نگاهی به دیوار«دوستت دارم»درشهرزیبای پاریس – گوناگون

پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 گوناگون

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، دیوار «دوستت دارم» در مرکز باغ Abbesses واقع در مونمارت شهر پاریس قرار شده است و حدود ۴۰ متر مربع وسعت دارد. این دیوار مجموعا از ۶۱۲ کاشی لعاب‌دار ساخته شده و عبارت «دوستت دارم» بیش از یکهزار بار به ۳۰۰ زبان مختلف روی آن نوشته شده است.

فردریک بارون و کلر کیتو، دو هنرمندی هستند که این دیوار جالب‌توجه را پدید آورده‌اند و هدف از این اجرای این ایده، ساخت محلی برای تجمع عاشقان و دلداده‌ها از سراسر جهان است تا با همکاری هم بنای یادبودی ابدی از عشق خود بسازند.

بارون با مراجعه به سفارت‌خانه کشورهای مختلف از آنها درخواست کرده تا این جمله زیبا و دوست‌داشتنی را روی کاغذ برایش یادداشت کنند و بدین طریق توانسته این عبارت را به ۳۰۰ زبان زنده دنیا در اختیار داشته باشد.

فردریک بارون، در مرحله بعدی از کلر کیتو درخواست کرده تا با هنر خود این عبارت‌ها را به همان شکل و با همان دست‌خط‌ها روی دیوار خوشنویسی کند. نتیجه این کار نیز چیزی شده که در زیر مشاهده خواهید کرد.

نکته جالب توجه دیگر در مورد این دیوار رنگ‌های قرمزی است که به صورت پراکنده در سرتاسر آن دیده می‌شود. به گفته بارون، این‌ها تکه‌های شکسته شده‌ی قلب آدمی هستند که از هم جدا شده و دور افتاده‌اند و این دیوار سعی دارد آنها را به هم رسانده و متصلشان کند.

 

 

 

روزیاتو

2025

منبع : جام نیوز

واکنش اینستاگرامی جمشیدهاشم‌پوربه سیمرغی که گرفت - گوناگون

کنایه ترانه علیدوستی به حاتمی کیاودفاع ازپژمان جمشیدی - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا