وزیر ارتباطات: شبکه‌ی ملی اطلاعات کمبود محتوا دارد – فناوری

یکشنبه 1 مرداد 1396 فناوری

مقاله‌های مرتبط:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مراسم افتتاح فاز سوم شبکهی ملی اطلاعات، یادآور شد اولویت وزارت ارتباطات در چهار سال اخیر پروژه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات بوده است. واعظی اعلام کرد که امروز زیرساخت‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات آماده هستند و کمبود این شبکه، محتوا و خدمات است و در این رابطه باید اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مختلفی در داخل کشور تهیه شود که مردم همه‌ی نیاز خود را از داخل تأمین کنند.

واعظی معتقد است سازوکار تولید محتوا باید اقتصادی باشد تا کسانی که نیازمندی‌های مردم را تأمین می‌کنند، از این طریق درآمد داشته باشند و فضا انگیزه‌دهنده شود. وی در همین راستا به برطرف کردن مقررات مانع و مزاحم و تدوین مقررات تشویق‌کننده در این حوزه تأکید کرد.

وزیر ارتباطات روز گذشته در سالن الکام استارز حاضر شد و از استارتاپ‌های شرکت‌کننده در الکامپ ۲۳ دیدن کرد و امروز از این بازدید ابراز امیدواری کرد و گفت:

ما ۴ سال قبل فکر نمی‌کردیم که مسئله‌ی کسب‌وکارهای الکترونیکی در بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات به یکی از اولویت‌های ما تبدیل شود. سال‌های قبل استارتاپ‌هایی را دیدم که امسال به شرکت‌های بزرگی تبدیل شدند و کار آن‌ها رونق پیدا کرده است. 

به گفته‌ی واعظی، یکی از گلایه‌ها‌ی استارتاپ‌ها مسئله‌ی فیلترینگ این کسب‌وکارها است، وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه‌ی استارتاپ‌ها اعتماد مردم است، گفت:

استارتاپ‌ها ایده‌هایشان را با مردم در میان می‌گذارند و مردم به آن‌ها اعتماد می‌کنند و با آن‌ها همکاری می‌کنند و تعدادشان زیاد می‌شود؛ ولی یک‌دفعه بخشی از قوه‌ی قضاییه آن را فیلتر می‌کند و کل سرمایه‌ی آن‌ها نابود می‌شود.

واعظی

واعظی با بیان اینکه بخش خصوصی و زیرساخت کار خود را انجام داده است، ادامه‌ی این مسیر را وظیفه‌ی حاکمیت، شورای عالی فضای مجازی، مجلس و قوه‌ی قضاییه دانست و از آن‌ها خواست کسب‌وکارهای الکترونیکی را به رسمیت بشناسند و همچنین قوانین و مقرراتی در این حوزه وضع کنند که بر اساس طبیعت این کسب‌وکارها باشد و با آن‌ها مانند کسب‌وکارهای فیزیکی برخورد نکنند.

وزیر ارتباطات در پایان اعلام کرد که بهره‌برداری فاز اول دولت الکترونیک و دولت همراه در هفته‌ی آینده و تا پایان دولت یازدهم انجام خواهد شد.


منبع : زومیت

سدان کیا ریو 2017 در روسیه معرفی شد-فناوری

طراحی داخلی آپارتمان؛ ایده‌ای مینمالیستی و آرامش‌بخش - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا