نوکیا وان با اندروید ۸.۱ گو رونمایی شد – فناوری

یکشنبه 6 اسفند 1396 فناوری

Hmd دقایقی پیش در بارسلون و در حاشیه‌ی MWC 2018 گوشی ۸۵ دلاری نوکیا وان رو رونمایی کرد.

از مدت‌‌‌ها پیش وعده‌ی حضور پر رنگ HMD و برند نوکیا در کنگره‌ی جهانی موبایل داده شده بود. حال این شرکت در جریان MWC گوشی ارزان قیمت و ۸۵ دلاری نوکیا وان رو با اندروید اوریو گو ادیشن رونمایی کرد. این نسخه از اندروید برای گوشی‌های با یک گیگابایت حافظه‌ی رم یا کمتر  منتشر شده است؛ گوشی‌های مجهز به این سیستم‌عامل، با نسخه‌ی سبک‌تر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوگل عرضه می‌شوند. نوکیا وان با نمایشگر ۴.۵ اینچی از نوع IPS و قاب قابل تعویض در پشت آن عرضه خواهد شد. رزولوشن این نمایشگر که ۶۱ درصد سطح جلوی گوشی را پوشانده، ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل عنوان شده است. 

طبق اعلام نوکیا این گوشی به ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است. نوکیا وان با تراشه‌ی MT6737M ساخت مدیاتک عرضه خواهد شد. این تراشه به چهار هسته‌ی ۱.۱ گیگاهرتزی Cortex-A53 مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی ۵ مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی درنظر گرفته شده برای آن نیز ۲ مگاپیکسلی است. باتری این گوشی ارزان قیمت ۲۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است و طبق ادعای نوکیا تا ۳۶۰ ساعت در حالت آماده‌باش شارژدهی خواهد کرد. 

نوکیا وان

نوکیا وان دو سیم‌کارته بوده و در دو رنگ آبی و قرمز عرضه به بازار خواهد آمد. HMD این گوشی از ماه آوریل امسال و با قیمت ۸۵ دلار عرضه خواهد شد.  


منبع : زومیت

شاهکار جدید جان اولسن؛ بر اساس آئودی RS6 معرفی شد - فناوری

بررسی بازی Celeste - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا