همکاری تویوتا و سوزوکی در توسعه فناوری های ایمنی – فناوری

جمعه 22 بهمن 1395 فناوری

[ad_1]

 تویوتا و سوزوکی اعلام کرده‌اند که در حال طراحی چارچوبی برای یک همکاری مشترک هستند که به آن‌ها امکان توسعه مشترک تکنولوژی‌های مرتبط با محیط زیست، ایمنی و فناوری اطلاعات می‌دهد.

این دو خودروساز ژاپنی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که همکاری آن‌ها به‌منظور پیشرفت حمل و نقل در آینده برای بهبود جامعه طراحی شده است. آن‌ها تأیید کرده‌اند که نتایج تحقیقات، فناوری‌های توسعه‌یافته و قطعات فیزیکی خودرو بین هر دو طرف اشتراک‌گذاری خواهد شد.

آکیو تویودا، مدیر تویوتا در این خصوص گفت: «ما مایل به همکاری در جهت فراهم ساختن امکان تجربه‌ی حقیقی لذت از حمل و نقل برای همه‌ی مردم و دستیابی به جامعه‌ای مملو از لبخند هنگام حرکت در آینده باشیم. من از صمیم قلب قدردان داشتن چنین فرصتی برای همکاری با شرکتی مثل سوزوکی هستم که سرشار از روح چالش است. تویوتا همواره در پی یادگیری عمیق است.»

این بیانیه چهار ماه پس از آن‌که دو شرکت از تمایل خود برای همکاری پرده برداشتند، منتشر شده است. این دو خودروساز شروع به تبادل نظر در مورد چشم‌انداز همکاری برای حفظ رقابت در بازار کرده‌اند. سخنگوی سوزوکی گفته است: «در مواجهه با عرصه‌ی تحقیق و توسعه در زمینه‌ی فناوری‌های پیشرفته و آینده، سوزوکی به شکل فزاینده‌ای احساس عدم اطمینان دارد.»

Toyota Suzuki Partnership

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است که اگرچه تویوتا در حال انجام تحقیق و توسعه در فناوری‌های محیط زیستی، ایمنی و فناوری اطلاعات بوده است؛ اما این شرکت اعتقاد دارد که رقبای فعال در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی، در صورت استانداردسازی و مشارکت با دیگر شرکت‌ها برای توسعه‌ی فناوری، ممکن است گوی سبقت را از این شرکت بربایند.

همکاری نافرجام سوزوکی با فولکس واگن به یک نبرد تلخ قانونی انجامید که حاصل آن جدایی دو شرکت بسیار زودتر از آغاز فعالیت مشترک و بازخرید ۲۰٪ سهام از فولکس واگن توسط سوزوکی بود.

در همین حین، تویوتا در همکاری مشترک با بی ام و، روی نسل بعدی سوپرا کار می‌کند که در طی این همکاری خودروی Z5 نیز تولید خواهد شد. هر دو خودروی اسپورت از نوع هیبرید خواهند بود و از اجزای مشترک بسیاری بهره خواهند برد. هرچند با نزدیک شدن به تکمیل فرآیند ساخت، توسعه‌ی این دو خودرو حالا به صورت مجزا ادامه می‌یابد.

آقای تویودا اظهار کرده همکاری‌های بیشتری از این نوع در افق این شرکت قابل تصور است. او سال گذشته گفت: «ما علاقه‌مندیم همواره درهای شرکت خود را برای فرصت‌های همکاری مشترک باز نگه داریم که به تولید بهترین خودروهای ممکن و همچنین توسعه‌ی صنعت خودروسازی کمک خواهد کرد.»


منبع : زومیت

انتشار اپلیکیشن تلگرام برای ساعت های هوشمند اندروید ور 2 - زوم اپ - فناوری

سامسونگ بزرگ‌ترین مرکز فروش خود در ایران را افتتاح کرد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا