آشنایی با میلیاردر معروف؛ چارلز کخ، غول نفتی آمریکا

چهارشنبه 9 فروردین 1402 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی چارلز کخ

نام اصلی: چارلز جی. کخ

پیشه : تاجر، کارآفرین

تولد: ۱۹۳۵ آمریکا

ملیت: آمریکایی

تحصیلات: کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

شغل : مدیر عامل شرکت صنایع کوک

چارلز کخ کیست ؟

چارلز جی کوک که به انگلیسی Charles G. Koch نوشته می شود زاده 1 نوامبر 1935 شهر ویچیتا در ایالت کانزاس می باشد که با برادرش دیوید دارای شرکت صنایع کوک هر یک به سهام 42% می باشند . وی به عنوان رئیس هیت مدیره و مدیر اجرایی در کنار برادرش دیوید که نایب رئیس می باشد این شرکت را اداره می کنند .

چارلز کخ اهل کجا است ؟

او در آمریکا متولد شد.

چارلز کخ متولد چه سالی است ؟

او متولد سال ۱۹۳۵ است.

بیوگرافی چارلز کخ

“چارلز کُخ” یکی از تجار آمریکایی، فردی نیکوکار و مدیر کل شرکت “صنایع کخ” است. چارلز و برادر کوچکش  ” دیوید ” کسب و کار خود را از پدرشان ” فِرد کخ” که این شرکت را در سال ۱۹۴۰ تاسیس کرده بود به ارث برده اند. برادران کخ به ویژه چارلز نقش مهمی در گسترش تجارت خود و تبدیل آن به یکی از بزگترین شرکت های خصوصی در آمریکا داشته اند.

چارلز یکی از چهار فرزند متولد در خانواده ای صنعتگر است که از همان دوران کودکی بسیار باهوش و دارای پشتکار بود. او دانش آموزی با استعداد و درخشان بود که در موسسه تکلونوژی ماساچوست ( ام آی تی ) به تحصیل در رشته های مهندسی پرداخته و دو مدرک کارشناسی ارشد، یکی در رشته مهندسی مکانیک و دیگری در مهندسی شیمی را از این دانشگاه اخذ کرده است.

بیوگرافی چارلز کخ

بیوگرافی چارلز کخ

دوران کودکی چارلز کخ

چارلز در تاریخ ۱ نوامبر سال ۱۹۳۵ در ویشیتای کانزانس متولد شد . مادر او ماری و پدرش فرد چس کخ می باشند.  پدر اویک مهندس بود که بعدها صنعتگر شد و آنچه امروزه با نام “صنایع کخ” شناخته می شود را پایه گذاری کرد . چالرز دارای سه برادر به نام های  فردریک ، دیوید  و ویلیام می باشد. او در ام آی تی به تحصیل مهندسی پرداخت و لیسانس خود را در مهندسی عمومی در سال ۱۹۵۷ و فوق لیسانس مهندسی مکانیک را در سال ۱۹۵۸ در یافت کرد و سپس مدرک ارشد مهندسی شیمی را در سال ۱۹۶۰ گرفت.

بیماری چارلز کخ

یکی از مواردی که برادران چالز به ان گرفتار بودن سرطان پورستات می باشد . خوشبختانه چارلز توانست آن را مداوا کند و همین باعث شد که چارلز جهت کمک به ساخت موسسه پژوهشی سرطان وابسته به موسسه فناوری ماساچوست کمک کند (هشت مرکز پژوهشی معین‌شده به‌عنوان موسسه ملی سرطان در آمریکا).

دوران کودکی چارلز کخ

دوران کودکی چارلز کخ

زندگی حرفه ای چارلز کخ

پس از پایان تحصیلات ، وی برای مدت بسیار کوتاهی در شرکت ” آرتور دی لیتل” کار کرد اما در سال ۱۹۶۱ به ویشیتا برگشت تا به شرکت پدرش ” پالایش نفت راک آیلند” بپیوندد. او فردی با پشتکار بود که قصد داشت کسب و کار خانوادگی خود را که در پایان دهه ی ۶۰ شرکتی متوسط بود توسعه بخشد. او در سال ۱۹۶۷ مدیر این شرکت شد و نام آن را به افتخار پدرش به “صنایع کخ” تغییر داد و از آن زمان تا کنون در این سمت باقی مانده است. او فردی با روحیه ای رقابتی و خستگی ناپذیر که سر سختانه برای گسترش تجارت خانوادگی خود کوشیده است. شرکتی که امروزه گستره وسیعی از فعالیت ها همچون تولید، پالایش و توزیع نفت، انرژی، مواد شیمیایی، فیبر، پلیمرها و فرآورده های جانبی، مواد معدنی، کود، خمیر کاغذ و کاغذ را شامل می شود.

او در سال ۱۹۸۲ مدیر کل  “صنایع کخ”  شد اما وی سابقه ی مدیریت درکمپانی های دیگر همچون “گروه اقتصادی اِنتراست” (Entrust Financial Corp) ، ” جورجیا پسیفیک ال ال سی”Georgia) (Pacific LLC  و صنایع کاغذ و خمیر کاغذ را نیز دارد. با مدیریت چارلز کخ، صنایع کخ رشد بی سابقه ای را شاهد بود واین شرکت هم اکنون در ۶۰ کشور دنیا حضور داشته و ۱۰۰ هزار نیروی کار در استخدام خود دارد. در سال های اخیر صنایع کخ بیش از ۷۰ بیلیون دلار سرمایه گذاری در حفظ دارایی ها و جذب شرکت های بزرگ داشته و صاحب شرکت های های اینویستا(Invista)  جورجیا پسیفیکPacific)  (Georgia، مولکس(Molex)، منابع فلینت هیلز(Flint Hills Resources)، کود کخ (Koch Fertilizers) ، لوله کشی کخ(Koch Pipeline)، مواد معدنی کخ (Koch Minerals)، دامداری ماتادور(Matador Cattle Company) می باشد

زندگی عاشقانهچارلز کخ

زندگی عاشقانه چارلز کخ

چارلز موفقیت خارق العاده خود را مدیون فلسفه اقتصادی مدیریت بازار محور (ام بی ام ) که خود مبدع آن است می داند. او نظریه را با در کتاب خود ” علم موفقیت : چگونه مدیریت بازار محور بزرگترین شرکت های خصوصی جهان را ایجاد کرد” نوشته شده در سال ۲۰۰۷  با جزئیات توضیح می دهد.

اصول ام بی ام توسط موسسه مدیریت بازار محور با همکاری دانشگاه ایالتی ویشیتا در برنامه آموزشی  رایگان به دانشجویان، مسولین و مقامات دولتی آموزش داده می شود. او یک آزادی خواه و از مدافعان سیاست های کسب و کار آزاد است. وی از حامیان چندین نهاد آموزش رایگان بازار محور از جمله موسسه کاتو(Cato Institute)، موسسه مطالعات انسانی( Institute of Human Studies) ،موسسه منشور حقوقی  (Bill of Rights Institue)و مرکز مرکاتوس(Mercatus Center) در دانشگاه جورج میسون است.

آثار مهم  چارلز کخ

آثار مهم  چارلز کخ

آثار مهم  چارلز کخ

به عنوان یکی از صاحبان شرکت و مدیر آن، چارلز نقش مهمی در تبدیل شرکتی متوسط به یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی در آمریکا داشته است. همچنین صنایع کخ بیش از ۹۳۰ جایزه در ارتباط با رعایت نکات ایمنی، حفظ محیط زیست، مدیریت بهینه منابع، نو آوری و خدمات مشتریان دریافت کرده است.

جوایز و دستاوردهای چارلز کخ

  1. دریافت جایزه آدام اسمیت از رییس شورای قانونی بورس آمریکا در سال ۱۹۹۴.
  2. دریافت جایزه مدیران برای چشم انداز جهانی در انرژی از طرف بازار بورس مرکنتایل نیویورک در سال ۱۹۹۹.
  3. دریافت جایزه عدالت از طرف بنیاد میراث در سال ۲۰۰۳.
  4. دریافت جایزه “یادبود هرمان دبلیو لی” از طرف بنیاد آموزش کسب و کار های خصوصی در سال ۲۰۰۵.
  5. دریافت جایزه “ویلیم ای سیمون” برای مدیریت بشر دوستانه از طرف میزگرد بشر دوستانه در سال ۲۰۱۱.

 زندگی شخصی و میراث چارلز کخ 

چارلز فردی بسیار خانواده محور است که از قرار گرفتن در مرکز توجه ها اجتناب می کند و به حفظ حریم شخصی خود بسیار اهمیت می دهد. او در سال ۱۹۷۲ با همسرش لیز ازدواج کرد و آنها صاحب دو فرزند می باشند. وی به سرطان پروستات دچار بوده که اکنون درمان گشته است.

در سال ۲۰۱۵ ارزش خالص دارایی ها او ۴۳.۱ بیلیون دلار می باشد.

 زندگی شخصی و میراث چارلز کخ 

 زندگی شخصی و میراث چارلز کخ 

کارهای بشر دوستانه چارلز کخ

  • او یک نیکوکار مشهور است و تمرکز خود را بر روی پروژه هایی در زمینه های تحقیقات، سیاست و آموزش در راستای  پیشبرد دیدگاه بازار آزاد معطوف کرده است وی حامی مالی تحقیقات اقتصاد دانانی چون جیمز بوخانان و فردریک هایک می باشد. او همواره در کارهای خیر فعال بوده و صنایع کخ و بنیاد خیریه خانواده کخ در سال ۲۰۱۴ ، ۱۱.۲۵ ملیون دلار به دانشگاه ایالتی ویشیتا کمک کرده اند.
  •  سیاست یکی دیگر از علاقه های چارلز کخ  است. او به همراه برادرش دیوید کمک های مالی قابل توجهی به کمپین ها ی آزادی خواه و نیز متفکران محافظه کار کرده اند
  •  کخ بیش از ۹۳۰ جایزه در ارتباط با رعایت نکات ایمنی، حفظ محیط زیست، مدیریت بهینه منابع، نو آوری و خدمات مشتریان دریافت کرده است.

 

آشنایی با میلیاردر معروف؛ لری الیسون

بیوگرافی بهرام ابراهیمی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا