پینگ پونگ واقعیت مجازی؛ جدیدترین بازی هدست اچ تی سی وایو – فناوری

دوشنبه 16 اسفند 1395 فناوری

نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی پینگ‌پونگ برای هدست اچ‌تی‌سی وایو ساخته شده است.

کمپانی اچ‌تی‌سی در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای، از چندین اپلیکیشن نمونه از جمله اپ VRSports رونمایی کرد. به کمک اپلیکیشن یادشده می‌توانید با استفاده از هدست اچ‌تی‌سی وایو، بازی پینگ‌پونگ را به‌صورت واقعیت مجازی انجام دهید.

اکنون تعداد عناوینی که برای وایو توسعه در دسترس قرار گرفته‌اند به ۱۳۰۰ عدد می‌رسد و همین آمار باعث شده است تا در نظرسنجی GDC از هدست وایو به‌عنوان پلتفرم برتر توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی یاد شود. اچ‌تی‌سی خود عنوان‌هایی برای هدست واقعیت ‌مجازی‌اش توسعه داده است و علاوه بر این با تأمین منابع مورد نیاز تیم‌های دیگر، سعی دارد میزان تقاضا برای هدست یادشده را افزایش دهد. حال به نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای این محصول با سرعت کمی آغاز شده است.

نویسنده‌ی وب‌سایت venturebeat که بازی پینگ‌پونگ واقعیت مجازی جدید اچ‌تی‌سی وایو را انجام داده، می‌گوید انجام این بازی بسیار روان است. وی اشاره کرده که البته بازی یادشده به‌سادگی بازی پینگ‌پونگ در دنیای واقعی نیست و چرخیدن سریع برای دریافت توپی که به سمت کاربر می‌آید، کمی سخت است. در نهایت وی توانسته با بازی هماهنگی بیشتری پیدا کند و در دومین بازی خود در برابر رایانه برنده شده است.

htc vive pingpong vr

بازی مورد بحث بخشی از اپلیکیشن وی‌آر اسپرتز است که در آن بازی‌های دیگری چون تنیس هم وجود دارد. این بازی در تاریخ ۱۴ مارس به فروشگاه وایو اضافه خواهد شد. فیزیک بازی مورد اشاره توسط کمپانی اهل سائوسالیتو  Free Range ساخته شده است.

نویسنده‌ی وب‌سایت venturebeat همچنین با اپلیکیشن MakeVR کار کرده است. این اپ یک ابزار سه‌بعدی سازی است که امکان گرفتن اشیاء سه‌بعدی و طراحی موارد مختلف را در محیط واقعیت مجازی فراهم می‌کند. این اپلیکیشن که توسط سیکسنس توسعه داده شده است، بر پایه‌ی یک موتور طراحی کامپیوتری کار می‌کند. شما می‌توانید طراحی‌های خود را در فروشگاه مخصوص قرار دهید یا آن‌ها را با چاپگر سه‌بعدی بسازید. کنترل ابزار طراحی آسان است و بدین منظور می‌توانید از کنترل‌های لمسی به‌منظور دست‌کاری اشیاء بهره بگیرید یا منوهای مختلف را فراخوانی کنید. این اپلیکیشن در تاریخ ۲۷ مارس در فروشگاه وایو پورت منتشر خواهد شد.

htc vive

یکی دیگر از بازی‌هایی که نویسنده‌ی وب‌سایت منبع این مطلب با آن کار کرده، Front Defense است که در واقع یک شوتر اول‌شخص محسوب می‌شود. این بازی در زمان جنگ جهانی دوم جریان دارد و شما باید در پشت سنگر یا پشت مسلسل خود قرار بگیرید و با دشمن مبارزه کنید. خبرنگار venturebeat مرحله‌ی سوم این بازی را اجرا کرده است که در آن یک مسلسل کالیبر ۵۰، یک تفنگ تامی، نارنجک، یک بازوکا و چند سلاح دیگر در اختیار بازیکن قرار دارد. Front Defense یک بازی فیزیکی محسوب می‌شود. شما باید با یک دست و با استفاده از کنترل‌های لمسی، سلاح مورد نظرتان را بردارید. با استفاده از دست دیگر در مواقعی که گلوله‌‌هایتان تمام شده است، باید خود را از تیررس دشمن مخفی کنید. سپس می‌توانید خشاب را تعویض و مجددا شروع به تیراندازی کنید.

برای عادت کردن به روش انجام بازی مدتی زمان نیاز دارید. همچنین در بازی یادشده بر اساس نوع دشمنان، باید سلاح مناسب را انتخاب کنید. در Front Defense دشمنان از همه جهت به شما حمله خواهند کرد. این عنوان ابتدا در ماه آوریل در وایو‌ پورت آرکید قرار خواهد گرفت و پس از آن در ماه ژوئن به‌صورت عمومی به بازار عرضه خواهد شد.

رئیس بخش وایو استودیو در مورد اینکه هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی به‌عنوان برترین پلتفرم شناخته شده است، می‌گوید این موفقیت به دلیل کنترلرهای لمسی بسیار باکیفیت وایو و ارائه‌ی تجربه‌ی واقعیت مجازی در ابعاد یک اتاق به دست آمده است. علاوه بر این، ارائه‌ی محتوای جدید برای پلتفرم واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی متوقف نخواهد شد و این عامل نیز در موفقیت این محصول نقش داشته است. برتون می‌گوید اچ‌تی‌سی ۲۵ بازی دارد که برخی توسط خود این شرکت و برخی توسط استودیوهای خارجی ساخته شد‌ه‌اند.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع : زومیت

Knox 2.7 امنیت گلکسی نوت ۷ را افزایش می‌دهد-فناوری

افشای تصویری واقعی از ساعت هوشمند کمپانی میزو-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا