چین اولین شهر جنگلی جهان را می‌سازد – فناوری

دوشنبه 12 تیر 1396 فناوری

مقامات مسئول چین برای مبارزه با گرمایش زمین، به دنبال ساخت اولین شهر جنگلی جهان هستند.

عملیات احداث اولین شهر جنگلی در دنیا در شهر لیوژو در منطقه‌ی گوانگژی چین آغاز شده است و تا سال  ۲۰۲۰ به‌طور کامل افتتاح می‌شود. طراحی و ساخت این پروژه توسط دفتر معماری Stefano Boeri Architetti انجام می‌شود؛ استفانو بویری یکی از شرکت‌های خوش‌نام در عرصه‌ی طراحی و ساخت پروژه‌های دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود و تا به حال پروژه‌های زیادی در سراسر دنیا به اجرا رسانده است. شهر جنگلی چین میزبان ۳۰ هزار نفر خواهد بود. 

شهر جنگلی

در این شهر قرار است نزدیک به یک میلیون گیاه کاشت شود؛ این مجموعه شامل ۱۰۰ گونه‌ی گیاهی و ۴۰ هزار اصله درخت خواهد بود. فضای سبز این مجتمع، به‌طور سالیانه نزدیک به ۱۰ هزار تن کربن دی‌اکسید و ۵۷ تن آلاینده‌های موجود در هوا را جذب و حدود ۹۰۰ تن اکسیژن تولید می‌کند.

در نتیجه‌ این شهر قادر به کاهش متوسط دمای هوا، افزایش کیفیت هوا، از بین بردن آلودگی‌های صوتی، افزایش کیفیت اکوسیستم زیست‌-محیطی منطقه خواهد بود. همچنین شهر جنگلی لیوژو انرژی ساکنین خود را به‌طور کامل از منابع تجدید پذیر تأمین خواهد کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌ این شهر جنگلی، پیش‌بینی تمامی امکانات شهری در آن است؛ طبق اطلاعات منتشرشده، این شهر شامل بیمارستان، محیط‌های آموزشی، محیط‌های مسکونی و تجاری می‌شود. این شهر جنگلی با استفاده از قطار برقی یا اتومبیل‌های الکتریکی به مرکز شهر لیوژو متصل خواهد شد.

شهر جنگلی

شهر جنگلی لیوژو ۱۷۵ هکتار وسعت دارد و در قسمت شمالی شهر قدیمی لیوژو و در کنار رودخانه‌ی لیوژیانگ واقع شده است. با افتتاح این پروژه می‌توان به ادامه‌ی سرمایه‌گذاری و ساخت چنین پروژه‌هایی در چین و بقیه‌ی نقاط دنیا امید داشت تا بدین ترتیب سرعت بالای گرمایش زمین به کنترل درآید.


منبع : زومیت

میباخ ۲۰۱۸ مرسدس بنز با پیشرانه ۱۲ سیلندر AMG - فناوری

آنچه کارآفرینان باید در مورد تفکر طراحی بدانند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا