پنتاکس K1 Mark II‌ معرفی شد؛ سنسور ۳۶ مگاپیکسلی فول‌فریم و فناوری پیکسل شیفت ۲ – فناوری

شنبه 5 اسفند 1396 فناوری

نسل جدید دوربین بسیار محبوب K1، با قابلیت‌های منحصر به فرد در نظر دارد کاربران بیشتری را به خود جلب کند.

ریکو نسل جدید دوربین محبوب پنتاکس کی 1 را معرفی کرد. پنتاکس K1 مارک II بسیاری از قابلیت‌های کلیدی نسل پیشین خود را حفظ کرده است. سنسور ۳۶.۴ مگاپیکسلی فول‌فریم از نوع CMOS بدون فیلتر آنتی‌الایزینگ، خبر از توانایی‌های بالا در بخش عکاسی می‌دهد. 

پنتاکس کی 1 مارک 2 / Pentax K1 Mark II

با این حال پنتاکس K1 Mark II قابلیت‌های گسترده‌ی جدیدی را به همراه دارد که می‌تواند بیش از پیش عکاسان را به استفاده از این دوربین ترغیب کند. در حالی که نسل پیشین K1 از حداکثر ایزو ۲۰۴٬۸۰۰ پشتیبانی می‌کرد، K1 مارک ۲ اکنون توانایی افزایش حساسیت تا ۸۱۹٬۲۰۰ را دارد. این دوربین هم‌چنین در بخش فیلمبرداری نیز به حداکثر ایزو ۲۵۶۰۰ دست می‌یابد. ریکو در خصوص این قابلیت جدید اعلام کرد:

پنتاکس K1 Mark II دوربینی ایده‌آل برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط نوری تاریک است که کاربران به سرعت شاتر بالایی احتیاج خواهند داشت.

پرچمدار جدید پنتاکس به لرزشگیر ۵ محوره نیز مجهز شده است که بدین ترتیب امکان حذف لرزش در پنج محور مختلف را خواهد داشت. 

پنتاکس کی 1 مارک 2 / Pentax K1 Mark II

اما شاید بتوان بزرگ‌ترین قابلیت جدید پنتاکس K1 Mark II‌ را فناوری بهبودیافته‌ و جدید پیکسل شیفت رزولوشن ۲ آن دانست. پنتاکس که پیش از این به دلیل توسعه‌ی این فناوری، نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده بود، در پرچمدار جدید خود با بهبود آن، نیاز به سه‌پایه برای بهره بردن از این فناوری را از بین برده که قدم بسیار بزرگی در راستای توسعه و کاربردی شدن آن است. 

در فناوری پیکسل شیفت دوربین با ثبت چهار تصویر و ادغام آن‌‌ها، تصویری با رزولوشن چهار برابر ایجاد می‌کند که بدین ترتیب جزئیات بیشتر و نویز کمتری را به همراه خواهد داشت. ریکو در رابطه با نسل دوم فناوری پیکسل شیفت رزولوشن گفت:

این فناوری اکنون در کنار لرزشگیر فعالیت می‌کند و پردازنده‌ی قدرتمند دوربین از جابجایی احتمالی دوربین و در نتیجه سوژه در قاب مطلع شده و هنگام ادغام تصاویر، این دسته از مشکلات را حل خواهد کرد.

پنتاکس کی 1 مارک 2 / Pentax K1 Mark II

در بخش پشتی بدنه‌ی مقاوم در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار K1 Mark II، منظره‌یاب با پوشش نزدیک به ۱۰۰ درصد کل میدان دید تعبیه شده است. نمایشگر ۳.۲ اینچی با رزولوشن ۱.۰۳۷ میلیون نقطه با قابلیت تیلت ۳۵ درجه افقی و ۴۴ درجه عمودی نیز در دسترس کاربران خواهد بود. طراحی air-gapless پنل نمایشگر باعث شده است تا شاهد بازتابش کمتر نور در آن برای بهبود تجربه‌ی عکاسی در محیط‌های باز باشیم.

پنتاکس کی 1 مارک 2 / Pentax K1 Mark II

از دیگر قابلیت‌های پنتاکس K1 Mark II می‌توان به سیستم فوکوس خودکاری SAFOX 12 با ۳۳ نقطه‌ی فوکوس (۲۵ نمونه از نوع متقاطع)، الگوریتم بهبودیافته‌ی تعقیب سوژه برای فوکوس بهتر، هوش مصنوعی برای درک بهتر شرایط قاب و اعمال بهترین تنظیمات، عکاسی پیاپی با نرخ ۴.۴ فریم‌بر‌ثانیه (بافر با قابلیت ذخیره‌ی ۱۷ تصویر RAW و ۷۰ تصویر JPEG)، حالت کراپ APC-S برای افزایش نرخ عکاسی پیاپی تا ۶.۴ فریم‌بر‌ثانیه (حافظه‌ی بافر در این حالت ۵۰ تصویر RAW و ۱۰۰ تصویر JPEG را ذخیره می‌کند)، شاتر با عمر ۳۰۰ هزار تصویر، فیلمبرداری 1080P، میکروفن استریو، جک هدفون، GPS داخلی، وای‌فای، HDR و دو درگاه کارت حافظه‌ی SD اشاره کرد.

پنتاکس کی 1 مارک 2 / Pentax K1 Mark II

پنتاکس K1 Mark II از آوریل ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷) با قیمت ۲۰۰۰ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد. این دوربین همچنین به صورت باندل و به همراه لنز Pentax-D FA 28-105 F3.5-5.6 ED DC و با قیمت ۲۴۰۰ دلار نیز در دسترس خریداران خواهد بود.


منبع : زومیت

برچسب‌ها:

کامیون برقی مرسدس بنز، بزودی تولید می شود - فناوری

نهایت سرعت مرسدس بنز AMG CLA45 در اتوبان‌های آلمانی - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا