نسخه اروپایی شورولت کوروت Z06 قوی‌تر از Z01 – فناوری

چهارشنبه 20 دی 1396 فناوری

گایگر کارز آلمان، از خودروی Z06 کربن 65 رونمایی کرده است که مدلی تیونینگ‌شده از شورولت کوروت استاندارد و قدرتمندتر از نمونه‌ی امریکاییZR1 محسوب می‌‌شود.

اگر به دنبال نسخه نهایی خودروی پیست شورولت کوروت (Chevrolet Corvette) هستید، بهتر است مدل جدید ۷۵۵ اسب بخاری (۵۶۳ کیلو واتی) ZR1 را فراموش کنید؛ چرا‌که شرکت گایگر کارز (Geiger Cars) آلمان در حال حاضر نسخه Z06 کربن 65 کوروت را برای ورود به بازار آماده می‌کند. نسخه تیونینگ جدید شورولت کوروت نه تنها دارای حفاظ ایمنی و میله‌های ضد غلتش است، بلکه به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر ۶.۲ لیتری همراه با سوپرشارژر مجهز شده و قادر است ۷۵۹ اسب بخار (۵۶۶ کیلو وات) و ۹۸۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

Chevy Corvette Z06/ شورولت کوروت

خودروهای گایگر بیشتر از فیبر کربن استفاده می‌کنند که باعث می‌شود نسخه ویژه کربن 65 از مواد سبک وزن بیشتری بهره ببرد. کیت بدنه شامل یک قسمت جلوی جدید با جلو پنجره مشبک اصلاح شده برای جریان یافتن بهتر هوا، دریچه‌های گل‌گیر جلو، کناره‌های موج‌دار در طرفین خودرو، و ساب‌فریم عقب گایگر با دیفیوزر یکپارچه است. خریداران همچنین می‌توانند از سه نوع اسپویلر عقب در خودرو استفاده کنند که از یک قطعه کوچک مسطح تا یک اسپویلر پیشرفته کاملا مسابقه‌ای تفاوت دارند. تغییرات ایجاد شده توسط گایگر باعث تهاجمی شدن ظاهر کوپه شورولت کوروت می‌شود، بدون اینکه بیش از حد شلوغ و پر زرق‌وبرق باشد. در داخل خودرو نیز گایگر اقدام به نصب مهار مسابقه‌ای چهار نقطه‌ای و میله ضد غلتش هیگو (Heigo) کرده است، که ایمنی بیشتری برای خودرو به ارمغان می‌آورد.

برای تقویت توان ۶۵۰ اسب بخار پیشرانه شورولت کوروت Z06 معمولی، تیونر آلمانی سوپرشارژر استاندارد ۱.۷ لیتری ایتون (Eaton) را با نوع پیچی ۲.۳ لیتری جایگزین می‌کند. گایگر همچنین دریچه گاز، سیستم ورودی هوا و نرم‌افزار مدیریت پیشرانه را اصلاح کرده است، در حالی که جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته یا هفت سرعته دستی سر جای خود باقی می‌ماند. نتیجه‌ی این تیونینگ گایگر، کوپه‌ای است که می‌تواند در زمان ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد و حداکثر سرعت آن ۲۰۹ مایل بر ساعت (۳۳۷ کیلومتر بر ساعت) خواهد بود. این ارقام در مقایسه با ۲۱۰ مایل بر ساعت (۳۳۸ کیلومتر بر ساعت) مربوط به شورولت کوروت ZL1 بیشتر است.

Chevy Corvette Z06/ شورولت کوروت

مقاله‌های مرتبط:

گایگر انتظار دارد مردم از این خودروهای تیون شده در پیست استفاده کنند و به همین دلیل بهینه‌سازی‌های مختلفی در اختیار خریداران قرار می‌دهد، تا اطمینان حاصل شود که به هدف خود می‌رسند. تغییرات اعمال شده در سیستم خنک‌کاری پیشرانه این کوپه شورولت کوروت Z06 را برای مسابقات پیست قابل اعتماد می‌کند. گایگر علاوه بر این موارد از محور چرخ (سگ‌دست) اصلاح‌شده‌ای در سیستم تعلیق استفاده می‌کند که ارتفاع سواری را کاهش می‌دهد و همراه آن ترمزهای قدرتمندی نیز ارائه شده است. مجموعه‌ای از رینگ‌های HRE همراه با تایرهای پایلوت سوپر اسپرت یا پایلوت اسپرت کاپ 2 میشلین، از دیگر امکانات ارائه شده در نسخه تیون شده خودروی کوروت Z06 است. 

این شرکت تغییرات پیشنهادی را به صورت جداگانه انجام می‌دهد و هزینه‌های آن به سرعت افزایش می‌یابد. کیت بدنه فیبر کربنی ۹،۶۰۰ یورو (۱۱،۵۰۰ دلار با نرخ فعلی ارز) خواهد بود، در حالی که ارتقای پیشرانه ۱۲،۹۰۰ یورو (۱۵،۴۰۰ دلار)، سیستم خنک‌کاری  ۱۵،۵۰۰ یورو (۱۸،۵۰۰ دلار)؛ اصلاحات سیستم تعلیق ۴۲۹۰ یورو (۵،۱۲۰ دلار)؛ و رینگ‌ HRE با قیمت ۷،۴۰۰ یورو (۸،۸۳۰ دلار) فروخته می‌شود. هزینه میله ضد غلتش ۲،۶۰۰ یورو (۳،۱۰۰ دلار) و مهار مسابقه‌ای ایمنی نیز ۱،۰۹۹ یورو (۱،۳۰۰ دلار) است. در کل، این تغییرات و ارتقای عملکردی ۵۳،۳۸۹ یورو (۶۳،۷۰۰ دلار) برای مشتری هزینه دارد و گایگر کارز نسخه بهینه‌شده از کربن ۶۵ خودروی شورولت کوروت Z06 را به مشتریان آلمانی ۱۳۶،۰۰۰ یورو (۱۶۲،۲۵۰) می‌فروشد. خریداران این خودروی اسپرت یک دوره رانندگی دو روزه در پیست نوربرگ‌رینگ نوردشلیف دریافت می‌کنند.


منبع : زومیت

سونی از پروژکتور کوتاه‌ برد ۳۰ هزاردلاری خود رونمایی کرد - فناوری

به راحتی ویلای خودتان را رزور کنید - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا