آموزش تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت

یکشنبه 11 آذر 1397 دسته‌بندی نشده
آموزش تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت

متقاضیان ثبت نام کارت سوخت می‌توانند تنها با داشتن یک کارت بانکی، نسبت به تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت اقدام کرده و از آن به عنوان کارت سوخت استفاده کنند.

 با توجه به الزامی شدن استفاده از کارت سوخت در ماه‌های پیش رو، در این بخش می‌آموزید که چگونه به راحتی و به صورت الکترونیکی کارت بانکی خود را به کارت سوخت متصل کرده و دیگر نیازی به کارت سوخت نداشته باشید.

اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

آن دسته از هموطنان که کارت سوختشان‌ را گم کرده‌اند یا کارت سوخت ندارند، می‌توانند از طریق اپلیکیشن دولت همراه و یا وبسایت www.mob.gov.ir، کارت بانکی‌شان را به کارت سوخت تبدیل کنند. این بدین منزله‌ نیست که دیگر نمی‌توان از کارت بانکی استفاده کرد بلکه تنها سهمیه سوخت داخل آن کارت بانکی ریخته می‌شود.

سیستم انجام کار اینگونه است که به محض ثبت‌نام کاربر برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، بانک مرکزی به بانک دارنده کارت دستور می‌دهد که کیف پول الکترونیکی داخل کارت ایجاد کند و امکان پرداخت مبلغ سوخت از طریق کارت بانکی دارنده کارت سوخت فراهم گردد. پس از اعلام درخواست، ظرف دو ساعت این کارت قابل استفاده است.

در حال حاضر برای دریافت کارت سوخت دو راه پیش رو دارید، یا درخواست کارت سوخت المثنی خود را ثبت کنید و یا از روش جدیدتر یعنی اتصال یکی از کارت‌های بانکی خود به کارت سوخت استفاده کرده و از کارت بانکی خود به عنوان کارت سوخت نیز استفاده کنید.

 

نحوه تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت 

پس از مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و یا با ورود از طریق اپلیکیشن دولت همراه، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و پس از ارسال کد شناسایی، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید. داده‌ها مورد بررسی قرار گرفته و باید شماره تلفن همراه متعلق به کد ملی باشد و به یکدیگر متصل باشند. در ادامه باید اطلاعات کارت ماشین یا VIN یا کد شناسایی که در زیر بارکد قرار دارد، وارد شود. در مرحله دیگر اطلاعات از طریق بانک مرکزی دریافت شده و در ادامه ۴ شماره اول و ۴ شماره آخر تمام کارت‌های بانکی‌تان نشان داده می‌شود. شما می‌بایست یکی از کارت‌های بانکی خود را انتخاب کرده و در نهایت دکمه تایید را بزنید. کارتی که شما آن را تایید می‌کنید همان کارتی است که سهمیه سوخت شما به آن واریز خواهد شد.

اینفوگرافیک مراحل تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت را در ادامه می‌بینیم.

نحوه اتصال کارت بانکی به کارت سوخت

توجه:

  •  اگر کسی پیش از این کارت سوخت داشته باشد، نیازی به ثبت نام کارت سوخت جدید ندارد. چنانچه شخصی که کارت سوخت دارد این مراحل را انجام دهد با ابطال کارت سوخت قبلی خود مواجه می شود.
  • کسانی که به صورت قولنامه‌ای ماشین را خریداری کرده‌اند، باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند، چون این کار از طریق دولت همراه انجام نخواهد شد.
  • برای افرادی که تلفن همراه یا خودرو به نامشان نیست، هیچ امکانی برای دریافت کارت سوخت وجود ندارد و باید حتماً یک تلفن همراه به نام خود شخص متقاضی ثبت شود. حتی اگر فردی خودرو به نام خود نداشته باشد نیز نمی‌تواند از امکانات ثبت‌نام برخوردار باشد.

منبع:ستاره

قیمت طلا،  دلار، سکه و ارز امروز 98/01/27

قیمت دلار و سکه وطلا امروز 11 آذر 97

آموزش تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت

۳ روش دریافت کارت سوخت المثنی وثبت نام کارت سوخت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا