانید.

خرید روغن حیوانی

انواع روغن حیوانی

بهتر است بدانید که روغن حیوانی در سه نوع گاوی، گوسفندی و مخلوط در بازار موجود است. این سه روغن در موارد مختلفی با هم تفاوت دارند و لازم است حتما این تفاوت‌ها را بدانید تا بتوانید روغنی را انتخاب کنید که بیشتر متناسب با طبع، ذائقه و سلیقه شما باشد.

روغن گوسفندی: این روغن از شیر گوسفند به دست می‌آید. برخلاف شیر و گوشت گوسفند که گرمی هستند، طبع روغن حیوانی گوسفندی سرد است، عطر و طعم تند و تیزی دارد، رنگ آن متمایل به سفید بوده و نسبت به دو روغن دیگر در دمای اتاق شل‌تر است. قیمت روغن زرد گوسفندی در مقایسه با روغن‌های دیگر بیشتر می‌باشد که علت آن کمیاب بودن شیر گوسفند در مقایسه با شیر گاو است.

روغن گاوی: این روغن از شیر گاو به دست می‌آید. برخلاف شیر و گوشت گاو که سردی هستند، روغن گاوی گرم مزاج است، عطر و طعم ملایمی دارد، رنگ آن زرد پررنگ بوده و نسبت به دو روغن دیگر در دمای اتاق غلیظ‌تر است. قیمت روغن حیوانی گاوی از روغن گوسفندی و مخلوط کمتر می‌باشد.

روغن مخلوط: از ترکیب روغن گاوی و گوسفندی با نسبت‌های متفاوت، روغن مخلوط به دست می‌آید. این روغن با توجه به اینکه برای تولید آن روغن گاوی و گوسفندی با چه نسبتی با هم ترکیب شده باشند، خصوصیاتش به یک روغن نزدیک‌تر است. طبع این روغن معتدل و رنگ آن زرد کم‌رنگ است. غلظت، قیمت و عطر و طعم این روغن هم بین روغن گاوی و گوسفندی قرار دارد.

بهترین روغن حیوانی کدام است؟

همان‌طوری که در بالا دیدید، سه مدل روغن حیوانی در ویژگی‌های اساسی با هم متفاوت هستند؛ پس لازم است حتما در تهیه روغن حیوانی، این خصوصیات را در نظر بگیرید و متناسب با طبع و ذائقه و سلیقه خودتان روغن مناسب خود را انتخاب کنید.

اگر برای بار اول است که می‌خواهید روغن حیوانی خریداری کنید و نمی‌دانید کدام روغن بیشتر باب میل شماست، پیشنهاد ما به شما این است که روغن حیوانی مخلوط بخرید تا اگر عطر و طعم آن به نظرتان زیاد بود، دفعه بعد روغن گاوی را بخرید و اگر تمایل داشتید که عطر و طعم بیشتری را تجربه کنید، روغن گوسفندی بخرید. البته شاید روغن مخلوط دقیقاً همان روغنی باشد که دنبال آن هستید.

در پایان تاکید می‌کنیم که حتما روغن حیوانی را از فروشگاه‌های معتبر بخرید تا از طبیعی و اصل بودن آن خیالتان راحت باشد. یک نمونه از فروشگاه‌هایی که می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها روغن کرمانشاهی مرغوب بخرید، فروشگاه آنلاین محصولات سالم و طبیعی درکام است که بهترین روغن حیوانی کرمانشاهی را برای مشتریانش فراهم کرده است. برای خرید روغن حیوانی کلیک کنید و روغن موردنظر خود را سفارش دهید.

منبع: https://dorkam.com/mag/تفاوت-روغن-حیوانی-گوسفندی-و-گاوی/

تقویم آوا

آوای عرشیا تولید کننده اختصاصی تقویم رومیزی، سررسید (سالنامه) در تهران

انواع قفل دیجیتال، مزایا و ویژگی‌های آنها را بشناسید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا