آشنایی با 4 منبع کلسیم به جز شیر

دوشنبه 9 مهر 1397 گوناگون

آشنایی با ۴ منبع کلسیم به جز شیر

 کلسیم در رژیم غذایی,منابع کلسیم به جز شیر,مقایسه منابع کلسیم به جز شیر
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها شیر سرشار از کلسیم است اما مواد دیگری نیز وجود دارد که مملو از کلسیم هستند. 

به گزارش فارس، هنگامی که حرف از کلسیم در رژیم غذایی به میان می‌آید بسیاری از ما تصویر یک لیوان بزرگ پر از شیر را در ذهن خود تصور می‌کنیم اما این محصول لبنی تنها منبع این مواد مغذی نیست.

 

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، در اینجا با ۴ مورد از موادی که سرشار از کلسیم هستند، آشنا می‌شوید.

 

 کلسیم در رژیم غذایی,منابع کلسیم به جز شیر,مقایسه منابع کلسیم به جز شیر

۱-برگ سبزیجات

بسیاری از سبزیجات به ویژه آنهایی که برگ سبز تیره دارند، مملو از کلسیم هستند.

برای مثال، یک فنجان چای سبز ۲۶۸ میلی‌گرم کلسیم دارد.

 

 کلسیم در رژیم غذایی,منابع کلسیم به جز شیر,مقایسه منابع کلسیم به جز شیر

۲-غذاهای دریایی

غذاهای دریایی می‌توانند سه ماده مغذی از جمله اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین D و کلسیم را برای شما فراهم کنند. تنها با یک وعده سه اونسی از این غذاها ۳۷۰ میلی گرم کلسیم بدن تامین می‌شود.

 

 کلسیم در رژیم غذایی,منابع کلسیم به جز شیر,مقایسه منابع کلسیم به جز شیر

۳-پرتقال

خوردن تنها یک پرتقال بیش از ۷۰ میلی‌گرم کلسیم دارد.

 

 کلسیم در رژیم غذایی,منابع کلسیم به جز شیر,مقایسه منابع کلسیم به جز شیر

۴-بادام‌ها

بادام علاوه بر پروتئین، ویتامین E، پتاسیم، منیزیم و منگنز، حاوی بیشترین مقدار کلسیم در مقایسه با دیگر آجیل‌ها است.

 

یک اونس بادام (تقریبا ۲۲ دانه) می‌تواند ۸ درصد از مصرف روزانه پیشنهادی جذب کلسیم را فراهم کند.

 

 

مرجع : سرپوش

دلار چه زمانی به وجود آمد؟

آیا گرفتن مهریه بعد از ازدواج مجدد امکان پذیر است؟

تقویت پوست و مو با ماسک‌های ماست و عسل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا