کیا و مزدا، برندگان مسابقه طراحی Red Dot – فناوری

شنبه 19 فروردین 1396 فناوری

در مسابقه‌ی طراحی Red Dot امسال، کیا اپتیما اسپرت واگن و مزدا MX-5 RF برندگان اصلی طراحی خودرو بودند.

مزدا MX-5 RF و کیا اپتیما اسپرت واگن به‌عنوان برنده‌ی بهترین خودروهای تولیدی در بخش «بهترین بهترین‌ها» در مسابقه‌ی طراحی Red Dot امسال انتخاب شدند. همچنین کیا نیرو و کیا ریو نیز در بخش‌های مربوط به خود موفق به کسب جوایزی شدند. در مسابقه‌ی امسال بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ محصول از ۵۴ کشور و در بخش‌های مختلف، از خودرو و لوازم منزل گرفته تا مبلمان نامزد شده بودند. مراسم معرفی جایزه‌ی امسال نیز در تاریخ ۳ جولای در محل تئاتر Aalto در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

مزدا MX-5 RF

سال گذشته نسخه‌ی سدان کیا اپتیما در این رقابت موفق به کسب جایزه شد و حالا مدل اسپرت واگن که نمونه‌ی استیشن این خودرو به حساب می‌آید، ادامه‌دهنده‌ی راه همتای سدان خود شده و در مسابقه‌ی امسال موفق به کسب جایزه شده است. همچنین دو مدل دیگر کیا موتورز یعنی مدل هاچ‌بک ریو و خودروی شاسی‌بلند نیرو نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

خودروی مزدا MX-5 RF نیز ادامه‌دهنده‌ی راه مدل قبلی خود است که سال گذشته موفق به کسب جایزه‌ی برترین برترین‌ها شده بود. کیا موتورز از سال ۲۰۰۹ تاکنون موفق به کسب ۱۸ جایزه از مسابقه‌ی طراحی Red Dot شده است که این محصولات شامل نسل قبلی کیا اپتیما ۲۰۱۱ و کیا اسپرتج ۲۰۱۶ نیز می‌شوند. مزدا نیز از زمانی که زبان طراحی جدید خود را در سال ۲۰۱۲ با نام Kado معرفی کرد، موفق به کسب شش جایزه در این مسابقات شده است. برندگان مزدا در دوره‌های قبل شامل مدل‌های مزدا ۶ سال ۲۰۱۳، مزدا ۳ سال ۲۰۱۴، مزدا CX-3 سال ۲۰۱۵ و مزدا ۲ سال ۲۰۱۵ می‌شوند. 

کیا اپتیما

جایزه‌ی طراحی Red Dot اولین بار در سال ۱۹۵۵ توسط مرکز طراحی Rhine-Westphalia در آلمان معرفی شد و شامل سه بخش اصلی طراحی مفهومی، طراحی تولیدی و طراحی ارتباطی می‌شود.


منبع : زومیت

لوئیز همیلتون، در جایگاه اول تعیین خط چین - فناوری

سیاره سرخ در برابر قمر مرده: مقصد بعدی فضانوردان کجا خواهد بود؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا