آئودی اسپرت برای اولین بار، تابستان امسال بسته ارتقاء عملکرد جدیدی بهصورت مجزا در بازارهای کلیدی برند آئودی عرضه میکند و به کاربران امکان ارتقاء بخشهایی مثل سیستم تعلیق، اگزوز، بدنه و فضای داخلی خودرو میدهد.
ارتقاء شاسی همراه با تقویت فنرهای تعلیق با دو روش تنظیم برای مدل TT و سه روش تنظیم برای R8، امکانپذیر است. چرخهای ۲۰ اینچی فورجکاری شده؛ وزن خودرو را بیش از ۸ کیلوگرم کاهش دادهاند و لنتهای ترمز ارتقاءیافته نسبت به نمونه استاندارد، مقاومت بیشتری در حرارتهای بالا دارند. تیتانیوم استفادهشده در ساخت کالیپرهای ترمز که به آن رنگ قرمز زدهاند، باعث کاهش یک کیلوگرم دیگر از وزن خودرو میشود. قطعات ارتقاءدهنده سیستم خنککننده ترمز و میلههای افزایش مقاومت بدنه (برای کاهش وزن ۲۰ کیلوگرم)، جایگزین صندلی عقب میشوند و برای مدل TT هم قابل نصب هستند. سیستم اگزوز تیتانیومی با برند آکروپاویک برای هر دو مدل توسعه یافته است و علاوه بر کاهش وزن، صدای موتور V10 آئودی R8 را تقویت میکند.
قطعات ارتقاء بدنه خودرو برای بهبود آیرودینامیک شامل سپر جلو، بالهای متصل به اسپویلر جلو، تیرپایههای جانبی، صفحات پشتی، توزیعکننده هوا و یک بال پشتی ثابت میشوند. به کمک این قطعات که از جنس پلیمر تقویتشده فیبر کربن (CFRP) هستند؛ خودروی R8 در سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۰۰ کیلوگرم نیروی عمودی بیشتر و در مجموع ۲۵۰ کیلوگرم دست مییابد؛ این رقم در سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت به ۵۲ کیلوگرم یعنی دو برابر مدل استاندارد میرسد. تایرهای خودرو ساخت برند میشلن و از نوع Pilot Sport Cup2 است؛ سایز ۲۵۵/۳۰R۲۰ برای مدل TT و برای مدل R8، سایز تایرهای جلو و عقب به ترتیب ۲۴۵/۳۰ و ۳۰۵/۳۰R۲۰ هستند.
در داخل خودرو تغییرات اسپرت جذابی به لطف بسته ارتقائی حاصل شده است؛ فرمان، علامت قرمزرنگی در جهت ساعت ۱۲ دارد و پوششی از جنس آلکانترا دور آن قرار گرفته است. پدالهای تعویض دنده هم از جنس CFRP (نوعی ترکیب پلیمر فیبر کربن) تهیه شدهاند. این گروه از قطعات ارتقائی آئودی، اواخر تابستان امسال به بازار عرضه میشوند و قابلیت نصب روی خودروهای موجود دارند. آئودی اسپرت برنامههایی هم جهت عرضه این بسته برای سایر مدلهای خود از گروه RS دارد.
ارسال دیدگاه