آشنایی با مشخصات فنی اوپل استرا 2018

دوشنبه 21 خرداد 1397 دسته‌بندی نشده
آشنایی با مشخصات فنی اوپل استرا 2018
اوپل استرا 2018 جدیدترین عضو از خانواده‌ی استرا به شمار می‌رود که خودرو دوستان امکان ملاقات با آن را می‌یابند. در واقع می‌توان اوپل استرا 2018 را پنجمین نسل از خانواده‌ی استرا قلمداد کرد. این خودرو قرار است با بهره‌مندی از تغییرات مختلفی در ظاهر و باطن خود، تجربه‌ای متفاوت را برای خودرو دوستان به ارمغان بیاورد.

در مجموع می‌توان ادعا کرد که خودروی اوپل استرا 2018 تغییرات مهمی را نسبت به مدل‌های پیشین خانواده‌ی استرا در دل خود جای داده است و تفاوت‌های قابل توجهی هم نسبت به آنها دارد. تفاوت‌هایی که علاوه بر مشخصات ظاهری، ویژگی‌های باطنی و درونی مدل جدید این خودرو را نیز شامل می‌شود.

به عنوان مثال در تولید این مدل از خودروی اوپل استرا، پلتفرم کاملا جدیدی به کار رفته است که با نام D2XX شناخته می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که پلتفرم مذکور تا حدی امتحان خود را در دنیای خودرو پس داده است. چرا که علاوه بر مدل جدید خودروی استرا در خودروی کروز شورلت نیز از وجود آن استفاده شده است. در واقع می‌توان گفت که این پلتفرم اساس و پایه خودروی شناخته شده‌ی کروز را تشکیل می‌دهد.

استفاده از این پلتفرم موجب شده است تا وزن این خودرو در مجموع به میزان 20 درصد کاهش یابد و وزن شاسی آن هم حدود 50 کیلوگرم کمتر شود. به این ترتیب شاهد این نکته هستیم که وزن کلی مدل جدید خودروی استرا حتی از مدل استرا جی نیز کمتر است. علاوه بر آن طراحان مدل جدید خودروی استرا سعی کرده‌اند تا خصوصیات مهمی نظیر سبک ظاهری، خصلت‌های آیرودینامیک و میزان آسایش و راحتی خاصی که این خودرو برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد را بهبود بخشند.

به این ترتیب می‌توان شاهد رقابت این خودروی جدید هاچ بک با سایر مدل‌های موجود در کلاس سی بود. حوزه‌ای که رقابت در آن بسیار تنگاتنگ و شانه به شانه جلوه می‌کند.

نمای مقابل اوپل استرا 2018

مشخصات فنی اوپل استرا 2018

خودروی اوپل استرا 2018 از نظر مشخصات فنی نسبت به مدل‌های پیشین این خانواده تغییرات قابل توجهی را به خود می‌بیند. به کارگیری یک پلتفرم جدید در کنار استفاده از یک موتور کاملا بهبود یافته، توانسته است چالاکی و سبکی قابل ملاحظه‌ای را به مدل جدید استرا بیافزاید. ضمن آن که موتور جدید این خودرو علاوه بر تضمین سرعت و چالاکی بیشتر، به لحاظ اقتصادی نیز کاملا بهینه‌تر از موتور به کار رفته در خودروهای نسل پیشین استرا جلوه می‌کند.

از دیگر نکات قابل تامل در رابطه با مدل جدید استرا آن است که این خودرو در مدل‌های مختلف بنزینی و دیزلی در دسترس خودرو دوستان قرار خواهد گرفت. مدل پایه این خودرو مجهز به یک موتور یک لیتری بنزینی است که از حداکثر توانی معادل ۱۰۵ اسب بخار برخوردار است. سوای این مدل دو نسخه‌ی دیگر مبتنی بر سوخت بنزین نیز از خودروی اوپل استرا 2018 وجود دارد که از موتور‌های قدرتمندتری بهره می‌برند. یکی از آن‌ها مدل ۱.۴ لیتری است که از توانایی ایجاد ۱۴۵ اسب بخار برخوردار است. دیگری هم موتور توربو شارژ ۱.۶ لیتری است که حداکثر توانی معادل ۲۰۰ اسب بخار را از خود به نمایش می‌گذارد.

 

مشخصات فنی اوپل استرا 2018
نوع موتور  بنزینی و دیزلی
گنجایش موتور بنزینی1 لیتر – 1.4 لیتر – 1.6 لیتر توربو شارژ
گنجایش موتور دیزلی1.6 لیتر
حداکثر توان مدل بنزینی 1 لیتری105 اسب بخار
حداکثر توان مدل بنزینی 1.4 لیتری145 اسب بخار
حداکثر توان مدل بنزینی 1.6 لیتری توربو شارژ200 اسب بخار
حداکثر توان مدل دیزلی95 اسب بخار
نوع سیستم انتقال قدرتشش سرعته‌ی دستی – شش سرعته‌ی کاملا اتوماتیک – نیمه اتوماتیک دو کلاچه GDC
طولی خودرو4370 میلی‌ متر
عرض خودرو1870 میلی‌ متر
ارتفاع خودرو1460 میلی ‌متر
فاصله‌ی بین دو محور خودرو2662 میلی ‌متر

 

قابلیت‌ها و امکانات اوپل استرا 2018

این خودرو از سیستم ماتریکس مبتنی بر چراغ‌های ال ای دی برای تامین روشنایی و نور بهره می‌گیرد. سیستمی که البته به عنوان یک قابلیت جانبی یا به عبارتی آپشن می‌توان از آن نام برد. هر کدام از چراغ‌های به کار رفته در این سیستم از وجود ۸ منبع نوری ال ای دی و یک دوربین بهره می‌برد. در این میان دوربین مذکور به کمک تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مسیر پیش رو، مواردی نظیر چگالی و حجم نور و همچنین میزان شدت و تابش آن را تعیین می‌کند و با نور افشانی مناسب در مسیر حرکت موجب می‌شود که مزاحمتی برای سایر رانندگان حاضر در آن مسیر به وجود نیاید.

البته اوپل استرا 2018 علاوه بر سیستم نوری یاد شده از وجود امکانات و قابلیت‌های دیگری هم بهره می‌برد که می‌توانید آنها را در قالب لیست زیر و به شکل فهرست وار از نظر بگذرانید.

  • برخورداری از سیستم ردیابی برای علائم و نشانه‌های جاده‌ای
  • بهره‌مندی از قابلیت سازش پذیری با مسیرهای پر تردد
  • مجهز به سیستم هشدار هنگام ترک کردن مسیرهای پر تردد یا پر ترافیک
  • برخورداری از سیستم ردیابی مسیر پیش از آغاز فرآیند ترابری
  • مجهز به سیستم هشدار و ترمز اضطراری
  • ارتقا یافتن سیستم کمکی پارک نسبت به مدل‌های پیشین
  • برخورداری از سیستم تطبیق پذیر کروز کنترل
  • برخورداری از سیستم ردیابی برای مسیرهای کور
  • مجهز به دوربین دید عقب
  • برخورداری از صندلی‌های جدید با ارگونومی مناسب و بهره‌مند از قابلیت گرمکن
  • بهره‌مندی صندلی راننده از قابلیت امکان تغییر جهت در هجده سمت گوناگون
  • برخورداری صندلی راننده از قابلیت تهویه هوا
  • مجهز به سان روف
  • برخورداری از قابلیت کیلس استارتر
  • مجهز به سیستم قفل مرکزی
  • برخورداری از کامپیوتر سفری
  • کسب نمره‌ی ۵ از موسسه‌ی ایمنی یورو ان سی ای پی
  • برخورداری از کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین صندلی جلو، کیسه هوای ایمنی کناری برای راننده و سرنشین صندلی جلو و همچنین سرنشینان صندلی عقب و علاوه بر آن وجود کیسه‌های هوای ایمنی مختص به محافظت از سینه و لگن برای سرنشینان حاضر در دو صندلی جلو

نمای روبرو اوپل استرا 2018

اما در نمای داخلی مدل 2018 خودروی استرا شاهد ایجاد تغییرات بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین این خانواده هستیم. جالب آن جاست که با وجود کوچک‌تر شدن ابعاد مربوط به فضای داخلی این خودرو نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر استرا، فضای نشستن سرنشینان خودرو تنگ‌تر نشده است و حتی در بخش عقب شاهد وجود فضای بیشتری برای نشستن سرنشینان هستیم.علاوه بر آن نوع طراحی داشبورد این خودرو نیز با بهینه ‌سازی‌های متعددی همراه بوده و در کنار آن شاهد طراحی مجدد بخش‌های مهمی از فضای کابین نظیر کنسول جلو هستیم.
منبع:ستاره

پخت دسر خرمایی مخصوص ماه رمضان

پخت دسر خرمایی مخصوص ماه رمضان

دستور تهیه تارت حلوا دسر ایرانی خوشمزه

دستور تهیه تارت حلوا دسر ایرانی خوشمزه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا