پاسخ قاضی شهریاری به گلایه‌ خانواده بنیتا – حوادث

شنبه 25 شهریور 1396 دسته‌بندی نشده

خبرگزاری ایسنا: سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به گلایه اولیای دم بنیتا پاسخ داد.

محمد شهریاری در خصوص گلایه اولیای‌دم بنیتا در دومین جلسه دادگاه مبنی بر چرایی رفع اتهام قتل از متهم ردیف دوم پرونده، گفت: تصاویر مستندات پرونده موجود است که بعد از صدور قرار جلب به دادرسی در خصوص متهمان ردیف اول تا سوم دایر بر قتل عمدی، سرقت مقرون به آزار، معاونت در سرقت، تحصیل مال مسروقه و فروش و مصرف مواد روانگردان، بنده کتبا به بازپرس پرونده نوشتم که در خصوص اتهام متهم ردیف دوم به بعد دایر بر مشارکت، مباشرت و معاونت در قتل عمدی و شبه عمدی قرار مقتضی صادر کند. بازپرس هم در خصوص اتهام متهمان غیر از متهم ردیف اول که قتل عمدی بود، قرار منع تعقیب صادر کرد که اینجانب ضمن موافقت اعلام کردم که قرارها کتبا به آنها ابلاغ شود.

شهریاری ادامه داد: بازپرس هم به اولیای دم بنیتا ابلاغ کرد و طی این صورت جلسه که اصل آن هم موجود است، پدر بنیتا نوشته که قرار منع تعقیب به آنها ابلاغ شده و اعتراضی هم ندارند. پدر و مادر بنیتا که تنها اولیای دم بودند ذیل آن را امضاء و بازپرس هم امضاء کرده است.

وی تصریح کرد: ظرف کمتر از 10 روز به صورت شبانه‌روزی در خصوص این پرونده فعالیت کردیم تا به نتیجه برسد. کیفرخواست 30 صفحه‌ای نوشته شد که وکیل خانواده بنیتا نتوانست یکی از ده‌ها مستند قوی که ما به حمایت از خون دخترشان در خصوص متهم ردیف اول آوردیم را بیاورد.

شهریاری با بیان اینکه ما درک می کنیم که پدر و مادر بنیتا داغدارند و از جهت مرگ فرزندشان هم بسیار متاسفیم، گفت: ما نمی‌توانیم بابت خون دخترتان 4 نفر را که فقط یکی از آن‌ها در قتل مداخله داشته، بدون ادله به عنوان قاتل به دادگاه معرفی کنیم.

بر اساس این گزارش، در دومین جلسه دادگاه بنیتا که روز چهارشنبه 22 شهریورماه برگزار شد، قاضی محمد شهریاری در دفاع از کیفرخواست مطالبی را عنوان کرد که این مطالب موجب واکنش پدر و مادر بنیتا و وکیل اولیای دم بنیتا شد.

جعفر کوشا وکیل اولیای دم بنیتا خطاب به قاضی شهریاری نماینده دادستان گفت:‌ شما نماینده دادستان هستید و نباید از متهم دفاع کنید.

قاضی شهریاری در ادامه گفت:‌ من نسبت به ایراد مطرح شده به کیفرخواست صحبت می‌کنم نه دفاع از متهمان. در بحث رفع اتهام قتل در مورد متهم ردیف دوم، صحبت‌هایی مطرح شده و خانواده اولیای دم عنوان کرده‌اند که ابلاغیه را امضاء نکرده‌اند. باید بگویم  آخرین باری که من اولیای دم را ملاقات کردم، 12 مرداد ماه بود که پیش من آمدند و سر یک مسئله‌ای که عنوان نمی‌کنم، از من حلالیت گرفتند.

وی افزود:‌ از تاریخ 12 مرداد تا روز دادگاه من ملاقاتی با خانواده مقتول نداشتم. در تاریخ 14 مرداد یعنی 2 روز پس از ملاقات من با خانواده مقتول، قرار جلب به دادرسی صادر شد. در مورد معاونت در قتل عمدی یا شبه‌عمد یا رفع شبهات از بازپرس خواستیم تا اظهارنظر کند و ایشان قرار منع تعقیب صادر کرد. من اعلام کردم تا زمانی که این قرار قطعیت پیدا نکند کیفرخواست صادر نمی کنم. قرار صادره به خانواده مقتول ابلاغ شد و آنها نیز اعلام کردند که قرار منع تعقیب به ما ابلاغ شده و ما اعتراضی نداریم.

در این لحظه پدر بنیتا گفت: من از قوانین هیچ اطلاعی نداشتم و صرفا بر اساس توضیحات شما برگه‌ها را امضا کردم. من قصاص هر دو متهم را می خواهم.

منبع : برترینها

توضیح در رابطه با ربودن نوجوان 15 ساله در نوشهر - حوادث

قیمت کیف‌های مدرسه افزایش یافت - حوادث

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا