هفته نوزدهم بارداری

دوشنبه 15 خرداد 1402 سلامت
بارداری

هفته نوزدهم بارداری

کودک شما چگونه تغییر می‌کند؟

در  نوزدهمین هفته بارداری، جنین علاوه بر حرکت ظاهری، می‌تواند انگشتانش را هم حرکت دهد. همچنین، او می‌تواند به صداهای بلند گوش دهد و واکنش نشان دهد.یکی از آداب معروف در دوران بارداری، پس از هر نماز دست را روی تربت بکشید و آن را بر روی شکم خود بگذارید. همچنین، خواندن سوره “انبیا” در این دوران برای صالح شدن فرزند بسیار موثر است. بهتر است تلاوت این سوره را در حدی که قادر هستید انجام دهید.همچنین، خوردن خربزه در این دوران می‌تواند باعث خوش‌رو و خوش‌خلق شدن فرزند شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

کودک شما چگونه تغییر می‌کند؟

کودک شما چگونه تغییر می‌کند؟

شما چگونه تغییر می‌کنید؟

در نوزدهمین هفته بارداری، جنین حرکت انگشتانش را نیز نشان می‌دهد و به صداهای بلند گوش دارد. در این هفته، درد لیگامان‌گرد ممکن است ایجاد شود که به درد کشیده شدن ماهیچه‌ها و رباط‌های حمایتی رحم باز می‌گردد. همچنین، در دوران حاملگی تغییراتی در پوست خود مشاهده کرده و ممکن است لکه‌های تیره‌رنگ پوست در بعضی قسمت‌های بدن داشته باشید که کلوآسما یا نقاب حاملگی نامیده می‌شود. برای جلوگیری از تشدید تیرگی‌های پوست، از نور خورشید و محصولات ضد آفتاب استفاده کنید و در صورت نیاز به مراقبت از پوست با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، در دوران بارداری از مصرف کرم‌های لک‌بر پوستی خودداری کنید و بعد از زایمان وقت کافی برای بهسازی پوست خود خواهید داشت.

فعالیت‌های هفته نوزدهم بارداری

در صورتی که قصد بازگشت به شغل خود را دارید، بهتر است جستجوی خود را برای پیدا کردن مهدکودک یا فرد مناسب برای نگهداری از کودک شروع کنید. این موضوع به اندازه سونوگرافی هفته 19 بارداری مهم است و باید به آن توجه کنید.اگرچه شاید به نظر شما زمان زودی باشد، اما باید در نظر داشت که معمولا لیست انتظار برای مهدکودک‌های خوب طولانی است. همچنین، حالا که هنوز نوزادتان را به همراه خود ندارید، رفتن به مهدکودک از یک جانب آسان‌تر است.

گاهی اوقات شاید گزینه‌های زیادی برای نگهداری و مراقبت از فرزندتان داشته باشید، بنابراین باید نکات مثبت و منفی را در مورد همه آن‌ها اعم از مهدکودک‌های روزانه، پرستارهای بچه، پرستارهای خانگی و همچنین مراقبت توسط خانواده‌ها را بررسی کنید.از حالا می‌توانید با همسرتان در این زمینه صحبت کنید و نقطه نظرات او را جویا شوید.

فعالیت‌های هفته نوزدهم بارداری

فعالیت‌های هفته نوزدهم بارداری

رژیم غذایی

در هفته 19 بارداری، برای به دست آوردن مواد معدنی مورد نیاز برای ساخت و ساز سلول‌های بدن و همچنین حفظ سلامتی شما و جنین، باید به مصرف مواد غذایی حاوی روی توجه کنید.در صورت استفاده از فرآورده‌های حیوانی، به احتمال زیاد به میزان کافی از روی برخوردار خواهید شد. روی در غذاهایی مانند شیر، گوشت، پنیر، تخم مرغ، ماست و همچنین در بعضی از ویتامین‌های دوران بارداری وجود دارد.

اگر از رژیم گیاهخواری پیروی می‌کنید و از فرآورده‌های حیوانی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با مصرف غلات و سبزیجاتی که حاوی روی هستند و همچنین مکمل‌هایی که شامل روی بیشتری هستند (مطابق توصیه پزشک)، نیاز بدن خود را به روی را برطرف کنید.

نگران نباشید

وقتی از حالت دراز به نشست یا ایستادن تغییر وضعیت می‌دهید، ممکن است سرگیجه احساس کنید. این موضوع هشداری برای ایستادن بیش‌از حد شما باشد و در این صورت مجبور خواهید بود راست بنشینید، اما نگران نبااشید.در دوران بارداری، سرگیجه به‌خصوص در زنان قد بلندتر، زنانی با بالیپوگلوسیا یا قند خون پایین، رایج است.

سرگیجه می‌تواند به دلیل علل مختلفی از جمله بی‌آبی بدن، گرسنگی یا قند پایین خون رخ دهد. بنابراین، بهتر است تلاش کنید تا آب کافی بنوشید و هر دو ساعت یک چیزی بخورید تا از فشار گرسنگی خود دوری کنید و قند خونتان ثابت بماند.از حرکات ناگهانی پرهیز کرده و پیش از بلند شدن از تخت، پاهای خود را از تخت آویزان کنید.

رژیم غذایی

رژیم غذایی

توصیه‌های مذهبی مخصوص هفته نوزدهم بارداری

برای حفظ بهداشت پستان‌ها، باید آن‌ها را روزانه با آب و صابون شستشو داده و ماساژ دهید. از ماه چهارم به بعد، پستان‌ها شروع به ترشحات داده و شستشوی آن‌ها از روی لباس الزامی است، زیرا ممکن است عامل بیماری باشند.هر روز، می توانید یک سیر عرق بیدمشک، 50 گرم شکر، 5 گرم تخم فرنجمشک و نیم کیلو آب سیب‌درختی را با هم مخلوط کرده و به صورت شربت مصرف کنید. این شربت می‌تواند برای تقویت قلب و اعصاب، صحت مزاج و خوش آب و رنگی طفل مفید باشد و باعث تولد نوزادی سالم، محکم، پرشور، باهوش و زیبا شود.

بایدهای هفته نوزدهم بارداری

از همسرتان بخواهید که در جلسات معاینه پزشکی با شما همراه باشد و نظراتش را در مورد تصمیمات مختلف مانند خرید تخت یا رنگ آمیزی اتاق مطرح کنید. در دوران بارداری، می‌توانید نقش هدایتی به همسرتان بدهید، اما اجباری وجود ندارد که او تحت تأثیر حرف‌ها و دستورات دیگران قرار بگیرد.

با همسرتان درباره پدر شدن صحبت کنید و او را تشویق کنید تا دستش را روی شکم شما بگذارد و در لحظاتی که جنینتان لگد می‌زند، کنار شما باشد. همچنین، از او بخواهید با جنینتان صحبت کند، زیرا بر اساس تحقیقات، نوزادان هنگام تولد قادر به شناسایی صدای والدین خود هستند.

بایدهای هفته نوزدهم بارداری

بایدهای هفته نوزدهم بارداری

نبایدهای هفته 19 حاملگی

در دوران بارداری، شستشوی مهبل ممکن است برای برخی از زنان ناخوشایند باشد. مهبل دارای باکتری‌های خوب و بدی است که برای حفظ تعادل آن‌ها، شستشوی بیش از حد با آب و سایر مایعات ممکن است مضر باشد.مهمترین نکته این است که شستشوی بیش از حد می‌تواند تعادل باکتری‌ها را تغییر داده و عفونت در مهبل و مثانه را ایجاد کند. بنابراین، در صورتی که به شستشوی مهبل نیاز دارید، بهتر است از محصولات با pH تعادلی و ملایم استفاده کنید و از شستشوی بیش از حد خودداری کنید. همچنین، در صورت بروز هرگونه علائم ناعادی، به پزشک خود مراجعه کنید.

طرز تهیه معجونی چربی سوز برای سوزاندن چربی شکم

بارداری

هفته هجدهم بارداری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا