آب ماست و خواصی که احتمالا از آن نمیدانید

دوشنبه 8 فروردین 1401 سلامت
ماست

آب ماست و خواصی که احتمالا از آن نمیدانید

بسیاری معتقدند که نباید آب ماست را استفاده کرد و در مقابل عده زیادی بر این باورند که آب ماست فواید بسیاری دارد. در این مطلب به شما از مزایای استفاده از آب ماست خواهیم گفت.

 

آب ماست زمانی ایجاد میشود که شیر جوشیده شده را برای تهیه ماست آماده میکنید روی سطح آن تشکیل میشود که حاوی مقدار کمی پروتئین و چربی است. این آب به رنگ خنثی است و بیشتر بر روی ماست های خانگی و پاستوریزه دیده میشود. ترکیبات این آب همانند خوده ماست است و نیازی نیست آن را دور ریخت! اگر ظاهر این نوع ماست ها برای شما جالب نیست میتوانید قبل باز کردن ماست ، آن را خوب تکان دهید تا ترکیب شوند.

آب ماست

آب ماست

خواص آب روی ماست

این آب، وی نامیده میشود که حاوی مقداری پروتئین ، پتاسیم ، کلیسیم و مقداری چربی است.ترکیب آن با ماست ، حالت خامه ای به ماست می دهد. آب ماست برای کسانی که رژیم چربی و پروتئین دارند باید از مواد معدنی و ویتامین ها استفاده کنندبسیار انتخاب خوبی است.

افرادی که نمیتوانند شیر بخورند ، آب ماست به دلیل دارا بودن پروتئین کم میتواند جایگزین مناسبی برای شیر باشد.

آب ماست به دلیل داشتن پروتئین کم ، فشاری بر کلیه ها ایجاد نمیکند.کلیه ها توانایی تحمل پروتئین به میزان کم را دارند.

اسید لاکتیک و میکروب های اسید لاکتیک موجود در آب ماست موجب تحریک روده می شود و عمل دفع را آسان میسازد ، برای درمان یبوست نوشیدن یک لیوان آب ماست در روز کافی است.

 

 

آب ماست به دلیل نداشتن چربی، پایین بودن کالری، وجود ویتامین و مواد معدنی در آب ماست برای افرادی که رژیم کاهش وزن و لاغری را دنبال میکنند بسیار مناسب است .آب ماست سلول های چربی را از بین میبرد!

میزان بالای مواد آلی و معدنی موجود در آب ماسـت سلول های بنیادین تشکیل دهنده استخوان را تحریک میکند و باعث رشد استخوان ها میشود. همچنین آب ماست با داشتن حالت دفع بلغم و پاکسازی بدن از اخلاط مضر که گاهاً باعث تورم مفاصل در افراد بلغمی مزاج می شود و تورم مفاصل را کاهش می دهد.

طی تحقیقات ، ثابت شده است که افراد سالمندی که دچار مشکلات گوارشی هستند با مصرف مداوم و مرتب آب پنیر و ماست میتوانند این مشکلات را حل کنند. همچنین بسیاری از مشکلات مانند:بواسیر و هموروئید که در اثر نامنظم شدن گوارش در این افراد ایجاد می شود را در ابتدا پیشگیری و درمان می نماید.

 

تذکر* :
بایذ توجه داشت کسانی که یبوست ندارند از مصرف زیاد آب پنیر و ماست خودداری کنند زیرا باعث اسهال می شود.

 

روش های مصرف آب ماست:
هندوانه ای را از وسط برش داده و هسته هی آن را جدا کنید. سپس گوشت آن را چرخ کرده و با نیم لیتر آب ماست ، آن را به صورت پوره در آورید. با افزودن وانیل و شکر ، مزه آن را بهتر کنید.

می توان از آب ماست در تهیه دوغ استفاده کرد. برای تهیه دوغ باید ماست ، آب ماست و مقدار کمی آب و نمک را با هم ترکیب کنید. در نهایت با افزودن کمی نعناع خشک شده از دوغ خوشمزه ی خود لذت ببرید.

شیوه نگهداری آلوئه ورا

شیوه نگهداری آلوئه ورا

روز جهانی بهداشت

روز جهانی بهداشت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا