۱۰ واقعیت زندگی که برای موفقیت باید بدانید

یکشنبه 30 مهر 1396 موفقیت

 

در مسیر کارآفرینی همیشه محدودیت های بسیاری وجود دارد که اگر افراد با آن آشنا شوند، بعید است کسی به سمت آن گام بردارد. اما شناخت محدودیت ها تنها یک گام به سمت کارآفرینی است.

آشنایی و افزایش سطح دانش در مورد کنترل این محدودیت ها می تواند ما را در مقابله و کنترل آن ها قوی تر کند. این محدودیت ها که غالبا به شخصیت افراد منتهی می شود، می تواند با علم و آگاهی کنار گذاشته شود. به طور مثال فردی را در نظر بگیرید که در آغاز راه کارآفرینی است؛ او با حقایق تلخ وجودی خود و دنیای تجارتش آشنا می شود؛ چطور او می تواند با وجود دانستن محدودیت ها موفق شود؟

7 موضوع اول موضوعاتی هستند که من آن ها را مشاهدات می نامم؛ چیزهایی که به طور معمول درست از کار در می آیند. سه موضوع آخر موضوعات پیشنهادی هستند؛ پیشنهادهایی که بر پایه رویکرد مداوم بیشتر کارآفرینان موفق و رهبرانی است که من می شناسم.

1. مردم تنبل هستند.

این موضوع شاید سخت به نظر برسد، اما واقعا ما تنبل هستیم. مردم همیشه به دنبال انجام کار به ساده ترین شکل و بدون هیچ زحمتی هستند. به بهترین اختراعات چند سال اخیر بیاندیشید، یا حتی چند دهه اخیر؛ به نظر شما تا حالا اختراعی بوده که به فکر سختی بیشتر انسان باشد؛ یا اختراعی که زندگی روزانه شما را سخت تر کند و نیاز به تلاش بیشتری برای زندگی ایجاد کرده باشد؟ ماشین ها، کامپیوترها، تلفن های موبایل یا حتی کنترل تلویزیون همه برای تسهیل و تنبل کردن انسان به کار می روند.

 10 واقعیت زندگی که برای موفقیت باید بدانید

حالا به این موضوع از زاویه ای دیگر نگاه می کنیم؛ موبایل های نسل قبل را به یاد بیاوید؛ به جای داشتن همه دکمه های کیبورد، 12 دکمه داشتند که هر دکمه 2 تا 3 حرف را پوشش می داد. با اینکه این ایده کاراتر به نظر می آمد، اما نتوانست رقیب دیرینه خود کیبوردهای QWERTY (تمام کلید) را شکست دهد، چرا؟

چون مردم مجبور بودند یک مهارت خاص را یاد بگیرند. کارآفرینان زمانی که برای تولید یک محصول یا خدمات جدید برنامه ریزی می کنند، باید حواسشان به منحنی یادگیری کاربران باشد. جادویی که دستگاه هایی اپل را دوست داشتنی می کند، نگاه ساده در طراحی شان است. شاید که استفاده آسان تضمین کننده موفقیت نباشد، اما سختی استفاده قطعا نسخه فاجعه آمیزی برای اختراع است.

2. مردم صبور نیستند.

همچنان که ما همه چیز را راحت تر می خواهیم، همان قدر هم دوست داریم سریع اتفاق بیفتد؛ درست همین الان، نه چند روز دیگر. چقدر شما منتظر لودشدن یک صفحه می مانید؟ واکنش شما به پشت خط کسی ماندن چیست؟ برای بیشتر ماها جواب این است: نه خیلی زیاد و نه خیلی خوب.

یکی از معروف ترین تجارب روانشانس، تست مارشمالو در آن واحد، یا انتخاب دوم مارشمالو را پس از 10 دقیقه می دادند؛ همان طور که احتمالا پیش بینی می کنید، عمده بچه ها در آن واحد همان یک مارشمالو را می گرفتند، در حالی که برخی ده دقیقه منتظر می ماندند؛ اما حقیقت تکان دهنده در مورد این تحقیق، این بود که چند سال بعد، آن بچه هایی که قدرت انتظار داشتند، تفاوت فاحشی با دیگران داشتند، آن ها در سن کم توانستند مدرسه را به اتمام برسانند، مدرک دانشگاهی بگیرند و درصد احتمال طلاق، اعتیاد و چاقی در آن ها کمتر بوده و از لحاظ اقتصادی نیز از دیگران بهتر بودند.

شاید درسی که ما از این تست می گیریم، این باشد که انتظار می تواند سود کار ما را افزایش دهد؛ اما به عنوان یک کارآفرین در نظر داشته باشیم که تجارتی که می خواهیم راه بیاندازیم چقدر مشتریان را در انتظار می گذارد، ضمن آنکه مشتریان فکر می کنند ما سخت در تلاش هستیم که کارمان را زودتر به نتیجه برسانیم. موفقیت صنعت فست فود باید به ما درس بدهد که بهره وری آنی چقدر می تواند برای ما سودمند باشد.

3. همه چیز بیشتر از آنچه می اندیشید زمان می برد.

با وجود آنکه مردم بهره وری سریع را ترجیح می دهند، فرایند شروع یک تجارت جدید، کند و زمان بر و بدون پاداش اولیه است. همیشه البته مثال های نقضی هم وجود دارند؛ مانندفیس بوک! هرچه تازگی یک تجارت بیشتر باشد، ترغیب مشتریان به آن نیز سخت تر است.

 10 واقعیت زندگی که برای موفقیت باید بدانید

در کنار آن، تشکیل هسته فعالیت ها، توسعه تولید و ساختن تیم نیاز به سرمایه دارد و هر روز سرمایه مورد نیاز بیشتر می شود. حتما توجه کرده اید که شما هیچ وقت به فعالیت هایتان زمان نمی دهید؛ همیشه منتظر می مانید تا زمان بگذرد، اما نمی گویید فلان کار باید تا فلان زمان به اتمام برسد. همیشه کارآفرینانی را دیده اید که در فاز استارت آپ همیشه بیدارند و در حال کارکردن هستند.

آن ها هیچ وقت نمی خوابند و همیشه از کم بودن وقت شان می نالند. باب نورس، بنیان گذار و مدیرعامل کمپانی بومبای می گوید: اگر نتوانید تولید درآمد را به گونه ای برسانید که تجارتتان جریان داشته باشد، شما بازنده اید. نیمی از تجارت ها در 5 سال اول به این درآمد می رسند. اگر زمان کافی به تجارتتان ندهید، درواقع شما بازنده اید.

4. سلسله مراتب در اتفاقات

سرمایه گذاران ترجیح می دهند که یک بار بر روی یک تیم برای ایجاد ایده سرمایه گذاری کنند تا بر روی یک ایده بدون تیم. آن ها می دانند که الگوهای تجاری، فناوری ها و ذائقه مشتریان دائما در حال تغییر است. آن ها به شما می گویند که همیشه مدل های تجاری بعد از %

گفت و گو با «دارا خسروشاهی»؛ مدیر عامل اجرایی شرکت اوبر - موفقیت

اگر می‌خواهید ذهن قوی داشته باشید، از این ۱۰ مورد دوری کنید

راه‌هایی برای از بین بردن افکار منفی و مضر - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا