نیمی از بازار ساعت های هوشمند در سال 2016 در اختیار اپل واچ بوده است – فناوری

شنبه 23 بهمن 1395 فناوری

[ad_1]

بر اساس گزارش‌های جدید، مشخص شده که نیمی از ساعت‌های هوشمند به فروش رفته در سال ۲۰۱۶، اپل‌ واچ بوده است.

گزارشی از جانب تحلیل‌گران شرکت تحقیقاتی Canalys منتشر شده است که بر اساس آن، اپل‌ واچ سهم بسیار قابل توجهی از بازار ساعت‌های هوشمند در اختیار دارد. در گزارش یادشده اعلام شده که در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته (اولین سه‌ماهه‌ی سال مالی اپل)، ۶ میلیون اپل‌ واچ به بازار عرضه شده است. لازم به ذکر است که در این بازه‌ی زمانی در کل ۹ میلیون ساعت هوشمند در سراسر دنیا به فروش رفته است. اپل نسبت به سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۵، در بازار ساعت‌های هوشمند رشدی ۱۲ درصدی تجربه کرده است. در واقع از ماه اکتبر تا دسامبر، اپل موفق به کسب درآمدی ۲.۶ میلیارد دلاری از فروش اپل‌ واچ شده است؛ به عبارت دیگر در این بازه‌ی زمانی سه‌ماهه، ۸۰ درصد از کل ساعت‌های عرضه‌شده را اپل به فروش رسانده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

apple watch market share

بنا به اعلام Canalys، در سال گذشته ۱۱.۹ میلیون ساعت‌ اپل واچ روانه‌ی بازارها شده است. دلیل این فروش را می‌توان مدل ارزان‌قیمت‌تر سری ۱ این محصول دانست. این یعنی در سال گذشته تقریبا نیمی از کل ساعت‌های هوشمند عرضه‌شده در جهان را اپل واچ تشکیل داده است. در جایگاه دوم کمپانی فیت‌بیت که به‌تازگی پبل را هم خریداری کرده، قرار گرفته است و سهمی ۱۷ درصدی در این بازار دارد. سامسونگ با سهم ۱۵ درصدی در جایگاه سوم این لیست است. امسال انتظار داریم کمپانی فیت‌بیت یک ساعت هوشمند جدید با پشتیبانی از اجرای اپلیکیشن‌های شخص ثالث معرفی کند و سامسونگ نیز دو ساعت هوشمند گیر اس ۳ کلاسیک و فرانتیر را در این حوزه تبلیغ کند.

شرایط فعلی بازار ساعت‌های هوشمند شبیه به وضعیتی است که آیپد قبلا در بازار تبلت‌ها داشت. این محصول قبلا سهم بسیار بزرگی از بازار تبلت‌ها در اختیار داشت و رفته‌رفته شرکت‌های دیگر با تولید محصولات مختلف، بخشی از سهم اپل را از آن خود کردند. اما یک تفاوت بسیار مهم بین ساعت‌های هوشمند و تبلت‌ها وجود دارد. اپل در آن زمان با معرفی آیپد، بازار تبلت‌ها را خود ایجاد کرده بود و همین موضوع باعث شد این کمپانی بتواند سهم بزرگی از بازار یادشده در اختیار داشته باشد. اما در مورد اپل واچ شرایط به همین منوال نیست و این بازار توسط اپل ایجاد نشده است. به همین دلیل می‌توان گفت اپل در بازار ساعت‌های هوشمند کار بسیار بزرگی انجام داده است.

جیسون لاو، یکی از تحلیل‌گران شرکت  Canalys می‌گوید: «اپل در سری جدید ساعت‌های هوشمند خود، بهبودهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اعمال کرده است و علاوه بر این، قیمت سری ۱ اپل واچ کاهش یافت. در نتیجه به دلیل کاهش قیمت، افراد بیشتری توانستند این محصول را خریداری کنند و همین امر در موفقیت کنونی اپل در بازار ساعت‌های هوشمند بسیار مؤثر بوده است. اپل در سری اول ساعت هوشمند خود که قیمتی اقتصادی‌تر دارد، بر مدیریت فعالیت‌های ورزشی تمرکز کرده است.»

اما با معرفی سیستم‌عامل اندروید ور ۲.۰، مطمئنا رقابت اپل در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند شدید‌تر خواهد شد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید پوشیدنی اواخر هفته‌ی جاری معرفی خواهد شد. این سیستم‌عامل مطمئنا در بسیاری از ساعت‌های هوشمند جدید اندروید به کار گرفته خواهد شد چراکه شرکت‌های زیادی منتظر مانده‌اند تا پس از عرضه‌ی اندروید ور ۲.۰ محصولات خود را با این سیستم‌عامل روانه‌ی بازار کنند. بد نیست اشاره کنیم که معرفی ساعت‌های هوشمند مجهز به اندروید ور ۲.۰ از همین هفته و با معرفی دو محصول جدید آغاز شده است. این دو محصول ال‌جی واچ استایل و ساعت پر امکانات ال‌جی واچ اسپرت هستند.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع : زومیت

تولید گوشی تاشوی سامسونگ در سه ماهه چهارم 2017 آغاز می‌شود - فناوری

مدیر جدید مک‌ لارن: سال آینده برگ فرمول یک به نفع ما برمی‌گردد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا