کنتیننتال، CUbE را برای آزمایش‌های خودران به فرانکفورت می‌برد – فناوری

سه‌شنبه 3 مرداد 1396 فناوری

در کنار تولیدکنندگان بزرگ خودرو، گروهی از تأمین‌کنندگان سیستم‌های فنی خودرو در تلاش‌اند تا وسایل نقلیه خودران را به جاده‌ها برسانند. برای رسیدن به این هدف، شرکت کنتیننتال در حال آزمایش خودروی مفهومی CUbE است.

کنتیننتال که دارای طرح‌های مفهومی متعدد برای بهبود صدا و امنیت خودرو است، مدل مفهومی جدیدی در اطراف کارخانه‌ی خود در فرانکفورت آزمایش می‌کند تا رانندگی ماشین‌های بدون راننده را در محیط‌های پیچیده شهری بهینه‌سازی کند. خودرویی که در آزمایش فرانکفورت استفاده می‌شود، مدل آزمایشی حمل و نقل کنتیننتال است که به نام CUbE شناخته می‌شود.

CUbE خودروی خودران کنتیننتال

مقاله‌های مرتبط:

فناوری‌های مختلف استفاده‌شده در این خودرو، نسخه‌های بسیار پیشرفته سیستم‌های رانندگی خودران و سنسورهایی هستند که در وسایل نقلیه فعلی یافت می‌شوند؛ اما توانایی بیشتری برای ارائه قابلیت‌های کاملا مستقل دارند. کنتیننتال می‌گوید این خودرو دارای فناوری‌های جدیدی مانند سنسور لیزری است.

پیش‌بینی می‌شود خودروهای خودران در آینده به‌عنوان روبو‌تاکسی، بخشی از اقتصاد را بر عهده می‌گیرند. کنتیننتال معتقد است که در آینده تأکید بیشتری روی فضای داخلی خودروها خواهد بود؛ زیرا آسایش و آرامش نیاز روزافزون مشتریان است.

CUbE خودروی خودران کنتیننتال

کنتیننتال تاکسی‌های خودران را به‌عنوان برنامه مشخصی برای وسایل نقلیه خودران می‌بیند؛ به‌ویژه در شهرهایی مانند برلین که طبق گفته این شرکت، میانگین فاصله مسافرت روزانه با خودرو، ۲۰.۲ کیلومتر و در حال رسیدن به سه سفر در روز است. ولی زمانی که خودروهای شخصی جاده‌ها را اشغال نکنند، اغلب زمان روز در پارکینگ جاده، گاراژ یا پارکینگ خانه، پارک می‌شوند. خودروهای مستقل و خودران نیازی به شارژ شدن در طول روز ندارند و می‌توانند به‌سادگی زمان تلف‌شده را کاهش دهند و اوقات فراغت ایجاد کنند.

CUbE خودروی خودران کنتیننتال

دکتر اندره هاوه، رئیس پروژه خودروی خودران کنتیننتال می‌گوید:

این خودروی بدون راننده، بسیار هوشمندتر از اتومبیل‌های شخصی بی‌شماری است که اغلب به‌طور متوسط ۲۳ ساعت در روز بی‌حرکت هستند و فضاهای ارزشمند را اشغال می‌کنند. این فضایی است که می‌تواند به‌عنوان فضای سبز، پارک‌ تفریحی و زمین‌ بازی استفاده شود.

CuBE در زیرساخت‌های جاده‌ای مرکز اروپا در شهر فرانکفورت آزمایش خواهد شد و ۱۴ سپتامبر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد.


منبع : زومیت

تبدیل ارتباطات مجازی به مشتریان واقعی - فناوری

بنزین عادی بزنیم یا سوپر؟-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا