معرفی ۷ تا ازبهترین خودروهای دنیا برای جوانان

جمعه 31 فروردین 1397 دسته‌بندی نشده

 

در این مقاله قصد داریم به معرفی خودروهایی بپردازیم که در کشورهای توسعه یافته در اختیار افراد با سن کمتر از ۲۵ سال است.

 در مناطق شهری، معمولا حمل و نقل عمومی بهترین گزینه برای رفت و آمد است و با توجه به مشکلاتی که جای پارک می‌تواند ایجاد کند، معمولا دانش‌آموزان و یا دانشجویان به خودرو نیاز ندارند. اما در مناطق حاشیه شهرها و در جایی که حمل و نقل عمومی چندان گسترده نیست، داشتن یک خودرو می‌تواند برای یک دانشجو مفید باشد تا از آن بجای اتوبوس و سایر وسیله‌های حمل و نقل عمومی استفاده کند. در ادامه، فهرستی از چند خودروی دست دوم که گزینه خوبی برای دانشجویان به شمار می‌رود آماده کرده‌ایم. این لیست شامل خودروهای دست دوم است که ;ljv ۵ هزار دلار هستند و در کشورهای توسعه یافته توسط جوانان یا والدین آن‌ها، خریداری می‌شوند.

مزدا 3 مدل ۲۰۰۷

مزدا ۳

نسل نخست مزدا 3 خودروی بسیار خوبی بود. با اینکه این مدل دیگر به صورت صفر کیلومتر در بازار اروپا و امرکیا موجود نیست، اما طراحی آن قابل قبول است و هنوز هم طرفدارانی دارد. کیفیت کابین و سواری مزدا 3 نیز بسیار عالی است. با گذشت سال‌ها از عمر این خودرو به همگان اثبات شده که مزدا 3 بسیار بادوام است و کیفیت آن بالاتر از متوسط ارزیابی می‌شود. اگر بخواهیم به نکات منفی این خودرو بپردازیم. باید به مصرف سوخت اشاره کنیم که در مقایسه با رقبا، کمی بیشتر است. برای مثال مدلی که ما مورد بررسی قرار دادیم دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری به جعبه دنده اتوماتیک نیز مجهز شده بود. با چنین شرایطی این خودرو دارای مصرف سوخت ترکیبی ۱۰.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است که در مقایسه با رقبا خود چندان عدد خوبی نیست.

هوندا CR-V مدل ۲۰۰۷

هوندا CR-V

حضور هوندا CR-V در این لیست چندان تعجبی ندارد چون این خودرو به خاطر راحتی، مصرف سوخت کم و البته قابلیت اطمینان بالای خود مشهور است. هوندا CR-V همچنین یک خودروی چهار چرخ محرک است و به این ترتیب می‌توان آن را در هر چهار فصل مورد استفاده قرار داد. شاید در ابتدا فکر کنید که قیمت هوندا CR-V برای  یک خودرو دست دوم کمی زیاد است اما باید اشاره کنیم که این خودرو یکی از پرطرفدارترین محصولات هوندا است و خود نام هوندا نیز اعتبار زیادی را به این خودرو بخشیده است. بجز بحث قابلیت اطمینان که هوندا CR-V عملکرد خوبی را در این بخش دارد، باید به هندلینگ خوب این خودرو و کاربردی بودن آن اشاره کنیم. برای مثال فضای صندوق بار هوندا CR-V بسیار خوب است. ضمن اینکه صندلی‌های عقب نیز قابلیت تنظیم در طول را دارند.

آکورا TSX مدل ۲۰۰۷

آکورا TSX

اگر توانایی این را داشته باشید که خودروی کمی زیباتری بخرید می‌توانید آکورا TSX را  بین گزینه‌های خود قرار دهید. این خودرو دارای یک طراحی اسپرت و دینامیک است و از امکانات خوب آن باید به صندلی‌های برقی با پوشش چرم، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، نمایشگر لمسی، بلوتوث و ورودی AUX اشاره کرد. مدل پایه این سدان لوکس گرچه در مقایسه با سایر رقبا در فهرست، گرانقیمت‌تر است اما گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود. همچنین آکورا TSX به یک پیشرانه کم مصرف ۴ سیلندر مجهز است که قابلیت اطمینان بالایی دارد.  آکورا TSX بخاطر ایمنی خوب خود بسیار مشهور است و در تست‌های تصادف  توانسته امتیاز خوبی کسب کند.

تویوتا پریوس مدل ۲۰۰۵

تویوتا پریوس

دانشجویانی که از طرفداران محیط زیست هستند و به خودروهای کم مصرف علاقه دارند می‌توانند به سمت تویوتا پریوس بروند. بر اساس اعلام آژانس حفاظت از محیط زیست ‌آمریکا، این خودرو مصرف سوختی در حدود ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر دارد که پریوس را تبدیل به گزینه‌ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌کند. همچنین این خودرو با وجود اینکه بدنه هاچبک مانند دارد اما دارای فضا داخلی خوبی است و به راحتی می‌توانید چهار نفر از دوستان خود را سوار خودرو خود کنید. پریوس همچنین به عنوان یک خودرو کم هزینه و کم استحلاک و با قابلیت اطمینان بالا شاخته می‌شود و تنها مشکل این خودرو مربوط به باتری‌های آن می‌شود. چون اگر یک پریوس دست دوم را خریداری کنید، حتما باتری‌های آن بیشتر عمر خود را گذرانده‌اند و دیر یا زود مجبور خواهید شد که باتری‌های آن را تعویض کنید. پریوس در صورتی که صفر کیلومتر باشد به همراه گرانتی هشت ساله و یا صد هزار کیلومتر عرضه می‌شود. اما معمولا پریوس‌ دسته دوم فاقد گارانتی است و یا کیلومتر شما آن از عدد یکصد هزار رد شده است. در این صورت برای تعویض باتری‌های به مبلغ ۲۵۰۰ دلار هزینه‌ی اضافی نیاز دارید. پس، برای خرید تویوتا پریوس دسته دوم به دنبال خودروهایی باشید که باتری آن‌ها قبلا تعویض شده باشد.

سایون tC مدل ۲۰۱۰

سایون TC

سایون tC یک خودروی کوپه است که شاید در نگاه اول چندان گزینه خوبی برای دانشجویان به شمار نرود. این خودرو یک محصول دودر کوچک از زیر مجموعه‌های تویوتا است اما باید اشاره کنیم با وجود طراحی کوپه، فضای داخلی آن بسیار جادار است و صندوق‌بار قابل قبولی دارد. لذت راننگی سایون TC نیز در سطح بسیار خوبی است. نسل دوم سایون TC مورد بهینه سازی قرار گرفته و دارای امکانات و مشخصات خوبی است اما اگر می‌خواهید هزینه کمتری را برای این خودرو پرداخت کنید بهتر است به سراغ نسل اول این خودرو بروید که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید می‌شد.

کیا سول مدل ۲۰۱۰

کیا سول

کیا سول تقریبا همه آن چیزی است که یک دانشجو نیاز دارد. طراحی این خودرو خاص و در عین حال جذاب است. امکانات استاندارد کیا سول نیز در سطح بسیار خوبی است و در مدل پایه این خودرو می‌توانید امکاناتی مانند ورودی USB و کابل AUX برای تلفن همراه هوشمند را مشاهده کنید. در بحث فنی، این خودرو دارای عملکردی متوسط است که البته در بین محصولات کیا عجیب نیست. این خودرو دارای گارانتی طولانی مدتی است و حتی نمونه‌های دسته دوم این خودرو نیز هنوز دارای گرانتی هستند. در خصوص مصرف سوخت کیا سول نیز نگرانی چندانی وجود ندارد زیرا این خودرو به یک پیشرانه کوچک دو لیتری از نوع چهار سیلندر مجهز است که قدرت خوبی  دارد.

سوبارو ایمپرزا مدل ۲۰۱۰

Subaru Impreza 2010

اگر بخواهید کمی بیشتر هزینه کنید و یک خودروی اسپرت با قابلیت رانندگی در برف داشته باشد، سوبارو ایمپرزا یک گزینه خوب محسوب می‌شود. این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که یک خودروی چهار چرخ محرک مصرف سوخت و قیمت بالاتری در مقایسه با رقبا خواهد داشت. سوبارو ایمپرزا در دو مدل هاچ بک و سدان در بازار موجود است و می‌توانید بسته به نیاز خود هر مدل از این خودرو را خریداری کنید. اما اکثر افراد به دنبال نسخه هاچبک می‌روند که دارای ظاهر جذاب‌تری است. به این نکته نیز باید اشاره کنیم که سوبارو، یک کراس‌اور خوش‌قیمت به نام کراس ترک (CROSS TRECK) دارد که از نظر فنی و حتی ظاهری شباهت زیادی به ایمپرزا فراهم می‌کند، با این تفاوت که فنرهای بلندتر و ارتفاع از سطح بیشتری ارائه می‌دهد.

منبع : زومیت

پرفروش ترین خودروی اسپرت دنیا در سال ۲۰۱۷

خانه متحرک و آف‌رود یونیکت معرفی شد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا