چهره های مشهور ایرانی که در 22 دی ماه به دنیا آمدند

جمعه 22 دی 1396 سینما
چهره های مشهور ایرانی که در 22 دی ماه به دنیا آمدند

چهره های مشهور ایرانی که در 22 دی ماه به دنیا آمدند

22 دی ماه سالروز تولد کدام یک از چهره های مشهور ایرانی است ؟ اگر علاقه مند به پاسخ این سوال هستید همراه ما باشید.

چهره های مشهور ایرانی که در 22 دی ماه به دنیا آمدند

دو بانوی محبوب سینمای ایران در 22 دی متولد شده اند. نگار جواهریان و ترانه علیدوستی دو تن از چهره های مشهور ایرانی هستند که سالروز تولدشان با هم یکی است. ناگفته نماند که مجید مظفری بازیگر کشورمان نیز در 22 دی ماه متولد شد.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در 22 دی ماه 1362 در تهران به دنیا آمد. ترانه فرزند نادره حکیم الهی مجسمه ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال میباشد. ترانه علیدوستی با علی منصور ازدواج کرده و یک دختر به نام حنا دارد.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد

سال 1379 از طریق همین کلاس ها برای بازی نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه 15 سال دارم انتخاب شد و برای بازی در فیلم (من ترانه…) جایزهٔ سیمرغ بلورین بیستمین جشنوارهٔ فیلم فجر، جایزهٔ نخل زرین از سومین جشنوارهٔ اجتماعی آبادان، جایزهٔ منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو (سوئیس) را دریافت کرد.

فروشنده یکی از بهترین تجربه های بازیگری او بود و درخشش ترانه علیدوستی این روزها با بازی در سریال شهرزاد در کنار شهاب حسینی بیشتر شده است.


نگار جواهریان

همچنین بخوانید : تمامی مطالب مرتبط با مجید مظفری

نگار جواهریان بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون در 22 دی ماه 1361 در تهران متولد شد و از اوایل دهه هشتاد با فیلم «من ترانه پانزده سال دارم» از رسول صدر عاملی و سپس «خوابگاه دختران» اثر محمدحسین لطیفی پا به سینمای حرفه ای گذاشت. اوج بازیگری جواهریان فیلم «طلا و مس» محسوب می شود که به خاطر بازی در این فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفته و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد.

نگار جواهریان

نگار جواهریان و همسرش رامبد جوان

نگار جواهریان چند سالی است که با رامبد جوان بازیگر ، کارگردان و مجری برنامه خندوانه ازدواج کرده است.


مجید مظفری

مجید مظفری متولد 22 بهمن 1329 در تهران، بازیگر پیشکسوت کشورمان است و تنها یک دختر بنام نیکی دارد او نیز بازیگر است.

مجید مظفری

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون

وی فعالیت خود را در تئاتر در سال 1350آغاز کرد و فعالیت سینمایی اش را با فیلم شهر قصه (منوچهر انور) به عنوان بازیگر در سال 1352 آغاز کرد و یک دوره 5 ماهه بازیگری را در دانشگاه ون سن پاریس پشت سر گذاشته و برای بازی در فیلم مسافران ( بهرام بیضایی ) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای بازی در فیلم های سگ کشی ، جنگ نفت کش ها و سایه های هجوم کاندیدای بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر شد.

منبع:نمناک

محمد علیزاده در شب تولدش همه را غافلگیر کرد

محمد علیزاده در شب تولدش همه را غافلگیر کرد

درآمدنجومی بازیگران و خواننده ها از تبلیغات

درآمدنجومی بازیگران و خواننده ها از تبلیغات

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا