پنج ویژگی جالب در تاریخ مرسدس بنز – فناوری

چهارشنبه 2 اسفند 1396 فناوری

مرسدس بنز در جدیدترین ویدئو از سری “بهترین‌های بنز” به معرفی پنج ویژگی برجسته می‌پردازد که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما این برند آلمانی، در ابداع و توسعه‌ی آنها پیشگام بوده است.

مرسدس بنز اخیرا در یوتیوب فعالیت خود را افزایش داده است و در سری “بهترین‌های بنز” یا “Best of Benz” کلیپ‌های جالبی قرار می‌دهد. آخرین بار ویدئویی از پنج مدل لوکس در تاریخ خودروی مرسدس بنز منتشر شد و این بار پنج نکته‌ی گفته نشده از دست‌آوردهای گذشته‌ی این خودروساز مشهور آلمانی در جدیدترین کلیپ، برجسته می‌شود. 

mercedes measuring car

قبل از این‌که رایانه‌ها به اندازه کافی کوچک باشند تا بتوانند در صندوق عقب خودرو جا بگیرند، مرسدس بنز برای جمع‌آوری داده‌ها خلاق بود. مجموعه‌ای از سیم‌ها خودروی آزمایش را به مرسدس بنز 300 واگن متصل می‌کند، که می‌تواند خودروی آزمون را دنبال کند؛ این یکی از بهترین راه‌های جمع‌آوری داده‌ها در آن دوران است.

Mercedes wind tunnel

هر خودروساز خودروهای خود را در شرایط دشوار آب و هوایی آزمایش می‌کند و آن‌ها را در سرما و گرمای شدید قرار می‌دهد. مرسدس بنز آزمایش خود را در تونل هوای آب‌وهوایی با دمای بسیار سرد انجام می‌دهد که نه تنها مقدار قابل توجهی یخ روی جلوی خودرو، بلکه در اطراف آینه‌ها نیز ایجاد می‌کند. مقدار یخ تولید شده شگفت‌انگیز است و این نشان می‌دهد که مرسدس بنز خودروهای خود را برای سخت‌ترین شرایط اقلیمی مهیا می‌کند.

Mercedes crash test rocket

مرسدس بنز اولین طراح و انجام‌دهنده آزمایش‌های سیستماتیک تصادف با استفاده از توان موشکی برای بهبود ایمنی خودرو بود. این مربوط به گذشته است ولی الان که ایمنی خودرو به عنوان الزام شناخته می‌شود، دیگر استفاده از آزمایش تصادف تعجبی ندارد؛ هرچند که هنوز خودروهای تولیدی برخی کشورهای آسیایی و خاورمیانه با این الزامات آشنایی ندارند!

mercedes benz bionic / خودروی مفهومی مرسدس بنز بایونیک

پیش از رکود بزرگ و افت شرایط اقتصادی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، خودروسازان در طراحی خودروهای مفهومی که در نمایشگاه‌ها و نشست‌های مختلف خودرو نمایش داده می‌شد، بلندپرواز و جاه‌طلب بودند. با این حال مرسدس بنز از دیگر برندها متفاوت بود و در سال ۲۰۰۵، خودروی مفهومی بایونیک (bionic) را معرفی کرد؛ یک خودروی آیرودینامیکی مخصوص حمل‌ونقل که شیوه طراحی خود را از طبیعت و نوعی ماهی زرد الهام گرفته بود.

مقاله‌های مرتبط:

ماهی جعبه‌ای در ارتباط با مهندسی خودرو، مثال مناسبی از استحکام فرم و آیرودینامیک است. خودروی بایونیک از آناتومی چند وجهی ماهی جعبه‌ای و یکسان با سطح مقطع بدنه‌ی خودرو بهره می‌برد. دارا بودن فضای وسیع برای سرنشینان و بکارگیری تمام شرایط لازم برای استفاده روزانه از دیگر ویژگی‌های خودروی مفهومی بایونیک مرسدس بنز است. متاسفانه این خودروی مفهومی زیبا نتوانست راهی به دنیای خودروهای تولیدی پیدا کند.

صنعت خودرو با سرعت بسیار بالایی حرکت می‌کند؛ خوب است کمی درنگ کنیم و نگاهی هم به گذشته و خاطرات قدیمی بیاندازیم. پیشرفت‌های فناوری بسیاری وجود دارد که فراموش کرده‌ایم و بسیاری از تغییرات دیگر نیز وجود دارند که هنوز در گذشته باقی مانده‌اند. فراموش نکنیم، گواهی‌نامه‌ی رانندگی هم، با همکاری موسس مرسدس بنز ابداع شد و خود او (کارل بنز)، اولین راننده‌ی تاریخ با گواهینامه‌ی رسمی محسوب می‌شود.

 

دانلود


منبع : زومیت

۶۰ ثانیه: از احتمال معرفی آیفون اس ای 2 در WWDC تا دیدگاه بانک مرکزی در مورد ارز دیجیتال - فناوری

شیائومی دارک شارک با پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 845 در بنچمارک AnTuTu رؤیت شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا