کراس اور مفهومی پورشه کراس توریسمو رونمایی شد – فناوری

چهارشنبه 16 اسفند 1396 فناوری

مدل مفهومی  و کراس اور خودروی تمام برقی پورشه میشن E با کد کراس توریسمو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی شد.

مقامات پورشه علاوه بر رونمایی فیس‌لیفت جدید مدل 911GT3 RS در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، با نمایش یک مدل مفهومی جدید توجه رسانه‌ها را جلب کردند. مدل مفهومی کراس توریسمو (Cross Turismo) در حقیقت مدل کراس‌اور سدان تمام برقی میشن E اکه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ معرفی شد، است.

Porsche Mission E Cross Turismo Concept

پورشه کراس توریسمو با طول ۴.۹۵ متر، به سیستم تمام چرخ محرک و قوای فنی الکتریکی با قدرت مجموع ۶۰۰ اسب بخار مجهز است. این کراس اورتمام برقی با نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۳.۵ ثانیه نیاز دارد؛ با کراس توریسمو در عرض کمتر ار ۱۲ ثانیه، می‌توان از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

Porsche Mission E Cross Turismo Concept

پورشه کراس توریسمو که در قالب یک خودروی اسپرت و تعاملی تعریف شده، با معماری ۸۰۰ ولتی و درواقع قابلیت شارژ سریع همراه شده است. به طور دقیق‌تر نیروی مورد نیاز برای شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتر، در زمان ۴ دقیقه تأمین می‌شود. رسانه‌های خودرویی معتبر جهان، پورشه کراس توریسمو را در قالب مدل استیشن، هاچ‌بک و کراس‌اور تعریف کرده‌اند. مهم‌تر از کلاس این خودرو، ظاهر تقریباً نزدیک به مدل نهایی و تولیدی آن است. البته اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه به‌طور غیرمستقیم به احتمال تولید این مدل اشاره کرد.

Porsche Mission E Cross Turismo Concept

با این اوصاف، بسیار بعید است که کراس توریسمو پیش از سدان تمام برقی و مورد انتظار پورشه میشن E عرضه شود. با توجه به اینکه مدل نهایی میشن E در سال آینده رونمایی می‌شود، شاید نباید منتظر عرضه‌ی کراس توریسمو را تا قبل از سال ۲۰۲۰ بود.


منبع : زومیت

استیشن مفهومی سوبارو ویزیو تورر معرفی شد - فناوری

آرم از طراحی مرجع واحدهای پردازش گرافیکی Mali-G52 و Mali-G31 رونمایی کرد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا