بیوگرافی سحر محمدی خواننده سنتی

سه‌شنبه 2 آبان 1402 بیوگرافی
بیوگرافی سحر محمدی خواننده سنتی

زاده : ۱۰ آبان ۱۳۶۷

زادگاه : تهران

ژانر موسیقی : کلاسیک ایرانی

پیشه : موسیقی محلی / بازیگر

ساز(ها) : تار / سه‌تار

گروه : ماه‌بانو

سحر محمدی کیست ؟

سحر محمدی متولد 10 آبان 1367 در تهران، خواننده سنتی است .وی جزو اولین خواننده های موسیقی سنتی بود که در این زمینه ساختارشکنی کرد و با ساخت موزیک ویدئو سر و صدای زیادی به پا کرد. ویدئوهایی که برای او حواشی زیادی هم به وجود آورد

سحر محمدی اهل کجا است ؟

او در شهر تهران متولد شد.

سحر محمدی متولد چه سالی است ؟

سحر متولد 10 آبان 1367 است.

بیوگرافی سحر محمدی

سحر محمدی، خواننده سنتی ایرانی، در ۱۰ آبان ۱۳۶۷ در تهران متولد شد. او از کودکی به موسیقی علاقه داشت و از سن ۸ سالگی به فراگیری آواز ایرانی نزد «افسانه رثایی» پرداخت. در ادامه از آموزش‌های «مهدی فلاح»، «حمیدرضا نوربخش» و «محمد معتمدی» بهره برد. وی همچنین نوازندگی «تار» و «سه‌تار» را نزد «ارشد طهماسبی»، «محمدرضا لطفی»، «مسعود شعاری» و «سپهر لاجوردی» آموخت.

محمدی در سال ۱۳۹۲ به عنوان همخوان در تیتراژ پایانی سریال پرده نشین حضور داشت. او از اعضای «گروه ماه بانو» به سرپرستی «مجید درخشانی» است و در ترانه‌های این گروه از جمله «ما را بس»، «گلرخ» و «جان عاشق»، از جمله خوانندگان اصلی است. محمدی در سال ۱۳۹۴ به همراه اعضای گروه ماه بانو به اتهام «ترویج موسیقی مبتذل» بازداشت شد. این اتهام در دادگاه رد شد، اما فعالیت‌های هنری محمدی پس از این ماجرا با محدودیت‌هایی مواجه شد.

سحر محمدی

شروع فعالیت و شهرت سحر محمدی

آموزش آوازد را نزد افسانه رثایی شروع کرد، و در محضر مهدی فلاح و حمیدرضا نوربخش و دور کوتاهی نزد محمد معتمدی را سپری کرد، سپس دورهای اموزشی تار و سه تار را نیز نزد استادانی مثل ارشد طهماسبی، محمدرضا لطفی، مسعود شعاری و سپهر لاجوردی طی کرد در ابتدا با پروژهٔ هیچ سخنی نیست با همکاری علی قمصری به شهرت رسید

سحر محمدی

ورود سحر محمدی به گروه ماه بانو

در مهمانی نادر مشایخی بطور اتفاقی با استاد مجید درخشانی آشنا شد، که در نهایت موجب پیوست وی بعنوان تک خوان به این گروه بود می گوید : مجید درخشنی از جمله پیشکسوتانی بودند که با مهر تمام و بدوم چشم داشت دست من را مانند کودکی نوپا گرفتند و در این مسیر مرا از هرگونه حمایت و همراهی بی نصبت نگذاشتند

سحر محمدی

انتشار موزیک ویدیو جنجالی

او قطعه‌ ای برای «ماه‌بانو» به سرپرستی «مجید درخشانی» خواند تا برای کنسرت‌های بانوانی که قرار بود برگزار شود، تبلیغ کند. کار اما از شبکه‌های ماهواره‌ای سر در آورد. او، مجید درخشانی و دیگر اعضای گروه البته بارها اعلام کرده‌اند که این مسأله بدون اجازه و آگاهی آنها صورت گرفته؛ اما اتفاق رخ داده بود و این سرآغاز داستان‌ های دنباله‌ داری برای آنها شد از ممنوع‌ الفعالیتی گرفته تا ممنوع‌ الخروجی و حتی منع تدریس !

شهریور 94 گروه ماه بانو از دادگاه حکم تبرئه گرفت

سحر محمدی

ماجرای کشف حجاب سحر محمدی تا …

سحر محمدی، خواننده سنتی ایرانی، در مورد شایعاتی که علیه او مطرح شده است، گفت:

«برخی سایت‌ها با بی‌رحمی تمام علیه من شایعه‌سازی کردند. آنها گفتند که من در خارج از کشور کشف حجاب کرده‌ام. این شایعه کاملاً کذب است. من همیشه به حجاب خود پایبند بوده‌ام و هیچ‌گاه چنین کاری نمی‌کنم.»

محمدی ادامه داد:

«برخی دیگر گفتند که من در بزرگداشت یک خواننده لس‌آنجلسی برنامه اجرا کرده‌ام. این شایعه نیز کذب است. ما پیش از اینکه کلیپ‌های این خواننده پخش شود، با یک تهیه‌کننده لندن برای برگزاری کنسرت قرارداد بسته بودیم. اگر می‌خواستیم کنسرت را لغو کنیم، باید خسارت زیادی پرداخت می‌کردیم. بنابراین کنسرت را بدون تبلیغات برگزار کردیم.»

محمدی توضیح داد:

«اجرای ما مختصر و جمع‌وجور بود. اما بعد از برگشت از کنسرت، یک عکس از پیچ شخصی یکی از دوستان من لو رفت. همین عکس بهانه‌ای شد تا برخی از سایت‌ها بیشترین هجمه را به من وارد کنند. آنها از کشف حجاب گرفته تا رابطه‌های آزاد، هر اتهامی را به من زدند.»

محمدی در پایان گفت:

«من از این شایعات بسیار ناراحت و آزرده‌خاطر هستم. من یک هنرمند هستم و تنها کارم این است که موسیقی بخوانم. من هیچ‌گاه کاری نکرده‌ام که باعث آبروریزی کشورم شود.»

سحر محمدی

دیگر فعالیت های سحر محمدی

محمدی با گروه موسیقی «هزار آواز» هم تجربه کاری داشته است وی در بخش موسیقی اپرای حافظ و اپرای سعدی (در نقش حنونه خواهر منصور حلاج) هم همکاری داشته است از جمله دیگر فعالیت‌های او، می‌توان به همخوانی با دیگر گروه‌های موسیقی و هنرمندان از جمله «گروه همنوازان حصار» اشاره کرد

 

 

بیوگرافی بیانسه

بیانسه | زندگی شخصی بیانسه خواننده مشهور آمریکایی

بیوگرافی لیلا فروهر

بیوگرافی لیلا فروهر خواننده

آخرین دیدگاه‌ها

  • سیامک قاسمی گفت:

    برای نسل من که شیفتگی‌اش به موسیقی نه با هشتگ ها و پست های اینستاگرامی که با نوارهای کاست دهه هفتاد آغاز شده است، بازخوانی تصنیف «دلبر» که اولین بار توسط گروه تنبور شمس و صدای جاودان «شهرام ناظری» در سی سال قبل خلق شده است، توسط یک خواننده زن توانمند موسیقی ایران رنگ و بوی دیگری دارد.

    بی تردید سحر محمدی هم از صداهای الهام بخشی است که در پس ممنوعیت شنیده شدن صدای آواز زنان در جامعه ایران در این دهه ها رشد کرده است و شده است مصداق این شعر اقبال لاهوری که می گوید:

    گمان مبر که به پایان رسید کار مغان
    هزار بادهٔ ناخورده در رگ تاک است

    دوست عزیز و محترم من «سحر محمدی» از صداهای درخشانی است که مراحل پیشرفت در موسیقی را پله به پله طی کرده است و از راهنمایی بسیاری از اساتید موسیقی ایران همانند خانم افسانه رثایی و حمیدرضا نوربخش و … بهره برده است.

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا