مهم‌ترین نوآوری‌های برند Bespoke در خودروهای رولزرویس – فناوری

پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1396 فناوری

شگفت‌انگیزترین و مجلل‌ترین آپشن‌هایی که می‌توان از یک خودرو انتظار داشت، در مدل‌های رولزرویس با برند بسپوک ارائه می‌شود.

از زمان شروع به کار کمپانی رولزرویس، نزدیک به ۱۱۳ سال می‌گذرد و در این مدت خودروهای این شرکت، مجموعه‌های بسیار نفیسی از آپشن‌های لوکس را شامل می‌شدند. از سال‌ها قبل، ارائه‌ی خدمات این چنینی منجر به ایجاد سایت‌های تولیدی مستقل شد و امروزه منحصربه‌فردترین خودروهای رولزرویس توسط مجموعه‌ای از طراحان، مهندسان و صنعت‌گران ماهر دپارتمان بسپوک (Bespoke) در مرکز عالی گودوود در انگلستان خلق می‌شوند.از این رو، فرآیند تولید یک رولزرویس بیش‌تر به خلاقیت‌های به‌کار گرفته شده در یک کار هنری وابسته است.

تورستن مولر، مدیرعامل گروه خودروسازی رولزرویس  می‌گوید:

مالکان رولزرویس در جهانی فراتر از جهان مادیات زندگی می‌کنند، در واقع آن‌ها به‌دنبال جمع‌آوری بهترین‌ها هستند. این امر دلیل آن است که چرا آن‌ها به‌سراغ خودرویی چون رولزرویس می‌آیند که دارای ادوات شخصی بسیار لوکس است و به‌دست ماهرترین صنعت‌گران جهان ساخته شده است. ساخت این اجزاء خارق‌العاده با همکاری نزدیک طراحان رولزرویس شکل می‌گیرد تا منجر به تشکیل میراثی بی‌انتها شود که اغلب از با اهمیت‌ترین لحظات زندگی آن‌ها الهام گرفته شده است.

رولزرویس هیچگاه از این مسیر منحرف نمی‌شود تا این اطمینان را بدهد که ارتباط بین مالک، خودرو و سازنده تحت تأثیر دیگر عناصر بی‌اعتبار نمی‌شود. این رویکرد منحصربه‌فرد به‌طرز زیبایی در چندین مجموعه‌ی کوچک قابل توجه از ادوات ساخته شده‌ی ما در محل مرکزی رولزرویس با مقبولیت جهانی سال گذشته ارائه شده است.

در ادامه، به برخی از بهترین ابداعات سفارشی سال گذشته‌ی رولزرویس نگاه می‌کنیم.

جزئیات و کاربری خارق‌العاده در فانتوم آرام و غرورآمیز 

یکی از ابداعات اخیر کمپانی بسپوک در نسل هفتم خودروهای رولزرویس فانتوم که برای یک تاجر ویتنامی طراحی شد، دیده می‌شود. افزایش فاصله‌ی بین محورهای خودرو، نبوغ و نگاه کاربردی صنعت‌گران این برند در هنر استفاده از ادوات دست‌ساز را به همگان نشان داد. در این خودرو، آن‌ها الگوی خزهای ببری‌شکل را به زیبایی در کنسول مرکزی بخش عقب، تکرار کرده‌اند. فراتر از این‌ها، در این خودروی خیره‌کننده، شاهد وفور ادوات داخلی منحصربه‌فردی هستیم که با خط طولی طلایی رنگ دقیقی در داخل همراه شده و در ادامه شما شاهد رنگ قرمز بی‌نظیر بدنه‌ی خارجی این فانتوم هستید.

رولزرویس

داخل کابین این فانتوم نیز به چرم قهوه‌ای با طراحی دو زبانه‌ای از پوست مار و گوزن مزین شده است و طرح‌های متنوع شخصی‌سازی شده‌ای به‌طور مخفی روی مبلمان درون آن دوخته شده که همگی کار دست است. با به‌کارگیری رنگ‌های متضاد سفید و قرمز در فرمان خودرو، کمپانی بسپوک، وسعت رنگ‌های در دسترس مشتریان رولزرویس را به‌طرز ظریفی به رخ کشیده است که به واقع کار زیبای این شرکت را منحصربه‌فرد می‌کند.

صدایی به تمامیت نت‌های موسیقیرولزرویس

مجدداً باید گفت که رولزرویس عمیقاً از شور و شوقی ایجاد شده هنری ایجاد شده است. در یکی از نمایندگی‌های فروش رولزرویس در خاورمیانه، این مجموعه، کار بزرگان موسیقی کلاسیک را مورد تقدیر قرار داده و از بزرگان حاضر در این عرصه نیز الهام گرفته است.

رولزرویس

این تجسم باعث به‌وجود آمدن طراحی بیرونی یک رنگ شده است و یک خط طولی برجسته آن را مزین کرده که شامل اشکال کلیدمانند است. این اشکال در داخل کابین خودرو نیز تکرار شده و ساعت خودرو را نیز زیبا جلوه داده‌اند به‌نحوی که در داخل چوب نقش بسته‌اند و روی تکیه‌گاه‌های سر موجود در بخش بالایی صندلی‌ها دوخته شده‌اند.رولزرویس

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد با ظرافت کمپانی Bespoke، وجود روکش پنل داشبورد از جنس چوب بلوط با طراحی دارای تورفتگی‌های به سمت عقب است که آبنوس تیره‌رنگی را در زیر این کار چوبی نمایش می‌دهد و با استفاده از هنر تزئین چوب و نماد موسیقایی دقیق قطعه‌ی مورد علاقه‌ی مشتریان، تزئین شده است.

خلق رنگ – مدل Dawn رولزرویس به‌رنگ آبی سحرآمیز ساحل سنگ‌ریزه‌ای پبل اثر مایک فاکس

رولزرویس

مایکل فاکس کلکسیونر خبره‌ی امریکایی از به چالش کشیدن طراحان و صنعت‌گران رولزرویس در توسعه‌ی مواد، رنگ‌ها و ویژگی‌های به‌واقع منحصربه‌فرد لذت می‌برد. نتیجه‌ی کار او، خلق برخی از برجسته‌ترین و نمادین‌ترین نمونه کارهای شرکت Bespoke است که تا به‌حال در مرکز عالی گودوود رولزرویس طراحی شده است. در ابتدا زمانی‌که آقای فاکس برای انجام مأموریتش در خصوص مدل Dawn رولزرویس به ساحل پبل آمد، دست به کار بزرگی زد و رنگ منحصربه‌فرد خودش را با نام “آبی فاکس” پدید آورد که به‌عنوان ابزاری برای تکمیل کارهایش رزرو شده است.

رولزرویس تصویر نمای بیرونی حیرت‌انگیز خودرو با یک کاپوت آبی از جنس آبی فاکس تکمیل شده و در تقابل با رنگ سفید سرد اجزای داخل خودرو، تضاد محسورکننده‌ای را به‌همراه هارمونی خاصی فراهم آورده است. به‌منظور اطمینان از ایجاد هارمونی کامل در دوخت و دوز ادوات داخلی، طراحان رولزرویس تمام پوشش‌های داخل خودرو را شامل فرمان، لایه‌ی بیرونی پنل داشبورد و روکش‌های داخلی را با رنگ سفید سرد زینت داده‌اند تا زیبایی کاملاً بی‌نظیر و به‌روزی را ایجاد کنند.

کوپه‌ی فانتوم با نام “زاغ آبی” دارای سقف پارچه‌ای جمع‌شونده

رولزرویس Bespoke

روایات و نمادهای فرهنگی بیشتر اوقات به دید مشتریان برند رولزرویس جهت می‌دهند، مصداق بارز این مدعا را می‌توان در این رولزرویس دید که توسط یک مرد تایوانی به تصویر کشیده شده است. این فانتوم کوپه که دارای سقف پارچه‌ای جمع‌شونده است یکی از آخرین دستاوردهای ساخته شده با همکاری شرکت Bespoke است که نمادهایی از خواستگاه خود دارد. قطعات ظاهر خارجی این فانتوم در سیلورلیک ساخته شده که دارای مجسمه‌ی کوچک معروف برند رولزرویس به رنگ سفید آندلسی بر روی جلوی کاپوت بوده و  حکاکی آن از طلا است.

رولزرویس همچنین آثاری از طلا در دوخت و دوزهای جفتی موجود روی صندلی‌های ساخته شده توسط کمپانی Bespoke و خطوط دوخته شده بر فرمان نیز مشاهده می‌شود. روی پشتی سر صندلی‌ها نقش یک زاغ آبی دوخته شده که این پرنده را تنها می‌توان در کشور تایوان یافت درحالی‌که در روکش صندلی‌ها، ادوات داشبورد و دستگیره‌های کنترلی و ساعت از مواد برگرفته شده از صدف مروارید استفاده شده است.

رولزرویستوجه به جزئیات کار شده در خودروی مذکور منحصربه‌فرد است و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به محل صندوق عقب اشاره کرد که در آن از چوب ساج استفاده شده که تکه‌هایی از چوب افرا سفید درون آن قرار گرفته است.

مدل Dawn یادآور غروب در پورتو چروو

رولزرویس

تیم Bespoke به‌منظور ماندگار کردن ساخت استودیوی تابستانه‌ی رولزرویس در شهر پورتو چروو ایتالیا در شروع فصل تابستان سال ۲۰۱۶ اقدام به تولید نمونه‌های منحصربه‌فردی از مدل‌های Wraith و Dawn کردند. مدل Wraith که رنگ آن از غروب خورشید الهام گرفته، رنگ نقره‌ای دو زبانه‌ی مدرن و شادی دارد. زمانی‌که درهای خودرو باز است، داخل آن که به‌طرز شگفت‌انگیزی جذاب است، نمایان می‌شود.

رولزرویس ترکیب استفاده از طراحی با رنگ بنفش، ابریشم بنفش و چرم به‌رنگ آبی باروتی زیبایی بصری ایجاد می‌کند که چشم هر بیننده‌ای را در زیر آسمان جزیره‌ی ساردینیا به‌سوی خود جذب می‌کند. شب‌های شهر پورتو چروو که در آن دوره‌گردها بساط پهن می‌کنند و اصطلاحاً شهر زنده است باعث تأثیر شگرفی بر روی ذهن طراح شده و موجب شده در کنسول‌های میانی و تکیه‌گاه‌های در خودرو از چرم لوکس و منعطف شترمرغ استفاده شود.

رولزرویس

موقعیت شهر پورتو چروو در کوستو ازمرالدا موجب نمایش رنگ‌های طبیعی و زیبایی‌های بصری شده که برای مدل Dawn رولزرویس الهام‌بخش هستند. بدنه‌ی Dawn به‌رنگ سبز زمرد درخشان است و در داخل از چرم صدف دریایی برای تکمیل زبان طراحی استفاده شده است. پنل‌های موجود در سراسر کابین نیز از چوب ساج دارای منافذ باز بهره برده و یک قطعه جواهر که روی درب صفحه نمایش نصب شده با سنگ‌های زمرد و صدف‌های مروارید کار شده در طلای سفید زینت داده شده که نمادی مانند یک قطب‌نمای قرار گرفته در وسط یک غنچه‌ی گل رز را نشان می‌دهد.

مجموعه خودروهای رولزرویس فانتوم زنیت
رولزرویس

طبیعتاً کلکسیونرها و علاقمندان خبره در آخرین سال تولید نسل هفتم رولزرویس فانتوم به‌دنبال رویت نمونه‌های منحصربه‌فرد آن هستند – این مجموعه با افتخار یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های موجود در سراسر دنیا است.

به دلیل آن‌که فانتوم کوپه و فانتوم کوپه دارای سقف پارچه‌ای جمع‌شونده از سال ۲۰۱۷ دیگر تولید نمی‌شوند، مشتریان برند رولزرویس به دیدن تنها ۲۵ نمونه از هر مدل با رنگ‌های متفاوت دعوت شده‌اند. این خودروهای سواری بی‌نظیر به‌طرز ظریفی شیوه‌ای که از طریق آن سبک زندگی کاربران فهمیده‌ی به‌دنبال تجمل در جهان بهبود می‌یابد را جشن می‌گیرند.

رولزرویس

در شیوه‌ی به‌کار گرفته شده توسط رولزرویس هر امکان راحتی و آسایشی در نظر گرفته شده است. برای مثال، بهبودهایی در بخش صندوق عقب روی داده که شامل یک طاقچه‌ی شیشه‌ای است که با‌دقت طراحی و مهندسی شده تا سرو نوشیدنی بوسیله‌ی آن انجام پذیرد درحالی‌که محفظه‌ی قرارگیری بار به‌نحوی در زمان سیاحت و مسافرت به‌کمک شما می‌آید که حین توقفات بین راهی کاملاً از دسترس بودن ادوات استراحت راضی خواهید بود. ادوات دیگر شامل یخچالی بزرگ به اندازه‌ی قرارگیری دو بطری و هشت عدد لیوان رولزرویس به‌گونه‌ای در خودرو جای گرفته‌اند که حاکی از درک منحصربه‌فرد رولزرویس از نیاز مشتریان خود است.

رولزرویس

به‌عنوان آخرین نکته، یک کشوی نواری مرکزی به چشم می‌خورد که از آن برای برای نگه‌داری یادبودی با ارزش معنوی بسیار بالا استفاده می‌شود و بر ذکر این نکته دلالت دارد که هر خودرو در بین همتایانش، آخرین نمونه‌ی تولیدی است. در زمان باز کردن این کشو، مالکان با یک محفظه‌ی آلومینیومی پولیش شده روبرو شدند که با لیزر شماره شناسایی منحصربه‌فرد موتور خودرو روی آن حکاکی شده و دور تا دور آن را رنگ مشکی زیبایی پر کرده است – تکنیکی که اکثراً برای ساخت تفنگ به‌طور دقیق استفاده می‌شود. بدیدن ترتیب خودروی مذکور به تاریخ می‌پیوندد و این بهترین شکل ممکن خداحافظی آن است؛ یادگاری از خط تولید نسل هفتم فانتوم در مقر اصلی رولزرویس در گودوود انگلستان. این قطعه‌ی یادبود با ارزش با بیان مشخصاتش که نشان می‌دهد فلز آن در خط تولید از کجا ساخته و پرداخته شده است، بی‌همتا می‌شود.


منبع : زومیت

طراحی دفتر کار نیکلودئون، شعبه‌ نیویورک - فناوری

اپل ارزش مواد غذایی را نشان می دهد-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا