کنیچیرو یوشیدا جانشین کازو هیرای در سونی شد – فناوری

جمعه 13 بهمن 1396 فناوری

سونی دقایقی پیش اعلام کرد که کازو هیرای دیگر مدیرعامل این کمپانی نیست و کنیچیرو یوشیدا، مدیرمالی سابق این کمپانی مسئولیت رهبری سونی را بر عهده خواهد داشت. 

سونی دقایقی پیش اعلام کرد که کازو هیرای دیگر مدیرعامل سونی نیست. این کمپانی کنیچیرو یوشیدا، مدیرمالی پیشین کمپانی را به عنوان رهبر جدید کمپانی سونی انتخاب کرده‌اند. کنیچیرو یوشیدا در ماه‌های اخیر منبع دستخوش بسیار زیادی در سونی بوده که باعث شده تا این کمپانی تولیدکننده‌ی گجت‌های الکترونیک به خوبی دوران گذار را طی کرده و پس از سال‌ها ضرردهی دوباره روند مثبتی را از نظر عملکرد مالی در پیش بگیرد. 

سونی تحت نظر کازو هیرای که سکان هدایت کمپانی را از سال ۲۰۱۲ در اختیار گرفته بود، شاهد اخراج هزاران نیروی خود بود. همچنین باید به خروج از حوزه‌هایی نظیر تولید پی‌سی و همچنین حضور ضعیف‌تر در بازار تولید تلویزیون اشاره کرد. 

کنیچیرو یوشیدا

هرچند کازو هیرای در اولین سال‌های رهبری خود در سونی روزهای چندان خوبی را سپری نمی‌کرد، اما وی موفق شد تا با اعمال برنامه‌های بازسازی، سونی را دوباره به سوددهی برساند. تغییرات در روش‌های درآمدزایی کمپانی و تمرکز بیشتر روی حوزه‌هایی نظیر تولید سنسور‌های دوربین برای استفاده در گوشی‌های هوشمند سونی را دوباره به سوددهی بازگرداند. 

نزدیکان تیم رهبری سونی به این نکته اشاره می‌کنند که یوشیدا از جمله‌ی دوستان و نزدیکان هیرای است که در سال ۲۰۱۴ و همزمان با مدیرعاملی هیرای به سمت مدیر مالی این کمپانی انتخاب شده و اصلی‌ترین چهره‌های تغییرات در سونی بود. براساس اطلاعات ارائه شده یوشیدا از جمله‌ی اصلی‌ترین تصمیم‌گیرندگان برای واگذاری کسب و کار تولید پی‌سی‌های وایوو و همچنین تلویزیون سونی بوده است. 

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که سونی در سال مالی جاری خود بالاترین سود عملیاتی کسب شده طی ۷۲ سال اخیر را به دست آورد که نشان‌دهنده‌ی اثر بخش بودن فعالیت کازو هیرای، مدیرعامل سابق کمپانی است. 


منبع : زومیت

برچسب‌ها:

موجودی شعله افکن ایلان ماسک تمام شد - فناوری

از کوه شگفت انگیز پردیس جم چه می دانید؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا