کالزونه بروکلی

پنج‌شنبه 4 آذر 1400 آشپزی

 کالزونه از مجموعه غذاهای ایتالیایی است. غذایی که خمیر پیتزا را از مواد مختلف و دلخواه پر می کنند و به حالت بقچه می پیچند.

در این مطلب طرز تهیه کالزونه بروکلی را آموزش داده ایم.

مواد مورد نیاز کالزونه بروکلی:

 

  • سینه مرغ (ریز خردشده): 1 عدد
  • کلم بروکلی (گل گل شده): 200 گرم
  • پنیر موتزارلا: 150 گرم
  • خمیر پیتزا: 4 عدد
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • روغن مایع: به میزان لازم

 

کالزونه بروکلی

کالزونه بروکلی

روش پخت:

1.    قابلمه ای حاوی مقداری آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس مقداری نمک و کلم بروکلی را به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید تا پخته شود. بعد آبکش کرده و کنار بگذارید.

2.مقداری روغن داخل تابه ای روی حرارت گرم کرده و سینه مرغ (از قبل با مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل به مدت 30 دقیقه داخل یخچال مزه دار شده) را درون آن تفت دهید تا کاملا سرخ شود. سپس کلم بروکلی را به آن افزوده و از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

3.  خمیر پیتزا را روی سطح صافی قرار دهید. سپس با استفاده قاشقی مقداری از مخلوط مواد را روی نیمی از آن گذاشته و روی آن پنیر موتزارلا بپاشید.

4.به وسیله قلم مویی آغشته به آب لبه های خمیر را مرطوب کرده و از وسط نیمه دیگر خمیر را روی مواد برگردانده و لبه های آن را با هم ببندید (این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شود).

5. کالزونه را داخل سینی فر که از قبل با مقداری روغن چرب و با کاغذ روغنی پوشیده شده، با فاصله بچینید. سپس در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 15 دقیقه بگذارید تا پخته و طلایی رنگ شود.

 

پنیر کممبرت با آجیل

سالاد های خفن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا