معروفی 6 رمان عاشقانه ایرانی

دوشنبه 20 آذر 1396 دسته‌بندی نشده
معروفی 6 رمان عاشقانه ایرانی

معروفی 6 رمان عاشقانه ایرانی

رمان های معروف ایرانی عاشقانه فراوانند. برخی از داستان‌ها سراسر عاشقانه‌اند و در برخی عشق بهانه‌ای است تا به موضوعی اجتماعی سیاسی بپردازند.

رمان های عاشقانه در بین خوانندگان کتاب طرفداران زیادی دارد. نویسندگان بسیاری افکار و احساساتشان را به تحریر درآورده و قصه‌ای را بازمی‌گویند که می‌تواند احساسات و عواطف خواننده کتاب را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از داستان‌ها سراسر عاشقانه‌اند و برخی عشق را بهانه کرده‌اند تا به موضوعی اجتماعی یا سیاسی بپردازند. در ادامه تعدادی از این رمان‌ های معروف ایرانی را معرفی می‌کنیم.

1-یک عاشقانه آرام نوشته نادر ابراهیمی

از رمان های معروف نادر ابراهیم کتاب یک عاشقانه آرام وی می‌باشد. داستان معلم ادبیات و گيله مردی مبارز که عاشق دختری آذری می‌شود. جملات زیبا و عمیق این کتاب باعث معروفیت این اثر شده است و قوت اصلی كتاب لحن و بيان فوق‌العاده زيبای نادر ابراهيمی است. سراسر متن این کتاب مكالمه اين زوج عاشق پيرامون موضوعات مختلف آرامش را به خواننده هديه می‌كند. در جاهای مختلف کتاب نویسنده كتاب‌هایی از ديگر نويسندگان را با ظرافت و قلم دلنشين خود معرفی کرده و باعث ترغيب خواننده به خواندن چندين كتاب ديگر می‌شود.

خلاصه داستان:کتاب یک عاشقانه آرام در مورد گيله مردی مبارز است كه عاشق عسل دختر آذری زيبا و سياسی مسلک می‌شود. موضوع كل كتاب روند مرحله به مرحله و برنامه‌ريزی‌های زندگی مبتنی بر عشق اين دو نفر است که با زبانی شاعرانه بيان می‌شود. گیله مرد و بانوی آذری عاشقانی هستند كه ضمن مبارزه با زمان سعی می‌كنند در تمام لحظه‌های با هم بودن عاشق هم باشند و نگذارند عشقشان به رخوت و عادت كشيده شود ….

2-سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی

سمفونی مردگان یکی از رمان های معروف ایرانی نوشته عباس معروفی، درباره دردسرهای یک روشنفکر است که از دید چند شخصیت روایت می‌شود. این کتاب با آیه‌ای از قرآن در مورد قتل هابیل از سوره مائده شروع می‌شود.

خلاصه داستان:ساعت آقای درستکار بیش از سی سال است که از کار افتاده؛ در ساعت پنج و نیم بعد از ظهر تیرماه سال ۱۳۲۵. ساعت سر در کلیسا سال‌ها پیش از کار افتاده بود و ساعت اورهان را مردی با خود برده است؛ اما زمان همچنان می‌گذرد. در سمفونی مردگان خانواده‌ای نشان داده می‌شود که در خفقان زندگی می‌کنند و روشنفکری بندرت در آن‌ها پیدا می‌شود. این کتاب دردسرهای یک روشنفکر سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۳۰ را از منظر دید چند شخصیت مختلف داستان روایت می‌کند. در این رمان شخصیت اصلی داستان اورهان شاعر جوان و عاشقی است که گرفتار خشم پدر سنتی خود و درگیری با برادرش می‌شود…

3-بامدادخمار نوشته فتانه حاج سیدجوادی

بامداد خمار یکی از پرفروش‌ترین رمان‌ های معروف معاصر ایران است و به همین دلیل از ادبیات عامه‌پسند می‌باشد. این کتاب در ۱۰ سال ۳۰۰ هزار نسخه فروش داشته و ترجمه آلمانی بامداد خمار توسط سوزان باغستانی نیز در آلمان با میانگین ۱۰ هزار نسخه بارها به چاپ رسیده‌است. این رمان با بحث‌های داغ و نقدهای بسیار روبه‌رو شده است.

خلاصه داستان:ماجرا در روزهای نخست زمامداری رضاشاه روی می‌دهد. محبوبه، دختر بصیرالملک بافرهنگ و اشرافی عاشق یک شاگرد نجار می‌شود. خواستگارانش را رد می‌کند و در برابر خانواده آنقدر مقاومت می‌کند تا خانواده به ازدواج او رضایت می‌دهد، اما او را طرد می‌کند به طوری که نه او اجازه دارد به خانواده‌اش سری بزند و نه در هفت سال زندگی محبوبه با رحیم، کسی از خانواده به او سری می‌زند...

4-مجنون‌تر از فرهاد نوشته میم.بهارلویی

این کتاب یکی از رمان های معروف دو جلدی است که داستان عاشقانه اصلی در کنار حواشی زیادی پی گیری می‌شود و داستان را طولانی می‌کند. شاید طولانی بودن رمان یک خواننده پر حوصله را بطلبد اما گرما و جذابیت این داستان عاشقانه مخصوصا در جلد دوم آن را جبران می‌کند.

خلاصه داستان: داستان در مورد دختری است که در خانواده‌ای پر جمعیت زندگی می‌کند و خاطراتی دردناک از کودکیش به همراه دارد. در این میان با عشق مردی به نام محراب روبرو می‌شود که شخصیتی جدی ولی عاشق پیشه دارد و در راه رسیدن این دو به یکدیگر درگیری‌ها و کشمکش‌های خانوادگی فراوانی وجود خواهد داشت. داستان گرم و شلوغ است اما جذابیت خاص خود را دارد.

5-دالان بهشت نوشته نازی صفوی

این کتاب سومین کتاب پرفروش و یکی از رمان های معروف در ایران طی سال‌های اخیر بوده است. این کتاب می‌تواند مثل یک کتاب روانشناسی یا مشاور مطالب بسیار خوبی را در اختیار شما بگذارد چرا که معضلات یک زندگی مشترک و واکنش‌های خوب افراد در زندگی را نشان می‌دهد.

خلاصه داستان:: لحظه‌هایی در زندگی هست كه در ذهن آدم حک می‌شود. مثل یک عكس و تصویر همیشه توی ذهن، دست نخورده و ثابت می‌ماند و آدم به گذشته كه بر می‌گردد، درست به روشنی روز اول جلوی چشمش نقش می‌بندد. خاطرات روزهای اول من و محمد چنان روشن توی ذهن من حک شد كه سال‌ها بعد هم تازگی روز اول را داشت. بعدها یاد آن روزها و لحظه‌ها كه می‌افتادم گرمای دست‌های با محبت، زلالی نگاهش، آهنگ مردانه و مهربان صدایش و عطر تنش چنان توی وجودم می‌پیچد كه احساس می‌كردم رویم را كه برگردانم باز در كنارم است.

6-سهم من نوشته پرینوش صنیعی

یکی از رمان های معروف ایرانی با ژانر عاشقانه و اجتماعی کتاب سهم من است. جدا از خاصیت نثر روان و صمیمی داستان طراحی فضای داستان به گونه‌ای است که خواننده راغب است بدون وقفه داستان را دنبال کند تا از ریتم و ضرباهنگ آن کاسته نشود. علاوه بر این، ویژگی‌های روانشناسانه و همچنین اجتماعی داستان در کنار فضای ملموس و واقعی آن، به جذابیت این رمان پانصد صفحه‌ای افزوده است.

خلاصه داستان: معصومه، قهرمان داستان، در نوجوانی به همراه خانواده‌اش از قم به تهران می‌آیند. در همین دوران، او در راه مدرسه به شاگرد یک داروخانه دل می‌بازد. دخالت خانواده معصومه اما باعث می‌شود که او خیلی زود این عشق نوجوانی را فراموش کند و به سنت معمول با خواستگاری به عقد حمید که درگیر مبارزه‌ سیاسی با رژیم پهلوی است دربیاید...


منبع: ستاره

 

6 رمان معروف عاشقانه خارجی

9گل مقاوم آپارتمانی با آبیاری کم

9گل مقاوم آپارتمانی با آبیاری کم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا