نسل جدید فولکس واگن جتا، رونمایی شد – فناوری

دوشنبه 25 دی 1396 فناوری

نسل هفتم سدان خانوادگی و اقتصادی فولکس واگن جتا، با طراحی جدید و ظاهری جذاب در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی شد.

نسل اول سدان جتا (Jetta) به‌عنوان محصول ارزان‌قیمت فولکس واگن در سال ۱۹۷۹ به بازار عرضه شد که تا به‌امروز و حضور ۶ نسل از آن، در مجموع ۱۶ میلیون دستگاه (۳.۲ میلیون دستگاه در بازار آمریکا) فروش داشته است. از آنجایی که مقامات غول خودروسازی آلمان، تمرکز ویژه‌ای به استفاده از فناوری‌های روز در محصولات خود دارند، فقط به فیس‌لیفت جتا اکتفا نکردند و در عوض، نسل هفتم این سدان موفق را با تجهیزات فنی جدید در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی کردند.

 Volkswagen Jetta 2019 / فولکس واگن جتا

نسل جدید جتا بر پایه‌ی پلتفرم تحسین‌شده‌ی MQB ساخته می‌شود؛ این پلتفرم اساس مدل‌هایی چون گلف و آئودی A3 را هم تشکیل می‌دهد. نسخه‌ی پروتوتایپ جتا با این پلتفرم مدتی قبل در اختیار چند رسانه‌ی معتبر خودرویی جهان قرار گرفت و کارشناسان، عملکرد جتا را ستایش کردند. نسل هفتم جتا با افزایش فاصله‌ی دو محور آن به ۲۶۸.۵ سانتی‌متر در مقایسه با ۲۶۵.۲ سانتی‌متر در نسل پیش، طویل‌تر شده است. فاصله‌ی چرخ‌ها تا سپرها کمتر، بدنه عریض‌تر و ارتفاع بیشتری پیدا کرده که حاصل آن کابین جادارتر است؛ هرچند  مشخصات دقیق ابعاد بدنه اعلام نشده است.

 Volkswagen Jetta 2019 / فولکس واگن جتا


مقاله‌ی مرتبط:

در طراحی بدنه‌ی جدید، بیش از هر چیز نشانه‌های موجود از مدل‌های مفهومی آرتئون و I.D. جلب توجه می‌کند. جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر به همراه خطوط بدنه‌ی مشخص، شیب ملایم سقف و چراغ‌های LED که به‌صورت استاندارد در دسترس هستند، نسل جدید جتا را مدرن‌ و زیبا‌تر از همیشه جلوه می‌دهند. البته تیم طراحی فولکس واگن در کابین و فضای داخلی نیز سنگ تمام گذاشته‌اند.

 Volkswagen Jetta 2019 / فولکس واگن جتا


کابین جتا کاملاً بازطراحی شده است و ویژگی‌های جدید بسیاری به همراه دارد. متریال باکیفیت در تمام کابین استفاده شده است که در کنار المان‌های با طرح ذوزنقه، رنگ روکش‌های صندلی و تنظیمات روشنایی کابین با ۱۰ رنگ مختلف نمای زیبایی پیش‌ روی سرنشینان قرار می‌دهد. کابین جادار جتا، تجهیزات جدیدی هم به همراه خود دارد. مدل‌های SEL و پریمیوم SEL به‌صورت استاندارد به پنل فرمان دیجیتال مجهز هستند که قابلیت شخصی‌سازی فراوانی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

با انتخاب آپشن‌های بیشتر، جتا به انواع سیستم‌های ایمنی و کمکی مانند سیستم هشداردهنده‌ی برخورد از روبه‌رو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشداردهنده‌ی نقطه‌ی کور به همراه سنسور اخطار ترافیک در عقب خودرو، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشداردهنده‌ی انحراف از بین خطوط مجهز می‌شود. اتصالات اپل کارپلی، اندروید اتو و میرورلینک (MirrorLink) به‌صورت استاندارد در دسترس هستند و مستقیماً به سیستم سرگرمی و اطلاعاتی Car-Net فولکس واگن متصل می‌شوند.

 Volkswagen Jetta 2019 / فولکس واگن جتا


اما در زیر کاپوت زیبای جتا، پیشرانه‌ی آشنای ۱.۴ لیتری توربوشارژ نسل پیش قرار دارد. با این‌حال جتای جدید حداکثر ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد که در مقایسه با قدرت ۱۵۰ اسب بخاری مدل ۲۰۱۸، کاهشی جزئی داشته است. البته مدل پرقدرت‌تر GLI به‌زودی معرفی می‌شود. تمام قدرت پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری جتا از طریق جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. جعبه‌دنده‌ی دستی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و خریداران می‌توانند نوع خودکار و ۸ سرعته‌ی آن را که به سیستم جدید استاپ/استارت فولکس‌ واگن مجهز است، انتخاب کنند. البته جعبه‌دنده‌ی خودکار در تریم‌های گران‌تر که خبری از نوع دستی در آن‌ها نیست، به‌صورت استاندارد وجود دارد.

 Volkswagen Jetta 2019 / فولکس واگن جتا

 فولکس‌ واگن جتا در هنگام عرضه ۴ نسخه‌ی مختلف S ،SE ،SEL و پریمیوم SEL خواهد داشت. مدتی پس از عرضه، نسخه‌ی اسپرت R-Line با تغییرات جزئی شامل تزئینات جدید در کابین و بدنه، نشان متفاوت فولکس واگن و دیفرانسیل الکترونیکی XDS عرضه خواهد شد.

نسل جدید سدان فولکس واگن جتا با قیمت پایه‌ی ۱۸ هزار و ۵۴۵ دلار، در پایان سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود.


منبع : زومیت

زنان، مدیران جدید دنیای سرمایه هستند - فناوری

۲۵ درصد نیروی انسانی کارخانه‌های اسلحه‌ سازی چین با ربات جایگزین شده‌اند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا