کیا سید اسپرت واگن مدل ۲۰۱۸ معرفی شد – فناوری

سه‌شنبه 15 اسفند 1396 فناوری

کیا موتورز در نمایشگاه خودروی ژنو از محصول جدید خود با نام کیا سید اسپرت واگن رونمایی کرد که نسخه‌ی استیشن کیا سراتو با فضای بار ۶۰۰ لیتر است. 

کیا موتورز ماه گذشته از نسل سوم خودروی کیا سید (سراتو) رونمایی کرد و این خودرو آماده‌ی ورود به بازار جهانی است. حالا در اقدامی بسیار سریع، کیاموتورز از مدل استیشن این خودرو با نام اسپرت واگن نیز رونمایی کرده است که ۲۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر و ۲۰ میلی‌متر پهنای بیشتری دارد. این خودرو که جایگزین مدل فعلی اسپرت واگن خواهد شد، دارای طراحی بزرگ‌تری در عقب است تا فضای صندوق بار به ۶۰۰ لیتر برسد که رقم زیادی برای این کلاس محسوب می‌شود. 

Kia Ceed Sportswagon

کیا سید اسپرت واگن ۲۰۱۸ روی پلتفرم جدید کیا با نام K2 ساخته خواهد شد که فضای جادارتری در مقایسه با قبل دارد؛ ضمن اینکه ارتفاع سقف پلتفرم جدید کوتاه‌تر از قبل است. برای مقایسه باید بدانید که ظرفیت صندوق بار کیا سید جدید ۱۴ درصد بیشتر از قبل شده است و با پرداخت مبلغ کمی بیشتر، می‌توان صندوق عقب برقی برای این خودرو سفارش داد. همچنین با جمع کردن صندلی‌های عقب، می‌توان فضای صندوق بار را در صورت نیاز افزایش داد. در صورت جمع کردن صندلی های عقب، کف صندوق بار کاملا مسطح و بدون پستی بلندی خواهد بود. برای کارایی بیشتر، کیا اقدام به نصب توری‌های مهارکننده‌ی وسایل و ریل‌های بارگیری در کف صندوق عقب کرده است. 

همانطور که می‌توان انتظار داشت، طراحی نمای جلوی نسل جدید کیا سید اسپرت واگن بسیار شبیه به مدل هاچ‌بک این خودرو است که چند ماه قبل رونمایی شد؛ اما نمای عقب این خودرو کاملا جدید است و چراغ‌های عقب کیا سید اسپرت واگن بسیار شبیه به محصولات آلمانی طراحی شده‌اند. در سپر عقب ۲ ورودی هوا به چشم می‌خورند که احتمالا اگر وجود نداشتند بهتر می‌شد. روی سقف خودرو یک روف‌ریل برای نصب باربند وجود دارد که از ابعاد مناسبی برخوردار است؛ این روف ریل به‌صورت استاندارد در تمام نسخه‌های این خودرو وجود دارد.

Kia Ceed Sportswagon

کیا سید در اروپا و برای عرضه در بازار این قاره توسعه پیدا کرده است و به همین خاطر، این خودروی استیشن واگن جمع‌وجور دارای پیشرانه‌های مشابه مدل هاچ‌بک است. از بین پیشرانه‌های این خودرو باید به موتور یک لیتری بنزینی از نوع سه سیلندر و مجهز به توربوشارژر اشاره کرد که می‌تواند ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند. گزینه‌ی بعدی نیز مجهز به توربوشارژر و دارای حجم ۱.۴ لیتر است که می‌تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند؛ البته نسخه‌ی پایه این موتور که فاقد سیستم پرخوران است، دارای قدرت ۱۰۰ اسب بخاری خواهد بود.

اگر از طرفداران خودروهای دیزلی باشید، می‌توانید مدل CRDi را سفارش دهید که به موتور ۱.۶ لیتری مجهز است. این مدل، با دو قدرت ۱۱۵ و ۱۳۶ اسب بخار به بازار عرضه می‌شود و گشتاور تولیدی آن ۲۸۰ نیوتن‌متر است. تمامی مدل‌های کیا سید به گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی مجهز هستند؛ اما مدل ۱.۴ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری دیزلی را به‌صورت آپشن می‌توان به همراه گیربکس هفت دنده دوبل کلاچ سفارش داد.

Kia Ceed Sportswagon

بسته به اینکه کدام تیپ کیا سید را خریداری کنید، این خودرو می‌تواند مجهز به نمایشگر لمسی ۵، ۷ و یا ۸ اینچی در داخل کابین باشد. نمایشگر ۸ اینچی این خودرو به سیستم رهیاب ماهواره‌ای مجهز است. همچنین امکان اتصال به گوشی هوشمند با استفاده از اندروید اتو، میرور لینک و اپل کارپلی برای کیا سید اسپرت واگن وجود دارد. سیستم صوتی حرفه ای JBL نیز برای طرفداران موسیقی به‌صورت آپشن قابل سفارش است. از دیگر امکانات اضافه‌ی کیا سید اسپرت واگن می‌توان به گرم‌کن شیشه جلو و کلید تغییر حالت‌های مختلف رانندگی اشاره کرد.

این خودرو امکانات ایمنی مناسبی دارد  که از آن جمله می‌توان به ۷ کیسه هوا، چراغ‌های هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف در جلو، رادار بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، سیستم پارک هوشمند و بسیاری تجهیزات دیگر اشاره کرد که وجود این تجهیزات، رانندگی با این خودرو را راحت‌تر و امن‌تر از قبل می‌کند.

کیا مدل سید اسپرت واگن را از سه‌ماهه‌ی آخر سال جاری در بازار اروپا عرضه خواهد کرد و در حال حاضر، این خودرو در کنار مدل هاچ‌بک ۵ در، در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته شده است. 


منبع : زومیت

خودروی مفهومی الکتریکی استون مارتین لاگوندا ویژن رونمایی شد - فناوری

بنتلی بنتایگا پلاگین هیبریدی مدل 2019 معرفی شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا